اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961128282595206

نقاط دیدنی برای مسافران نوروزی مشهد مقدس

مناطق دیدنی شهر مقدس مشهد در عید نوروز

کد: 13961128282595206

https://goo.gl/ocouey

، مشهد , (اخبار رسمی): به دلیل نزدیکی به تعطیلات عید نوروز، آب و هوای مناسب و فراغت خانواده‌ها در این ایام، تصمیم گرفتیم تا برخی از معروف‌ترین مناطق گردشگری زیبای شهر مقدس مشهد که شامل اماکن تاریخی، پارک ها، پارک های آبی و ییلاقات اطراف است را به شما زائران عزیز معرفی کنیم.

مناطق دیدنی شهر مقدس مشهد در عید نوروز
نقاط توریستی و گردشگری شهر مشهد مقدس

حکیم ابوالقاسم فردوسی یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایرانی است. مقبره این شاعر در شهر توس واقع در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی شهر مشهد قرار دارد

اماکن باستانی مشهد

آرامگاه نادر شاه

یکی از مناطق گردشگری و توریستی شهر مشهد آرامگاه نادرشاه است که در مجموعه باغ موزه نادری، باغی به مساحت ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع بنا شده است.

آدرس: مشهد، چهارراه شهدا (چهارراه نادری)

آرامگاه فردوسی

حکیم ابوالقاسم فردوسی یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایرانی است. مقبره این شاعر در شهر توس واقع در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی شهر مشهد قرار دارد.

آدرس: توس، انتهای بلوار بهارستان

زمان بازید هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ و هزینه بازدید ۳۰۰۰ تومان است.

هارونیه

این مکان تاریخی نیز در شهر توس و نزدیک آرامگاه فردوسی قرار دارد. اینجا زندان‌هارون الرشید بوده است. امام موسی کاظم (ع) و بسیاری از شیعیان اینجا شکنجه شده‌اند.

پارک‌های مشهد

پارک ملت

پارک ملت بزرگ‌ترین پارک شهر مشهد است که حدود ۷۲ هکتار مساحت دارد. این پارک از دیدنی‌ترین پارک‌های شهر مشهد محسوب می‌شود و علاوه بر زیبایی ظاهر و گل آرایی به ویژه در فصل بهار دارای اماکن تفریحی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و بهداشتی شامل: کتابخانه، مسجد، زمین‌های ورزشی، استخر، کلاس‌های آموزشی، سالن تئاتر، شهر بازی، پارک مجزا برای بانوان و.... است. بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه در شهربازی پارک ملت قرار دارد. ارتفاع آن ۸۰ متر است و شما قادر به دیدن تمام نقاط شهر مشهد هستید.

آدرس: میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد

پارک کوهسنگی

این پارک بعد از پارک ملت دومین پارک از نظر وسعت در مشهد است که حدود ۲۰ هزار متر مربع است و بعد از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی پربازدیدترین مکان شهر است که همه روزه مورد استقبال شهروندان و زائران عزیز است. این مجموعه با تلفیق آب، سنگ، سرسبزی و نور چشم انداز بسیار زیبایی دارد.

آدرس: انتهای بلوار کوهسنگی

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک وکیل آباد به دلیل قرار گرفتن در دره و هوای مطبوع آن مورد استقبال همگان به خصوص مسافران برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده و دوستان است. پارک وکیل آباد حدود ۷۰ هکتار مساحت و دارای طبیعتی فوق العاده است.

آدرس : انتهای بلوار وکیل آباد

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر مشهد است. این باغ دارای مجوز از دامپزشکی است و کاملا برای نگهداری انواع پرندگان استاندارد است.

آدرس:  میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

ساعت کاری این باغ از ۱۰ صبح تا ۱۹:۳۰ است.

پارک‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی

یکی از امکانات تفریحی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است سرزمین موج‌های آبی است. این مجموعه تفریحی بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و همچنین از نظر امکانات در رده کامل‌ترین پارک‌های آبی دنیا به شمار می‌آید.

آدرس: قاسم آباد،  بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83

روز‌های زوج مخصوص بانوان و روزهای فرد مخصوص آقایان است.

پارک ساحلی آفتاب

دومین پارک آبی مشهد به مساحت ۴هزار متر مربع و زیربنای ۱۵ هزار متر مربع است. این مجموعه ۷ طبقه از لحاظ زیربنا و از لحاظ تعداد طبقات بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی دنیا به شمار می‌آید.

آدرس: بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب الماس شرق

پارک آبی ایرانیان

وسعت این پارک آبی به انداره ۱۴ زمین فوتبال و الهام گرفته از یک پارک آبی در اسپانیا است. این پارک دارای بازی‌های متنوع نسبت به سایر پارک‌های آبی است.

آدرس:  قاسم آباد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸

ساعت آقایان : ۹:۳۰ الی ۲۲:۳۰

ساعت بانوان : ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰

ییلاقات مشهد

طرقبه

طرقبه در میان دره‌های سرسبز رشته کوه بینالود واقع شده است. طرقبه با وسعت ۱۶۰۰ کیلومترمربع از مهمترین ییلاق‌های کوهستانی حاشیه مشهد است. از امکانات تفریحی طرقبه می‌توان به سد چالی‌دره، رودخانه جنگلی طرقبه، دهکده آبی ویلاشهر، پیست اتومبیل رانی و... اشاره کرد. طبیعت زیبای طرقبه، آب و هوای مناسب و وجود تمام امکانات رفاهی مورد نیاز موجب می‌شود که طرقبه در بین گردشگران جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

شاندیز

شاندیز نیز مانند طرقبه به دلیل آب و هوای مناسب، رستوران‌ها و سایر امکانات رفاهی دیگر بسیار مورد استقبال گردشگران است. پوشش گیاهی این منطقه و درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان آن باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود.  دور شدن از دغدغه‌ها و هیاهوی شهر به شما کمک می‌کند روز خوشی را در طبیعت شاندیر سپری کنید. 

زشک

زشک روستایی زیبا در نزدیکی شهر شاندیز است و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد.

نغندر

این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری  شهر طرقبه قرار دارد. نغندر منطقه‌ای ییلاقی، زیبا و با صفا است که میان کوه‌ها محصور است و خود باعث بوجود آمدن مناظر زیبای طبیعی شده است و به همین دلیل مناسب افراد علاقه‌مند به طبیعت گردی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رزرواسیون هتل های مشهد زواران

گروه گردشگری زواران با هدف رفاه و آسایش مسافرین مشهد مقدس و زائرین محترم امام هشتم(ع) وب سایت رزرواسیون هتل‌ها و اقامتگاه‌های مشهد مقدس را راه‌اندازی کرد و توانست در ابتدای سال 94 موفق به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]