اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961227288518227

صرفه‌جویی در مصرف کارتریج !!

راهنمای جامع صرفه‌جویی چند جانبه در مصرف جوهر پرینتر

کد: 13961227288518227

https://goo.gl/ZmbcJo

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین روش‌های صرفه‌ جویی در مصرف کارتریج و به عبارت دیگر صرفه‌جویی در جوهر پرینتر را برای خوانندگان عزیز شرح می‌دهیم.

راهنمای جامع صرفه‌جویی چند جانبه در مصرف جوهر پرینتر
راهنمای جامع صرفه‌جویی چند جانبه در مصرف جوهر پرینتر

شما بسته به نوع پرینتر خود می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید که موجب صرفه‌جویی در مصرف کارتریج شود

در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین روش‌های صرفه‌‌جویی در مصرف کارتریج و به عبارت دیگر صرفه‌جویی در جوهر پرینتر را شرح می‌دهیم.

صرفه‌جویی در مصرف کارتریج از طریق نرم‌افزارهای اختصاصی:

در سال‌های اخیر برای صرفه‌جویی در جوهر پرینتر، نرم‌افزارهای خاصی عرضه و به کار گرفته شده است. این نرم‌افزارها با استفاده از “الگوریتم”‌هایی خاص، در “رزولوشن”‌های مختلف به بهینه‌سازی اطلاعات پرینتر می‌پردازند و موجب صرفه‌جویی در مصرف جوهر پرینتر می‌شوند.

این برنامه‌ها با بیش‌تر مارک‌های موجودِ پرینتر، سازگار هستند. توضیح این نکته ضروری است که در مورد میزان صرفه‌جویی به عمل آمده توسط این نرم‌افزارها ارقامی از 30 تا 70 درصد ذکر می‌شود که تایید آن نیاز یه تجربه‌ی شخصی دارد. در این‌جا صرفاً نام تعدادی از مشهورترینِ این نرم‌افزارها را ذکر می‌کنیم:

InkSaver- GreenCloud

GreenCloud Printer

FinePrint v8.38 Workstation + Server

FinePrint Pro

صرفه‌جویی در مصرف کارتریج توسط تنظیمات پرینتر:

شما بسته به نوع پرینتر خود می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید که موجب صرفه‌جویی در مصرف کارتریج شود. به عنوان یک نمونه‌ی ساده و برای پرینتری خاص که نحوه‌ی انجام آن می‌تواند در پرینترهای مختلف متفاوت باشد چنین تنظیماتی مورد نظر است: > در منوی Print> general >Select Printer(نام پرینتر)> Preferences> properties> Paper/Quality> در این مرحله در قسمت Print Quality را بر روی 600dpi تنظیم کنید > گزینه‌ی Economic Mode را تیک بزنید> OK

به خاطر پیچیدگی نسبی برخی از تنظیمات مربوط به صرفه‌جویی جوهر پرینتر، برخی از سازندگان پرینتر، کلیدهایی مستقیم برای چاپ به‌‌صرفه (Eco Mode) ایجاد کرده‌اند. در صورتی که پرینتر شما هم یکی از این نوع پرینترها باشد به راحتی می‌توانید از کلیدهای مذکور برای صرفه‌جویی در مصرف جوهر (Toner Save) و چاپ نکردن صفحات خالی و دیگر موارد مشابه استفاده کنید.

صرفه‌جویی در مصرف جوهر با استفاده از امکانات مرورگرها:

برای پرهیز از چاپ قسمت‌های غیرضروری در هنگام پرینت گرفتن از صفحات وب، اگر صفحه‌ی وب مورد نظرتان قابلیت خوانده شدن در Reader View داشته باشد، می‌توانید از این روش استفاده کنید. با انتخاب این حالت در مرورگرهایی چون Firefox در کنار نوار آدرس، آیکونی مانند کتاب نمایان می‌شود که با استفاده از آن، عکس‌ها و سایر قسمت‌هایی که ضروری نیستند به راحتی از چاپ حذف می‌شوند. در نسحه‌ی بتای مرورگر “گوگل کروم” این مورد، Simplify page نام دارد.

مطالعه‌ی دقیق دفترچه‌ی راهنمای پرینتر:

شاید به نظر پیش پا افتاده جلوه کند ولی آگاهی کامل از نحوه‌ی کاربرد پرینتر ی که در اختیار دارید تأثیر مستقیمی بر میزان مصرف جوهر پرینتر شما خواهد گذاشت.

به عنوان یک مثال ساده شما می‌توانید در اکثر پرینترها برای چاپ کردن پیش‌نویس‌هایتان از حالت Default و متن‌ های عادی از Normal و برای چاپ عکس از حالت Best استفاده کنید تا در میزان مصرف جوهر صرفه‌جویی کرده باشید.

موارد کاربردی متفرقه برای صرفه‌جویی در مصرف کارتریج:

  • تغییر دادن فونت: به عنوان مثال فونتی مثل Garamond،  سی درصد کمتر از فونت Times New Roman جوهر مصرف می‌کند!
  • برای چاپ مطلب و عکس منتخب: انتخاب مطلب و عکس مورد نظر در یک صفحه > File >Print > Page Range> Selection
  • فراموش نکردن استفاده از حالت پیش‌نویس برای رفع اشکالات احتمالی پیش از چاپ!
  • کوچک کردن ابعاد صفحات انتخاب شده برای پرینت.
  • هنگام چاپ فایل “پاور پوینت” می‌توانید روی هر برگ کاغذ به این طریق چند صفحه را جا دهید:
  • >در کادر پرینت > Properties>Layout> انتخاب تعداد صفحات.
  • استفاده از حالت چاپ مقالات در سایت‌های اینترنتی: در صفحات وبی که این امکان را ندارند با اضافه کردن افزونه‌ی Print Edit که مخصوص مرورگر Firefox است می‌توانید از این حالت استفاده کنید.
  • استفاده از برنامه‌های کاربردی موجود در سایت‌های اینترنتی برای حذف مطالب اضافی از صفحه‌ی مورد نظر در اینترنت برای پرینتِ آسان، مانند سایت Printgreener.com و Printwhatyoulike.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماشین های اداری آوند پرینتر

آوند پرینتر؛ مرجع فروش لوازم، مواد و قطعات مصرفی انواع ماشین های اداری، فروشگاهی و بانکی می باشد. از جمله کالاهایی که آوند پرینتر عرضه می کند: کارتریج، تونر شارژ، چیپست، دستگاه کپی، بارکد خوان، صندوق فروشگاهی، فیش پرینتر، لیبل پرینتر، کاغذ عکاسی، انواع لیبل و ریبون، پول شمار، پرینتر سوزنی، تانک جوهر، جوهر، موبایل پرینتر، ماشین حساب و... می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]