اطلاعات تماس
  • 091236*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970122290828652

آیا تا حالا اتفاق افتاده که فیلم ضبط شده یا صدای ضبط شده خود را ملاحظه کنید؟

صدای واقعی ما کدام است؟

کد: 13970122290828652

https://goo.gl/xdUUTr

، تهران , (اخبار رسمی): معمولا مردم به طور احساسی از صدای خود خوششان نمی‌آید اما نمی‌توانند از نظر فنی آن را توجیه کنند. نگران نباشید کاری که ما می‌کنیم و متدهای آموزش خوانندگی و سخنوری که ارائه خواهیم کرد به نتیجه فنی می‌رسد.

صدای واقعی ما کدام است ؟؟؟
صدای واقعی ما کدام است ؟؟؟

صدایی که دیگران از صحبت کردن و خواندن شما می‌شنوند مانند صدایی نیست که خودتان می‌شنوید. صدای شما در درون شما طنین انداخته و زنگ می‌زند. اما یک شنونده تنها آنچه را که به هوا منتقل می‌شود می‌شنود

 آیا تا حالا اتفاق افتاده است که فیلم ضبط شده از خود را ببینید یا صدای ضبط شده خود را بشنوید؟ البته این روزها با گسترش اسمارت فون‌ها و افزایش شبکه‌های اجتماعی، ممکن است خیلی بیشتر فیلم خود را ببینیم. اما کمتر پیش می‌آید تا صدای ضبط شده خود را بدون تصویر گوش کنیم. تصویر جذابیت‌هایی دارد که ممکن است باعث عدم توجه کامل ما به صدایمان شود و هنگامی که فقط صدای خود را می‌شنویم می‌بینیم کمی با آنچه انتظار داشتیم متفاوت است. اگر می‌خواهیم از ادراک دیگران در مورد صدای خودمان مطلع باشیم، باید صدای واقعی خود را بشنویم. ادراکی که ما از صدای خود داریم با ادارکی که دیگران از صدای ما دارند بسیار متفاوت است. دلیل این تفاوت ادارک، تفاوت در نحوه دریافت صدا و همینطور فیلترهای ذهنی است.

صدایی که دیگران از صحبت کردن و خواندن شما می‌شنوند مانند صدایی نیست که خودتان می‌شنوید، چون شما صداها را در استخوان‌های خود حس می‌کنید و صدایی که خودتان می‌شنوید انعکاس صدای شما در غار بدن است. صدا در درون شما طنین انداخته و زنگ می‌زند. اما یک شنونده تنها آنچه را که به هوا منتقل می‌شود می‌شنود و ممکن است آنچه به نظر شما غنا و رنگ صدایتان است در شنیدن او حذف شود و از بین برود. از همه مهمتر صدایی که از شما خارج می‌شود عملا با صدایی که به طرف شما می‌آید متفاوت است.

به علت فاصله موجود بین درک درونی ما و شنونده، ضبط کردن و گوش دادن برخی از تمرینات به خیلی از افراد کمک می‌کند تا گوش عینی داشته باشند. یعنی آنچه در خارج از وجودشان است بشنوند. هر دستگاه ضبط صدایی که دارید آماده کنید و حاضر ثبت و ضبط پیشرفت تدریجی خود باشید. این ثبت پیشرفت تدریجی مدرکی خواهد بود که بدانید از کجا شروع کرده‌اید و کجا بوده‌اید و هر از گاهی که به آن مراجعه کنید با ملاحظه‌ی اینکه کجا بوده‌اید، انگیزه‌ی قوی را برای پیشرفت آینده در شما ایجاد خواهد کرد. با این کار پیشرفت خود را به چشم می‌بینید در ضمن که این کار در شروع آسان‌ترین راه برای شنیدن و تخمین صدایتان است.

حالا لطفا پاراگراف قبل را با صدای نسبتا بلند بخوانید و صدای خود را ضبط کنید. ضمن خواندن پاراگراف ممکن است ممکن است متوجه اتفاقاتی بشوید که برای صدایتان می‌افتد , اگر هم در ابتدا اتفاق نمی‌افتد بعدا وقتی به انتها نزدیک می‌شوید رخ می‌دهد. مدادی آماده کنید و هنگامی که صدای ضبط شده را گوش می‌دهید با توحه به سوالات زیر، آنچه را که شامل حال شما می‌شود علامت‌گذاری کنید.

آیا در شروع صدایی قوی داشتید و به تدریج تا به انتها برسد ضعیف‌تر شده و خسته شدید؟

آیا مجبور بودید وسط کار چند بار صدایتان را صاف کنید؟

آیا صدا به نظرتان خیلی آهسته است؟

آیا به نظرتان صدا مخصوصا در اواخر جملات بیش از اندازه پایین و خشن است؟

آیا در بعضی از نقاط صدا قطع می‌شود؟

آیا صدا تو دماغی است؟

آیا صدا یکنواخت است؟

آیا صدا حالت جیغ کشیدن دارد؟

و آیا به جز موارد فوق چیز دیگری ملاحظه کردید که باعث ناراحتی شما بشود؟

معمولا مردم به طور احساسی از صدای خود خوششان نمی‌آید اما نمی‌توانند از نظر فنی آن را توجیه کنند. نگران نباشید کاری که «بخون دات کام» می‌کند و متد های آموزش خوانندگی و سخنوری که ارائه می‌کند به نتیجه فنی خواهد رسید. به لیست سوالات فوق نگاه کنید و ببینید چند تا علامت‌گذاری کرده‌اید . این کار به شما نشان خواهد داد که حالا صدای خود را چگونه می‌شنوید و اشکالات شما کجا می‌تواند باشد.

این اشکالات می‌توانند به دلیل الگوهای نادرست تنفسی، کم یا زیاد بودن مخاط، عدم تقویت قدرت و تشدید صدا، جایگاه نادرست حنجره، محدود بودن دامنه‌ی صدا و عدم شناخت پل‌ها و موارد متعدد دیگری باشد که به صورت مفصل در بخش‌های مختلف درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد و با شناخت و اصلاح این موارد این سوال که صدای واقعی ما کدام است دیگر برایمان پیش نخواهد آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بخون دات کام

آموزش مدرن خوانندگی

اطلاعات تماس
  • 091236*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سرگرمی و تفریح