اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970412303299073

بازاریابی درونگرا چیست و چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟‌

کد: 13970412303299073

https://goo.gl/ao48sf

، تهران , (اخبار رسمی): بازاریابی درونگرا که برایان هالیگان معرفی کرد برخلاف بازاریابی سنتی که بیشتر تبلیغات حساب می‌شود به سراغ کاربران نمی‌رود بلکه کاملا به مراحل قبل از تصمیم‌گیری مشتریان مربوط می‌شود. بازاریابی درونگرا بیشتر به مزیت‌های محصولات مربوط می‌شود و هدف آن برطرف کردن دغدغه و سوالات است.

بازاریابی درونگرا چیست و چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟
بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا

بازاریابی یکی از پر کاربردترین اصطلاحات در هر تجارتی محسوب می‌شود. مفهوم بازاریابی در تفکر عام همان شناخت بازار و برقراری ارتباط با مخاطبین هدف است. این روزها اما تعاریف به صورت کلی تغییر بسیاری پیدا کرده‌اند و اینکه یک شرکت به دنبال مشتریان خود در بازار بگردد و آن‌ها را مجاب به خریداری یا استفاده از خدمات‌شان کند این روزها تحت عنوان بازاریابی سنتی یا برونگرا نامیده می‌شود که به عقیده‌ی «برایان هالیگان» بنیان‌گذار و مدیرعامل سایت Hubspot دوران آن به سر آمده و دیگر چنین روش بازاریابی جوابگو نیست. برایان هالیگان جایگزین روش بازاریابی سنتی را در سال ۲۰۰۵ عنوان کرد و نام آن را بازاریابی درونگرا گذاشت.

بازاریابی درونگرا که هالیگان معرفی کرد بر خلاف بازاریابی سنتی که بیشتر تبلیغات حساب می‌شود به سراغ کاربران نمی‌رود بلکه کاملا به مراحل قبل از تصمیم‌گیری مشتریان مربوط می‌شود. بازاریابی درونگرا بیشتر به مزیت‌های محصولات مربوط می‌شود و هدف آن برطرف کردن دغدغه و سوالات ذهنی مشتریان است لید محتوا است. بازاریابی درونگرا یعنی تولید محتوای مناسبی که مشتریانی را که در دنیای اینترنت دنبال محصول مورد نظر خود می‌شوند را جذب کند و با توضیحات مناسب درباره‌ی مزیت‌ها و مقایسه کردن محصولات موجود در بازار تمام سوالات آن‌ها را پاسخ دهد تا مجاب به خرید شوند. در ادامه به مراحل چهارگانه بازاریابی درونگرا پرداخته می‌شود.

جذب

قاعدتا هیچ کسب‌وکاری نمی‌خواهد افرادی که در اینترنت در حال جستجو هستند فقط به سایت آنها سر بزنند و بروند. چگونه می‌توان آن‌ها را جذب کرد؟ مشتریان حقیقی که در حال جستجو هستند را می‌توان با محتوای مناسب در زمان مناسب جذب کرد. مفهوم زمان مناسب در این نوع بازاریابی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و توجه به این نکته که محتوای خود را با توجه به دوره زمانی تهیه و تدارک ببینید از اصول مهم است. به عنوان مثال اگر وب‌سایت فروشگاه لباس دارید منطقی است در زمان زمستان، محتوا و خدمات مناسب مربوط به لباس‌های زمستانی را در صدر محتوای تولیدی خود قرار دهید تا مشتریان شما را پیدا کنند.

وبلاگ بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان جدید سایت است. برای به دست آوردن مشتریان بالقوه و مناسب باید محتوای مناسب آموزشی تدارک دید، محتوایی که به زبان ساده و قابل فهم برای کاربران عادی نوشته شده باشد و پاسخگوی سوالات احتمالی آن‌ها درباره‌ی آن محصول یا خدمات باشد.

مشتریان شما معمولا مراحل خرید آنلاین خود را با جستجوی محصول مورد نظر یا سوال مربوط به نیاز خود آغاز می‌کنند شما باید اطمینان حاصل کنید که در آن هنگام و در نتایج موتورهای جستجو حاضر هستید. برای رسیدن به جایگاه مناسب در نتایج جستجو باید حضور خود را با ابزارهایی که به شما در تعیین و اجرای استراتژی محتوا کمک می‌کند، تثبیت کنید.

