اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961215285988488

جدیدترین فن‌آوری تولید کاغذ

تولید محصولات کاغذی از سنگ چگونه ممکن است؟

کد: 13961215285988488

https://goo.gl/6mVgT2

، تهران , (اخبار رسمی): «شرکت پارس کاوش پلیمر» با توجه به نیاز کشور به تولید کاغذ با بررسی‌های کارشناسی و فراهم نمودن زیر‌ساخت لازم با هدف تولید کاغذ‌سنگی که جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذهای سلولزی می‌باشد، فعالیت خود را در مهر ماه سال ۱۳۸۳ در زمینه ارائه تکنولوژی و فرآیند طرح تولید کاغذ از سنگ آغاز کرد.

تولید محصولات کاغذی از سنگ چگونه ممکن است؟
تولید محصولات کاغذی از سنگ چگونه ممکن است؟

شرکت پارس کاوش پلیمر با تکیه بر قوی‌ترین گروه‌های تولیدکننده تکنولوژی و تجهیزات، متعهد به ارائه تکنولوژی ساخت کاغذ از سنگ به علاقه‌مندان است

برای ساخت یک تن کاغذ حدوداً پنج تن چوب مصرف می‌شود علاوه بر مصرف بسیار زیاد از چوب، برای ساخت کاغذ از سلولز، کارخانه‌ها آب بسیار زیادی نیاز دارند. برای همین، تولید محصولات کاغذی از سنگ پیشنهاد بسیار جذابی می‌تواند باشد.

این در حالی است که کاغذ معدنی (کاغذ از سنگ کربنات کلسیم یا همان کاغذ سنگی) نیاز به آب ندارد و هیچ‌گونه پسماند سمی نیز تولید نمی‌کند. اما چگونه می‌توان محصولات کاغذی را از سنگ تولید کرد؟

«شرکت پارس کاوش پلیمر» به مدیریت جناب آقای محمد مهدی مصلح، با توجه به نیاز کشور به تولید کاغذ با بررسی‌های کارشناسی و فراهم کردن زیرساخت لازم با هدف تولید کاغذ‌سنگی که جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذهای سلولزی است، فعالیت خود را در مهرماه سال ۱۳۸۳ در زمینه ارائه تکنولوژی و فرآیند طرح تولید کاغذ از سنگ آغاز کرد.

تکنولوژی ساخت کاغذ از سنگ ، جدیدترین فن‌آوری توسعه یافته برای تولید کاغذ از طریق غنی‌ترین منبع روی زمین یعنی کربنات کلسیم، مواد پلیمری و افزودنی جهت تولید کاغذ استفاده شده است. در این روش دیگر احتیاجی به آب دیگ بخار، افزودن اسید الکیل‌ها، سفید‌کننده‌ها، دفع گاز و دفع آب ندارد. این محصول بدون آلودگی برای محیط‌زیست است و همین‌طور باعث ذخیره انرژی می‌شود.

براین‌اساس، موقعیت جغرافیای اجرای طرح ایجاد چنین واحدی بهتر است در کنار معادنی مانند لرستان، همدان، مشهد، تبریز، قم و … باشد که در آنجا کربنات کلسیم استحصال می‌شود.

این محصول در نوشتار و لوازم و التحریر، یادداشت، پوستر، کتاب، مجله، ساک‌دستی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می‌شود. همچنین، یکی از کاربردهای بسیار مهمی که این کاغذ در ایران می‌تواند داشته باشد در زمینه بسته‌بندی سیمان است.

شرکت پارش کاوش پلیمر با تکیه بر بزرگ‌ترین و قوی‌ترین گروه‌های تولیدکننده تکنولوژی و تجهیزات و همکاری با تامین‌کنندگان برتر برندهای جهان، متعهد به ارائه تکنولوژی ساخت کاغذ از سنگ به علاقه‌مندان است.

در سال‌های اخیر، تکنولوژی تولید کاغذ از سنگ این شرکت به چین – تایوان – مالزی صادر شده و از طرف مشتریان به گرمی مورد قبول واقع شده است.

ظرفیت تولید پروژه ساخت کاغذ از سنگ ۲۵۰۰ الی۴۰۰۰ تن در سال گرماز ۳۵ الی ۴۰۰ گرم با عرض ۸۰۰ میلیمتر الی ۱۲۰۰ میلی متر است. در ادامه میتوان گفت که هیچ تهدیدی برای پروژه تولید کاغذ از سنگ نیست چرا که مواد اولیه آن برای سال‌ها و حتی قرن‌ها نیز وجود خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پارس کاوش پلیمر

پروژه تولید و ساخت کاغذ از سنگ : یکی از مهمترین اهداف این طرح عدم استفاده از جنگل ها و عدم استفاده از آب می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار