اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961221287468422

گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

کد: 13961221287468422

https://goo.gl/xJNvMV

، گرگان , (اخبار رسمی):  مدیر کل دامپزشکی استان: تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است
گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

مدیر کل دامپزشکی استان: تا کنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

دکتر محمود رضا وفایی گفت: با تلاش و زحمات همکاران ما در مجموعه دامپزشکی استان و هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مربوطه  اعم از استانداری، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، محیط زیست و نیروی انتظامی  موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است، ولی با این وجود مواکداً به فعالان حوزه طیور استان توصیه می‌کنیم ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیرعادی طیور را بلافاصله  به شبکه دامپزشکی شهرستان محل خود گزارش کنند .

مدیر کل دامپزشکی استان تأکید کرد: برای پیشگیری لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای نسبت به محافظت گله‌‌های خود اقدام کنند.

وفایی افزود: کارشناسان دامپزشکی به طور مستمر تمامی کانون‌های مستعد بیماری اعم از دریا، تالاب‌ها، آبندان‌ها و بازارچه‌های هفتگی را مورد بازدید و نمونه‌برداری قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک سریعاً ضوابط قرنطینه‌ای را اجرایی خواهد کرد. در همین راستا از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود به صورت جدی از خرید طیور زنده بازارهای محلی خودداری کنند.

بدیهی است مصرف گوشت طیور و تخم‌مرغ که در مراکز مجاز عرضه می‌شود، هیچ‌گونه مخاطره‌ای برای مصرف کنندگان ندارد.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان