کد: 13961219286838519

بیت کوین چیست؟

کد: 13961219286838519

https://goo.gl/QiVeEQ

، (اخبار رسمی): در این راهنما با زبانی ساده و خیلی خلاصه با مفاهیم اصلی بیت کوین، پول دیجیتال و ارزهای رمزپایه آشنا خواهید شد.

بیت کوین چیست؟
بیت کوین چیست؟

این راهنما ساده‌ترین شیوه معرفی بیت کوین و ارزهای رمز پایه دانست.

بیت کوین به زبان ساده

در این راهنما قصد داریم با زبانی ساده و خیلی خلاصه با مفاهیم اصلی بیت کوین و ارزهای رمز پایه آشنایی پیدا کنیم و با پول دیجیتال که دنیای ما را متحول کرده است، آشنا شویم.

پول دیجیتالی

پول مجازی، پول دیجیتالی، ارز رمز پایه یا کریپتو کارنسی همگی به یک مفهوم اشاره دارند و آن‌هم عبارت است از یک نوع تازه‌ای از پول که در شبکه‌های رایانه‌ای وجود دارد. به‌جز بیت کوین پول‌های دیجیتالی دیگری هم وجود دارند که هرکدام توسعه‌دهندگان، کدهای رایانه‌ای و مخاطبان خاص خود را دارد.

غیرمتمرکز

ارزهای دیجیتالی برخلاف پول‌های رایج (که به آن‌ها فیات گفته می‌شود)، توسط هیچ نهاد دولتی یا بانک مرکزی کنترل نمی‌شود. به همین خاطر است که به بیت کوین و ارزهای رمز پایه غیرمتمرکز می‌گویند.

پرداخت‌های همتابه‌همتا

ارزهای رمز پایه مستقیماً از فردبه‌فرد دیگری منتقل می‌شود و دراین‌بین هیچ واسطه‌ای در کار نیست. به همین خاطر است که می‌توان پول را مستقیماً به هر شخصی در دنیا منتقل کرد.

خرید بیت کوین

برای داشتن ارزهای رمز پایه می‌توانید از پول نقد یا کارت‌بانکی خود استفاده کنید. برای داشتن یک تجربه خرید بیت کوین و دیگر ارزهای رمز پایه به ساده‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه ممکن به ارز پلاس سر بزنید. می‌توانید به‌سادگی و با پرداخت ریالی بیت کوین خریده و آن را به کیف پول بیت کوین خود منتقل کنید.

عرضه اولیه سکه (ICO)

گاهی اوقات زمانی که یک ارز قصد عرضه شدن دارد یا یک استارتاپ (کسب‌وکار نوپا) در صنعت بیت کوین قصد دارد فعالیت کند، افراد می‌توانند این ارز را مستقیماً از گروه توسعه‌دهنده بخرند به این کار عرضه اولیه سکه یا ICO گفته می‌شود. از این پول‌ها برای توسعه امور مربوط به آن ارز/استارتاپ استفاده می‌شود. اطلاعات بیشتر در مقاله ICO چیست و ارزیابی ICO ها.

کیف پول (ولت)

درست مانند هر نوع دیگری از پول، برای استفاده از پول دیجیتالی هم نیاز به محل امنی برای نگهداری آن خواهید داشت. به این محل کیف پول یا ولت می‌گویند.

نشانی

هر کیف پول بیت کوین یا هر ارز مجازی دارای یک نشانی منحصربه‌فرد است که می‌توان آن را در اختیار دیگران قرار داد تا برای شما پول حواله کنند.

حواله کردن پول

حواله کردن پول دیجیتال به‌سادگی ارسال ایمیل است. کافی است نشانی کیف پول گیرنده را وارد کنید (معمولاً می‌توانید این نشانی را از روی کد QR مربوطه اسکن کنید)، مبلغ را وارد کرده و دکمه ارسال را بزنید!

سکه‌ها

ارزهای رمز پایه را اغلب سکه یا کوین می‌گویند. به همین خاطر است که گرافیست‌ها در تصاویر و نشانه‌هایی که طراحی می‌کنند از شکل سکه استفاده می‌کنند. بااین‌حال، یادتان باشد که ارزهای مجازی هیچ سکه واقعی ندارند.

بیت کوین

بیت کوین که نماد آن BTC است، نخستین ارز مجازی است که در حوالی سال ۲۰۰۹ میلادی اختراع شد. پس از بیت کوین ارزهای مجازی دیگری هم معرفی شدند که به باقی آن‌ها آلت کوین می‌گویند.

آلت کوین

همان‌طور که گفتیم، پس از معرفی بیت کوین صدها ارز مجازی دیگر هم ابداع شدند که به آن‌ها آلت کوین یا سکه جایگزین می‌گویند.

بیت کوین به زبان ساده، همه‌اش همین بود! شما حالا با مفاهیم مربوط به بیت کوین و ارزهای مجازی آشنا شده‌اید. برای کسب دانش عمیق‌تر پیرامون هر یک از این مباحث توصیه می‌کنیم مقالات موجود در مجله ارز پلاس را از دست ندهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ارزپلاس

خرید و فروش بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال به سرعت و سهولت

منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه