اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970225295877313

وظیفه حسابداری بهای تمام شده چیست؟

کد: 13970225295877313

https://goo.gl/tjXaju

، تهران , (اخبار رسمی): فرقی نمی‌کند یک واحد تولیدی یا خدماتی در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند یا گستره‌ی این فعالیت تا چه اندازه وسیع است، به‌هرحال مدیران و صاحبان آن باید کنترل لازم را بر دستمزدها، بهای تمام‌شده‌ی محصولات و سایر هزینه‌ها داشته باشند.

وظیفه حسابداری بهای تمام شده چیست؟
وظیفه حسابداری بهای تمام شده چیست؟

هر کسب‌وکاری فارغ از زمینه، اندازه و مقیاسی که در آن فعالیت می‌کند، برای مدیریت صحیح در مورد هزینه‌ها نیازمند کمک یک حسابدار است که در زمینه‌ی حسابداری بهای تمام شده، آموزش‌های لازم را دیده باشد

هر کسب‌وکاری فارغ از زمینه، اندازه و مقیاسی که در آن فعالیت می‌کند، برای مدیریت صحیح در مورد هزینه‌ها نیازمند کمک یک حسابدار یا فردی است که در زمینه‌ی حسابداری بهای تمام شده، آموزش‌های لازم را دیده باشد. بعد از حسابداری مالی مهم‌ترین شاخه از این علم، حسابداری صنعتی است. هم‌چنین به دلیل افزایش فعالیت‌های پیمانکاری موضوع حسابداری پیمانکاری نیز یکی دیگر از سرفصل‌های حسابداری است که تسلط به آن نیازمند آموزش ویژه‌ای با عنوان آموزش حسابداری پیمانکاری است.

این مقاله سعی دارد با پرداختن به این دو موضوع دلیل اهمیت این سر شاخه‌های علم حسابداری را شرح داده و با توضیح وظایف آن‌ها به تشریح نیاز به آموزش حسابداری بهای تمام شده و آموزش حسابداری پیمانکاری برای حسابداران بپردازد.

در این راستا به توضیح موارد زیر می‌پردازیم:

  • وظیفه‌ی حسابداری صنعتی چیست؟
  • حسابدار کدام کسب‌وکارها نیاز به آموزش حسابداری بهای تمام شده دارد؟
  • در دوره‌های آموزش حسابداری صنعتی چه مواردی آموزش داده می‌شود؟
  • حسابداری بهای تمام شده چگونه به مدیران و صاحبان مشاغل یاری می‌رساند؟
  • قراردادهای پیمانکاری چیست؟
  • روش‌های متداول حسابداری پیمانکاری کدام است؟

وظیفه‌ حسابداری صنعتی چیست؟

فرقی نمی‌کند یک واحد تولیدی یا خدماتی در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند یا گستره‌ی این فعالیت تا چه اندازه وسیع  است، به‌هرحال مدیران و صاحبان آن باید کنترل لازم را بر دستمزدها، بهای تمام‌شده‌ی محصولات و سایر هزینه‌ها داشته باشند و چنانچه اطلاعات دقیقی در این زمینه موجود نباشد، مدیران در تصمیم‌گیری‌های خود مبنی با افزایش تولید یا تغییر رویکرد مجموعه در ارائه‌ی خدمات با مشکل مواجه می‌شوند. اینجا است که اطلاعات به‌دست‌آمده و تدوین‌شده با علم حسابداری صنعتی به کمک مدیران می‌آید.

وظیفه‌ی حسابداری که در زمینه‌ی آموزش حسابداری بهای تمام شده دوره‌ دیده و بر آن مسلط باشد این است که اطلاعات مربوط به هزینه‌ها را جمع‌آوری کرده، بهای تمام‌شده‌ی محصولات و خدمات را محاسبه کند، توانایی تجزیه ‌و تحلیل گزارش‌های آماده ‌شده را برای ارائه‌ی راه‌حل‌های کاهش بهای تمام‌شده تولیدات بیان کند و به ‌این ‌ترتیب ابزار لازم برای مدیریت یک کسب‌وکار در زمینه‌ی هزینه‌ها را در اختیار کارفرما یا صاحبان یک مجموعه قرار دهد.

