اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970409302827894

چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند

کد: 13970409302827894

https://goo.gl/vJZfMr

، تنکابن , (اخبار رسمی): اگر قصد خرید ویلا در شمال را داشته باشید باید عوامل زیادی مانند مکان ویلا، نوع ویلا (جنگلی، ساحلی یا کوهستانی)، مسائل حقوقی و قانوی و ... را مد نظر قرار دهید که هر کدام از این عوامل از اهمیت به خصوصی برخوردار هستند. در این میان با توجه به وضع کنونی اقتصاد، قیمت ویلا اهمیت ویژه‌ای دارد.

چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند
چه عواملی در تعیین قیمت ویلا تاثیر گذارند

گاهی به دلیل عدم آگاهی از قیمت‌ها، افراد ضررهای هنگفتی می‌کنند. از این رو در این مقاله نکاتی مهم در مورد تعیین قیمت ویلا در شمال بیان می‌شود. به طور کلی تعیین قیمت ویلا در شمال تابع چند عامل مشخص از جمله محل قرارگیری ویلا، نوع سند، نوع ویلا و نحوه ساخت آن است. در ادامه این مقاله، مانیشن «مرجع معرفی ویلا در شمال» مهم‌ترین نکات برای تعیین قیمت ویلا در شمال را ارائه می‌دهد.

محل قرارگیری ویلا به عنوان مهم‌ترین عامل تعیین قیمت

شهرهای شمال از پراکندگی نسبتا زیادی برخوردار هستند که همین عامل باعث تنوع در قیمت‌ها شده است. به طور کلی ویلا در شهرهایی که به تهران نزدیک‌تر هستند، مخصوصا شهرهایی که در انتهای جاده چالوس قرار گرفته‌اند از قیمت‌های بالاتری برخوردار است.

شهرهایی مانند نمک آبرود، متل قو و چالوس از این دسته هستند. شهرهای نوشهر، رامسر در نوبت‌های بعدی قرار دارند. البته در استان گیلان نیز شهرهایی مانند ماسوله و لاهیجان نیز دارای قیمت‌های بالایی هستند. اما محل قرارگیری فقط محدود به شهر نمی‌شود چرا که در بسیاری از شهرها هم قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. یک چشم‌انداز خاص یا آرامش یک منطقه و عواملی از این دست نیز در قیمت ویلا بسیار تاثیرگذار هستند. علاقه‌مندان برای گرفتن مشاوره در این رابطه می‌توانند به صفحه مشاورین املاک در شمال مراجعه کنند و از مشاورین متخصص در شمال مشاوره لازم را بگیرید.

سند ویلا، عامل غیر قابل چشم‌پوشی

نوع سند یک عامل مهم در تعیین قیمت هر ملکی در سراسر ایران است. به خصوص در شمال که سند از اهمیت به سزایی برخوردار است. به طور کلی ملک‌های شمال به دو دسته سند‌دار و نسخ‌دار تقسیم می‌شوند. در هر دو حالت مهم است که جزو اراضی جلگه جنگلی نباشد و ممنوعیت فروش یا ساخت‌وساز نداشته باشد.

برخی ویلاها در محدوده شهری قرار گرفته‌اند و برخی دیگر در شهرک‌های مخصوص ساخته شده‌اند، که تمام این عوامل بر قیمت ویلا در شمال تاثیر گذار است. مثلا قیمت ویلا در شهر انزلی حدود 200 میلیون تومان است در حالی که ویلا در دهکده ساحلی انزلی از 2 میلیارد تومان شروع و تا 12 میلیارد هم ادامه می‌یابد.

نوع ویلا

به طور کلی در شمال سه نوع ویلا داریم: ساحلی، جنگلی و کوهستانی. ویلای ساحلی معمولا ویلایی را می‌گویند که رو به دریا است. ویلاهای جنگلی در منطقه پر از درخت و جنگل‌گونه واقع شده و ویلای کوهستانی که معمولا در دامنه‌ها و ارتفاعات ساخته می‌شود.

سلیقه اینجا حرف اول را می‌زند زیرا قیمت این سه نوع ویلا با هم تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. به طور کلی ویلاهای ساحلی از قیمت بالاتری نسبت به ویلااهی جنگلی و کوهستانی برخودار هستند، اما همیشه این امر صادق نیست و عوامل بسیار دیگری مانند نحوه ساخت ویلا در این موضوع دخیل هستند.

نحوه ساخت ویلا، از استخر و سونا تا سقف شیربانی

به جرات می‌توان گفت مواد و مصالحی که در ساخت ویلا استفاده می‌شود از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت ویلا به شمار می‌روند. البته بدیهی است که معمولا شیک‌ترین و لوکس‌ترین ویلاها را در بهترین مناطق می‌سازند اما موارد استثنا نیز وجود دارند.

معمولا ویلایی که متریال خارجی و درجه یک در آن به کار رفته گران‌تر است. امکاناتی مثل استخر و سونا نیز در افزایش قیمت ویلا تاثیر زیادی دارند. سیستم خنک‌کنندگی ویلا و عایق‌بندی آن نیز اگر به بهترین نحو انجام شده باشند قیمت ویلا را افزایش می‌دهند.

قیمت یک ویلا، از مجموع عوامل حاصل می‌شود

هیچگاه یک عامل، نمی‌تواند قیمت ویلا را معین کند. مثلا بگوییم چون در فلان شهر است گران است یا چون استخر ندارد نمی‌ارزد. در واقع مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند و ویلا را خاص و گران می‌کنند. ارزش ویلا به این بستگی دارد که چند مورد از ویژگی‌های مثبت را در خود جای داده است یا چند امتیاز منفی می‌گیرد.

همیشه استثنا هم وجود دارد

با توجه به همه عواملی که در بالا گفته شد باید توجه کنیم که همیشه همه چیز طبق معادلات پیش نمی‌رود. نکاتی که بیان شدند در واقع قاعده‌های کلی برای تعیین قیمت ویلا بودند اما همیشگی و جامع نیستند. ممکن است ویلایی ببینید که بسیاری از نکات مثبت را ندارد و گران است یا برعکس ویلایی که همه چی دارد و بسیار ارزان‌تر از قیمت بازار است.

خوب خریدن مهم است!

در این میان آنچه که بسیار اهمیت دارد این است که ویلای خوب و باب میل را بخرید. این ویلا حتما گران نیست لزوما ارزان هم نیست. بلکه بهترین گزینه موجود برای شما است. به جای تمرکز روی قیمت ویلا روی مشخصات و ویژگی‌های ذهنی‌ در مورد ویلا متمرکز شوید. اول به خرید ویلایی خوب و آینده دار فکر کنید و در انتها به دنبال قیمت آن باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

2نبش

با داشتن 9 سال تجربه فعالیت در بازار املاک در 2نبش با ایجاد روحیه همکاری و تشویق کار تیمی به هم کمک می‌کنیم تا به هدف و باور خود یعنی تحقق دو اصل اطمینان و سرعت در معاملات املاک برسیم و آن را حفظ کنیم و تلاش می کنیم تا تغییری بزرگ در معاملات املاک کشور رقم بزنیم. در 2نبش می توان با اطمینان بین آگهی‌های املاک جست‌وجو به سرعت ملک مورد نظر رو پیدا کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]