اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970813325978227

کاربرد و خصوصیات کاربن فکس

نکاتی در مورد انواع فکس و کاربن فکس

کد: 13970813325978227

https://goo.gl/Mkj3HJ

، تهران , (اخبار رسمی): با این‌ که خود دستگاه فکس نخستین بار حدود سال 1902 میلادی و در کشور آلمان ساخته شد ولی استفاده‌ گسترده از آن از اواخر دهه‌ هفتاد میلادی مرسوم شد. یک دستگاه فکس در حقیقت تلفنی است که به نوعی سیستم چاپ مجهز شده باشد.

نکاتی در مورد انواع فکس و کاربن فکس
نکاتی در مورد انواع فکس و کاربن فکس

به طور کلی سه نوع فکس حرارتی، کاربنی و فکس لیزری وجود دارد که هر یک مزایا و معایبی دارند

به طور کلی سه نوع فکس حرارتی، کاربنی و فکس لیزری وجود دارد که هر یک مزایا و معایبی دارند. در مدل‌‌های فکس حرارتی که با استفاده از سنسورهای حرارتی، فکس را روی کاغذ چاپ می‌کنند و در آن از کاغذهای شیمیاییِ به شکل رول استفاده می‌شود قطعه‌‌ای به نام «Thermal Head» که از نوعی «بُرد الکترونیکی» دستور می‌گیرد، تغییر رنگ مواد شیمیایی کاغذ را انجام می‌دهد.

در حال حاضر، فکس حرارتی کم‌تر مورد پشتیبانی شرکت‌ های بزرگ قرار دارد. قیمت این دستگاه و هزینه‌ی کاغذ های حرارتی آن کم است. دستگاه فکس حرارتی جای کم‌تری می‌گیرد، در مقابل به کار گرفته شدن در مکان‌های پرگرد و غبار و شرایط نامطلوب مقاوم‌تر است اما کاغذ حرارتی آن را نمی‌توان برای مدت زیادی نگاه داشت (حداکثر 10 سال) عدم اتصال به کامپیوتر نیز از دیگر معایب آن است. از نظر حجم کار،این دستگاه برای میزان استفاده‌ی کم تا متوسط مناسب است.

در مدل فکس کاربنی، کاربن فکس، کار کاغذ حرارتی را انجام می‌دهد. حرارت  توسط قطعه‌ ای موسوم به «Thermal Head» که از «بُرد الکترونیکی» دستور می‌گیرد، تولید می‌شود و کربن را از سطح فیلم به روی کاغذ انتقال می‌دهد. فکس کاربنی دارای امکان اتصال به کامپیوتر است، کیفیت و سرعت بهتری نسبت به فکس حرارتی دارد و برای کاغذهای استاندارد قابل استفاده می‌باشد اما برای میزان بالای حجم دریافت فکس چندان مقرون به‌ صرفه نیست و سرعت آن از فکس لیزری کم‌تر است.

در سیستم دستگاه فکس لیزری مراحل زیر طی می‌شود:

1- اشعه ‌ی لیزر برای تولید تصویر در آن به کار می‌رود.

2-  شارژ الکتریکی «درام» در محل تابش، توسط نور لیزر  تغییر می‌یابد.

3- «درام» به دور منبع «تونر» که با ذرات پخش‌شده از «درام» شارژ شده است می‌چرخد.

4-  «تونر» در بین ترکیبی از  فشار و حرارت به روی کاغذ انتقال می‌‌یابد.

فکس لیزری برای استفاده در حجم بالای کار مناسب‌ تر بوده و از نظر سرعت از همه‌ فکس‌ های دیگر برتر و از نظر کیفیت نیز خوب است. قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد ولی قیمت آن بیش‌تر است. در صورتی که از فکس کاربنی استفاده می‌شود، هنگام خرید و استفاده از کاربن فکس این نکات را نیز در نظر داشته باشید:

- به تاریخ مصرف کاربن فکس دقت کرده و آن را با تخمین مدت زمان مصرفتان خریداری کنید چون اغلب، تاریخ مصرف آن‌ها دو سال است.

- کاربن فکس را از تابش نور و نیز از حرارت محافظت کنند.

- به هیچ عنوان یک کاربن مصرفی را بار دیگر برنگردانید و دوباره از آن استفاده نکنید.

- همیشه سعی شود که کاربن فکس با کیفیت بالا خریداری کنید زیرا کاربن‌های نامرغوب علاوه بر کیفیت پایین چاپ، می‌توانند به دستگاه فکس شما آسیب برسانند.

اگر مشاهده کردید که موقع دریافت کردن فکس و یا گرفتن کپی، رل به کاغذ چسبیده و با آن بیرون می‌آید، متوجه باشید که کاربن فکس بی‌ کیفیت  یا زمان زیادی از عمر آن گذشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماشین های اداری آوند پرینتر

آوند پرینتر؛ مرجع فروش لوازم، مواد و قطعات مصرفی انواع ماشین های اداری، فروشگاهی و بانکی می باشد. از جمله کالاهایی که آوند پرینتر عرضه می کند: کارتریج، تونر شارژ، چیپست، دستگاه کپی، بارکد خوان، صندوق فروشگاهی، فیش پرینتر، لیبل پرینتر، کاغذ عکاسی، انواع لیبل و ریبون، پول شمار، پرینتر سوزنی، تانک جوهر، جوهر، موبایل پرینتر، ماشین حساب و... می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی