اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970403301878351

چگونه بدون پیروی از یک برنامه غذایی، چربی‌ سوزی کنیم؟

کد: 13970403301878351

https://goo.gl/CtKoBB

، تهران , (اخبار رسمی): به احتمال بسیار زیاد شما نیز در گذشته با مساله چربی‌‎‌سوزی مشکلات زیادی را داشته‌اید. شاید از روش تغذیه پاک استفاده کرده باشید، یا سم‌زدایی بدن یا استفاده از رژیم‌های کم کربوهیدرات. اما هیچ‌کدام از آنها برای شما پایدار نبوده است و اکنون آماده اید که یک روش جدید را تجربه کنید.

چگونه بدون پیروی از یک برنامه غذایی چربی‌ سوزی کنیم؟
چربی سوزی اصولی

افراد زیادی برای آشنایی با دریافت برنامه غذایی، روش‌های چربی سوزی و برنامه بدن سازی  به جستجو در گوگل می‌پردازند تا بتوانند اطلاعاتی در مورد برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی کسب کنند. 

خیلی‌ها احتمالا از ایده این روش خوش‌شان می‌آید. زیرا با آشنایی با برنامه غذایی، برنامه بدن سازی دقیقا می‌توانند بدانند چه باید بخورند، و زمان و مقدار هر وعده را دقیق می‌دانند. در این حالت شخص غذا‌های مناسب مصرف خواهد کرد، وعده‌های غذایی کاملا زمان‌بندی شده هستند و دیگر پر خوری نخواهند داشت. اما از طرف دیگر اکثر اشخاص خواهان برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و بسته‌بندی وعده‌های غذایی برای یک روز کامل یا یک هفته نیستند. زیرا انجام آن خود یک کار پاره وقت به نظر می‌آید.

آیا راهی‌ وجود دارد که بتوانید از کیک مورد علاقه خود نیز مصرف کنید؟

آیا راهی‌ است که بدون سخت‌گیری‌های زیاد به تناسب اندام دست یافت؟

بله وجود دارد و در این مقاله در این مورد راهکارهایی ارائه خواهد شد. به شکل خلاصه باید گفت که در ابتدا برای چند ماه باید از وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی شده دقیق پیروی کنید تا کاهش وزن تضمین شود. هنگامی که یک پیشرفت خوب حاصل شد شخص می‌تواند از آن رژیم دقیق سختگیرانه دوری کند و تنها با رعایت چند عادت ساده به چربی‌‌سوزی خود ادامه دهد و آن را حفظ کند. اکنون ببینیم که چرا در ابتدا باید  وعده‌های غذایی را دقیقا طراحی و اجرا کرد.

چرا برای مدتی‌ باید از یک برنامه غذایی پیروی کنید؟

اگر در اینترنت کمی‌ جستجو کنید افراد بسیاری را خواهید دید که پیروی از یک رژیم غذایی را غیر عملی‌ و گمراه‌کننده می‌دانند. برخی‌ از آنها می‌گویند:

هیچ کس نمی‌تواند در بلند مدت به یک رژیم غذایی پایبند بماند. 

رژیم‌های غذایی برای پیروی بلند مدت بیش از حد سخت هستند. 

این رژیم‌ها به رابطه شما با غذا‌ها لطمه وارد می‌کند.

همانند هر ابزاری خوب یا بد بودن آن بسته به نوع استفاده‌ای که شخص از آن می‌کند دارد. اما در مجموع برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی به چند دلیل یکی‌ از بهترین راه‌ها برای رسیدن به بدنی است که جویای آن هستید.

برنامه‌ریزی وعده غذایی، کاهش وزن شما را تضمین می‌کند

رژیم‌های کم کربوهیدرات موثر هستند، کاهش یا قطع مصرف شکر موثر است و همینطور سم‌زدایی و رژیم‌های گیاه‌خواری و رژیم پالئو. همه موثر هستند، در واقع اگر از یک رژیمی‌ که میزان، نوع و زمان مصرف مواد غذایی را محدود می‌کند پیروی کنید شاهد کاهش وزن خواهید بود، اما تنها در ابتدای کار. مشکل این نوع رژیم‌ها این است که در گذر زمان اکثر افراد در آن مواد غذایی که مجاز به مصرف آنها هستند نیز شروع به پرخوری می‌کنند و همین امر کاهش وزن آنها را مختل می‌کند. زیرا که هدف اصلی‌ ایجاد تمام این محدودیت‌ها در تمام این روش‌ها تنها یک مورد است و آن کمتر مصرف کردن کالری توسط شخص است.