حسابدار کدام کسب‌وکارها نیاز به آموزش حسابداری صنعتی دارد؟

تشریح وظایف حسابدار در زمینه‌ی حسابداری صنعتی و خود واژه‌ی صنعت در این شاخه از علم حسابداری ممکن است این تصور را ایجاد کند که فقط حسابدار مشاغل تولیدی-صنعتی و کارخانه‌ها نیازمند آموزش حسابداری بهای تمام شده هستند. اما این تصور صحیح نیست. در حقیقت همه‌ مشاغل اعم از بانک‌ها،شرکت‌های بیمه، شرکت‌های حمل‌ونقل، آژانس‌های هواپیمایی، عمده‌فروشی‌ها، دانشگاه و بیمارستان‌ها برای تسلط بر میزان دخل ‌و خرج و در جهت کارایی بیشتر خود نیازمند به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی آموزش حسابداری صنعتی به حسابداران خود هستند.

در دوره‌های آموزش حسابداری صنعتی چه مواردی آموزش داده می‌شود؟

آنچه در این بخش به آن پرداخته می‌شود در حقیقت تشریح وظایف حسابداری صنعتی است. فردی که در زمینه‌ی آموزش حسابداری صنعتی دوره‌ دیده باشد در نهایت می‌تواند:

  1. هزینه‌های یک دوره را پیش‌بینی و برآورد کند.
  2. هزینه‌های تولید را جمع‌آوری کرده، تفکیک و تسهیم کند.
  3. محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط مجموعه را ارزیابی و قیمت‌گذاری کند.
  4. به مدیران مجموعه در جهت انتخاب بهترین راه‌حل ممکن در موارد مختلف کمک کند.
  5. روش‌های کنترل هزینه و کاهش آن را تا حد ممکن تشخیص دهد.
  6. در جهت برنامه‌ریزی و اجرای آن به مدیران خودیاری برساند.
  7. حسابداری بهای تمام شده چگونه به مدیران و صاحبان مشاغل یاری می‌رساند؟

بی‌دلیل نیست که نام دیگر حسابداری صنعتی، حسابداری مدیریت است. حسابداری صنعتی همچون بازوی قوی مدیر در ارتباط با برنامه‌ریزی و کنترل فعالیت‌ها عمل می‌کند و در جهت برنامه‌ریزی و کنترل دقیق فعالیت‌ها و ارزیابی عملیات انجام‌شده به مدیر یا مدیران یک مجموعه یاری می‌رساند. بدون شک اگر مدیران طراز اول یک کسب‌وکار در زمینه‌ی کنترل هزینه‌های مواد، دستمزد و سایر هزینه‌های تولیدی یا خدماتی  اطلاعات کافی نداشته باشند در تصمیم‌گیری‌های خود  در زمینه‌ی افزایش بهره‌وری و تولید با مشکلات اساسی مواجه می‌شوند.

اهمیت حسابداری صنعتی و گستردگی مطالبی که برای تسلط بر آن وجود دارد،باعث شده است وب‌سایت‌های بسیاری وارد حیطه‌ی ارائه‌ی  دوره‌های آموزش حسابداری صنعتی بشوند که شما می‌توانید برای بهره‌مندی از آن‌ها اقدام به دانلود آموزش حسابداری در دوره‌های صنعتی،مالی و پیمانکاری بکنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خودآموز حسابداری نیاز

ما آمده ایم تا کاملترین مجموعه آموزش حسابداری ویژه بازار کار و اشتغال را از سطح مبتدی تا حرفه ای با بالاترین کیفیت محتوایی و مناسب ترین قیمت تقدیم شما عزیزان کنیم. در این مدت هفت ساله، تمامی کاربران ما، از کیفیت بالای سرفصلهای آموزشی، کیفیت بالای صدا و تصویر و پشتیبانی مستمر آن در حین و بعد از آموزش رضایت کامل داشته اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]