اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961219286677737

فلسفه ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتخاب مفید چیست؟

آیا فروشگاه‌های انتخاب مفید، الگوی موفق وال‌مارت را در ایران پیاده می‌کنند؟

کد: 13961219286677737

https://goo.gl/PKE48C

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ و خرید کالا بخشی از زندگی و روابط انسانی را تشکیل می‌دهد، اما عناصری مثل احترام به مشتری که منجر به لذت خرید می‌شود از این فرآیند حذف شده است. نسل جدید فروشگاه‌ها که با نام انتخاب مفید این عناصر را به زندگی اجتماعی بر‌می‌گردانند.

آیا فروشگاه‌های انتخاب مفید، الگوی موفق وال‌مارت را در ایران پیاده می‌کنند؟
آیا فروشگاه‌های انتخاب مفید، الگوی موفق وال‌مارت را در ایران پیاده می‌کنند؟

«انتخاب مفید» قصد دارد نسل جدید فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در ایران ایجاد کرده و حس خوب خرید را برای مشتری ایجاد و راهی برای رسیدن به آرامش بیشتر در جامعه فراهم آورد، این فروشگاه‌ها مشخصات ویژه ای دارند

فضایی زیبا و دلپذیر با استقبالی خوشایند در بدو ورود به همراه حس خوب احترام به مشتری و نظم مشتری را در مقابل قفسه‌هایی پر از کالاهای برندهای معروف قرار می‌دهد. مشتریان از قیمت‌ها تعجب می‌کنند وقتی همین کالاها را در فروشگاه‌های دیگر با قیمت بالاتر دیده‌اند، با خود فکر می‌کنند که چرا کالاها این‌جا اینقدر با قیمت مناسب عرضه می‌شوند؟
سبد کالا با لبخند و راهنمایی کارمندان فروشگاه کم کم پر می‌شود. عجیب است اما هیچ وقت این اطلاعات در مورد محصولات مورد نظر را در دیگر فروشگاه‌ها دریافت نمی‌شود. کارمندان این فروشگاه برای فروش کالای بیشتر تلاش نمی‌کنند، فقط اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتری می‌گذارند و به سوالات پاسخ می‌دهند، بهترین راهنمایی را به مشتری می‌کنند تا کالای مورد نیاز را درست انتخاب کنند. این که مشتری اطمینان داشته باشد که یک مشاور خرید کنار او است نه یک فروشنده آن هم از نوع باحوصله و خوش اخلاق و رایگان، حس خوبی را ایجاد می‌کند. در پایان نیز حس خوبی ایجاد خواهد شد که نه تنها در خرید کالا مغبون نشده بلکه لحظات خوبی را نیز سپری شده است. این‌جا «فروشگاه انتخاب مفید» است. انتخاب مفید با فلسفه‌ای نظیر ایجاد یک حس خوب و راهی برای رسیدن به آرامش ایجاد شده است.

داستان پر فراز و نشیب وال‌مارت به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه خرده‌فروشی جهان با چند میلیون کارمند، الگوی مناسبی برای جمعی از خیرین ایرانی و فرزندان انقلاب بود که تاکنون دغدغه ساخت مدرسه و درمانگاه و پژوهش را داشتند و حال با درک شرایط کشور، در راستای ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری کارخانجات و در راستای کاهش هزینه‌های مردم و افزایش ضریب آرامش جامعه قدم بزرگی را بردارند.

خرید تضمینی و پرحجم و نقدی محصولات تولیدی برندهای معتبر و تامین مواد‌اولیه در قبال دریافت محصول و حذف هزینه‌های میانی زنجیره تامین و توزیع کالا، یا به عبارتی عرضه مستقیم کالا از تولیدکننده به خریدار موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود. این همان الگویی است که باعث موفقیت وال‌مارت شده و خیرین کارآفرین ایرانی با الگوبرداری و بومی سازی آن به کمک اشتغال و تولید ملی آمدند تا چرخه تولید کارخانجات داخلی از نفس نیافتد و با ارائه محصولات و خدمات با قیمت‌های استثنایی فشار تورم از دوش سبد خانوار برداشته شود و آرامش در حوزه تامین کالا و خدمات با احترام به خانواده‌ها هدیه داده شود.
دکتر محمد رضا اسپرورین که از خیرین شناخته شده حوزه سلامت و آموزش و کسب‌و‌کار است و در ایجاد و راه‌اندازی انتخاب مفید، نقش به سزایی دارد می‌گوید: برای ما بیشتر از نگاه تجاری و سود‌آوری کرامت انسان‌ها مهم است. وقتی کسی برای خرید کالا پول می‌دهد باید راضی باشد، باید خوشحال باشد، باید احترام او حفظ شود. احترام خریدار که حفظ شد احترام تولیدکننده حفظ می‌شود، خریدار که راضی بود تولیدکننده هم راضی خواهد بود و تولیدکننده که خوشحال باشد چرخه صنعت می‌چرخد و اشتغال پایدار و پویا ایجاد می‌شود. نگاه زیبا و مبتنی بر آموزه‌های انسانی و اسلامی دکتر اسپرورین و سایر همکاران خیر او در حوزه تجارت و تولید و اشتغال هرچند این روزها عجیب و نایاب است اما زیربنایی است برای نسل جدید فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در ایران.
دکتر محمدرضا اسپرورین در این رابطه گفت: آنچه فروشگاه‌های انتخاب مفید را به طور کامل از سایر مجموعه‌ها متمایز میکند آن است که با افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای انتخاب مفید کسب‌و‌کارهای کوچک از بین نمی‌روند بلکه احیا می‌شوند. وقتی نگاه تجاری نباشد و سودآوری کوتاه‌مدت اصل نباشد همه چیز حتی تجارت به ظاهر بی‌رحم را هم می‌شود فارغ از چارچوب‌های خشک زیبا کرد.
وی افزود برای بانیان و دست اندرکاران انتخاب مفید، گردش سالم چرخه تولید مهم است. چرخ تولید که خوب بگردد خانواده‌ها دغدغه اشتغال نخواهد داشت. براین اساس انتخاب مفید با تامین کالا با شیوه‌ای نوین و همگن‌سازی روح تازه‌ای به چرخه ارایه محصول و خدمات در حوزه‌های مختلف می‌دهد و آرامش را به خانواده‌ها می‌رساند.
بنیانگذار برند انتخاب مفید می‌گوید امروز تولیدکنندگان معتبر که کالای با کیفیت تولید می‌کنند با شنیدن نام انتخاب مفید حس خوب ماندگاری دارند، کارگران کارخانجات با شنیدن نام انتخاب مفید حس خوب امنیت شغلی دارند و خانواده‌ها حس خوب احترام و خرید با صرفه را دارند و این باور باعث می‌شود تا وقتی نام فروشگاه‌های انتخاب مفید به گوش می‌رسد مخاطب حسی دلنشین داشته باشد؛ یک حس خوب.

دکتر اسپرورین گفت چشم‌اندازی که افتتاح و توسعه این سبک و نگاه در عرضه کالا و همگن‌سازی عرضه ایجاد می‌کند رونق اقتصاد کشور در حوزه‌های تولید و ارایه خدمات و افزایش کیفیت است. برآورد می‌شود با افتتاح هر فروشگاه بیش از 90 فرصت شغلی مستقیم و 210 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود و هزینه‌های عمومی خانوار تا حدود 35 درصد کاهش می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتخاب مفید

گروه سرمایه گذاری انتخاب در سال 1380 با هدف گسترش زیرساخت های تجارت الکترونیک تأسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی