اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961207284528422

صادرات 27 هزار تنی انواع فرآورده‌های خام دامی از استان گلستان

کد: 13961207284528422

https://goo.gl/rDvcuc

، گرگان , (اخبار رسمی): مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: حجم صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی از استان گلستان به خارج از کشور طی 11 ماهه سال جاری بیش از 27 میلیون تن بوده است.

صادرات 27 میلیون تنی انواع فراورده های خام دامی از استان گلستان
صادرات 27 هزار تنی انواع فرآورده‌های خام دامی از استان گلستان

مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: حجم صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی از استان گلستان به خارج از کشور طی 11 ماهه سال جاری بیش از 27 هزار تنی بوده است.

دکتر محمودرضا وفایی با اعلام این خبر افزود:در راستای سیاست‎های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش صادرات غیر نفتی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان،اداره کل دامپزشکی استان اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فراورده های خام دامی،فرآورده های لبنی و جوجه یکروزه کرده است.
وی حجم صادرات صورت گرفته در سه ماه اول سال 96در این بخش را بیش از 27 هزار تن اعلام کرد وفایی افزود: صادرات در زمینه‌های مختلف تولیدی در صنعت دام و طیور می‌تواند سهم قابل توجهی در بالا بردن درصد صادرات غیر نفتی در استان گلستان به خود اختصاص دهد که در این بین دامپزشکی استان با نظارت‎های بهداشتی و فراهم نمودن زمینه های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود نقش خود را در این بخش از صادرات بخوبی ایفا می‌کند.
وی در پایان گفت: اداره کل دامپزشکی استان گلستان با اعمال نظارت‎ها و پایش‎های مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی که منجر به کاهش تلفات و بیماری‌های دام و طیور و همچنین ارتقاء شاخص‎های بهداشتی تولید این صنعت را فراهم آورده است که این مهم نشان‌دهنده نقش اساسی دامپزشکی استان در افزایش صادرات، توسعه پایدار و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد.

کشورهای افغانستان،ترکمنستان،عراق،چین، هنگ کنگ و ویتنام از جمله کشورهایی بوده‌اند که بالاترین حجم صادرات به آنها صورت گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بهداشت و درمان