این قضیه ممکن است که بیش از حد ساده به نظر برسد اما از لحاظ علمی‌ یک اصل کاملا ثابت شده و روشن است: تنها دلیلی‌ که هر شخصی تاکنون توانسته است کاهش وزن داشته باشد دریافت کالری کمتر از آن مقداری است که در طول روز می‌سوزاند. برخی‌ رژیم‌ها هستند که به شکل غیر مستقیم شخص را در انجام این کار کمک می‌کنند، اما اگر میزان دریافت کالری خود را نیز کنترل نکنید کاهش وزن همیشه برای شما یک بازی حدس و گمان خواهد بود.

اما برنامه ریزی وعده‌های غذایی این موضوع را تغییر می‌دهد. کافی‌ است تعیین کنید چه میزان در روز برای چربی‌ سوزی باید کالری دریافت کنید، سپس وعده‌های غذایی خود را براساس آن میزان کالری طراحی کنید و سپس جدای از نوع غذا یا زمان مصرف وعده‌ها می‌توانید کاهش وزن خود را شاهد باشید.

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، اندازه مناسب هر سهمیه غذایی را نشان می‌دهد

تقریبا تمام مردم در حدس زدن میزان کالری موجود در وعده‌های غذایی خود به شدت اشتباه می‌کنند. بسیاری از مردم متعجب هستند که چرا تنها نمی‌توانند به ندای درونی‌ خود گوش کنند و تنها زمانی‌ که گرسنه هستند غذا بخورند و به همین شکل کاهش وزن داشته باشند. جواب این موضوع ساده است : شما به غیر از گرسنگی به دلایل زیاد دیگری نیز پرخوری می‌کنید. همه ما اینگونه هستیم.

برای مثال اگر شخص در یک بسته‌بندی یا بشقاب کمی‌ بزرگ‌تر از حالت نرمال غذا بخورد میزان دریافت کالری می‌تواند تا ۳۱% افزایش یابد، بدون اینکه حتی متوجه این موضوع شود. این موضوع به این دلیل روی می‌دهد که سطح گرسنگی ما عمدتا تحت تاثیر آن چیزی است که می‌بینیم و نه آن میزان غذایی که واقعا نیازمند مصرف آن هستیم. حتی با دانستن اینکه به اندازه کافی‌ تغذیه کرده‌ایم اگر یک فردی با یک بشقاب پر از شیرینی‌ داغ ظاهر شود مغز ما دوباره روی حالت گرسنگی تغییر حالت می‌دهد.

یک مثال بارز در این زمینه تحقیقی است که در آن به یک گروه از افراد مورد آزمایش کاسه‌های سوپی داده شد که به شکل مخفی‌ و بدون اینکه این افراد بفهمند این کاسه‌ها مدام پر می‌شدند. هر کسی‌ حق این را داشت که هر میزان که دوست دارد تغذیه کند.در پایان افرادی که از این کاسه‌های بی‌ انتها تغذیه کرده بودند ۷۳% بیشتر از افرادی که از کاسه‌های معمولی‌ استفاده کرده بودند تغذیه کرده بودند. و جالب اینجا است، هنگامی که محققان از این گروه سوال کردند که آیا آنها سیر شده‌اند یا خیر، اکثر آنها پاسخ دادند که «چگونه می‌توانم سیر باشم در حالی‌ که هنوز نصف کاسه مانده است؟» برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی از گرفتار شدن شما در این دام جلوگیری می‌کند.

با مصرف غذاهایی که تنها در برنامه شخص وجود دارد، خواهد آموخت که میزان کالری هر ماده غذایی چه میزان است و چه میزان باید از هر کدام از آنها مصرف کند تا کالری روزانه خود را تامین کند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص برنامه غذایی می‌توانند به وب سایت mokamelhaa.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مکمل ها

مرجع تخصصی بدنسازی و فیت نس

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | سلامت و زیبایی