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتریان بالقوه استفاده از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی است. فیسبوک و اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی هستند که بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارند و تقریبا از هر ۷ نفر در دنیا ۲ نفر عضو فیسبوک است اگر این جایگاه اجتماعی پرطرفدار را در کنار دیگر شبکه‌های اجتماعی بگذارید متوجه می‌شوید مشتریان بالقوه‌ای در این فضا وجود دارد که باید با محتوای مناسب با ایجاز و اختصار مناسب در کوچکترین زمانی آن‌ها را جذب کنید.

هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت را جذب کردید، قدم بعدی این است که بازدیدکنندگان را به سمت مناسب جهت دهید. شما این کار را با باز کردن مکالمه به هر نحوی که برای آنها مناسب است – با پیام‌ها، فرم‌ها یا جلسات انجام دهید. هنگامی که در تماس هستید، به سوالات پاسخ می‌دهید و مطالب مربوطه را به صورت جالب و ارزشمند برای هر مشتری ارائه و گفتگو را ادامه ‌می‌دهید.

راه‌های گوناگونی در این روش وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ارتباط با مشتری استفاده کرد که ساده‌ترین آن استفاده از فرم‌ها و پیام‌ها است که می‌توان برای مشتریان بفرستید. احتمالا تاحالا با سایت‌هایی مواجه شدید که هنگام ورود در قسمت پایین سایت یک پیام به صورت پاپ آپ باز می‌شود و با سلام و خوش‌آمدگویی از شما می‌خواهد اگر نیازی به کمک دارید پیام دهید این یکی از ساده‌ترین راه‌های ارتباط با مشتری است.

اما مهمترین رویکردی که کمک می‌کند، CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتری است که کاملا مکانیزه و با داده پردازی عمل می‌کند. داشتن تمام داده‌های در یک مکان، کمک می‌کند که هر تعاملی را که با مخاطبان خود داشته‌اید، حس کنید و تعاملات آینده خود را بهینه کنید و از این طریق بتوانید مشتریان ایده‌آل خود را به طور موثر تر جذب، تبدیل، نزدیک، و خشنود کنید.

نزدیک کردن

با ارائه محتوای مناسب،در مسیر درست قرار می‌گیرید و بازدیدکنندگان مناسب را با محتوای مناسب جلب کرده‌اید آن‌ها را به اصلاح به مشتری بالقوه تبدیل کرده‌اید، اما اکنون باید این بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید. چگونه می توانید این کار را به طور موثر انجام دهید؟ ابزارهای فروش موجود در این مرحله برای اطمینان از نزدیک شدن به مشتریان بالقوه به صورت سریع‌تر و راحت‌تر است.

عمومی‌ترین راه در این مرحله فرستادن ایمیل است. فرستادن ایمیل درباره جدیدترین محصولات به کاربرانی که هنگام بازدید از سایت،فرم عضویت در خبرنامه سایت را پر کرده‌اند یا کاربرانی که ثبت‌نام کرده‌اند امری معمول است. داده‌پردازی اطلاعات مربوط به مشتریان در این مرحله بسیار مهم است. طبیعتا با گسترش و رشد  کسب‌وکار و افزایش شمار مشتریان بالقوه امکان برقرای ارتباط مستقیم با هرکدام از آن‌ها امکان پذیر نیست و اینجا باید مشتریان رو درجه بندی کنید مشتریانی که قبلا از خدمات شما استفاده کردند و یا سابقه‌ی جستجو و ارتباط از طریق پیام را داشته اند مسلما در صدر اهداف شما قرار می‌گیرند و بایستی کسانی که از همه به شما نزدیکتر بوده‌اند را در کنار خود نگه دارید و آن‌ها را از دست ندهید.

ایجاد احساس رضایت و خشنودی

روش بازاریابی همه چیز در مورد ارائه یک تجربه قابل توجه برای مشتریان شما است. به علاوه، آن‌ها انتظارات بسیار بالایی از کسب و کار شما و نحوه رفتارتان دارد. بنابراین، مهمتر است که با لذت بردن و موفقیت مشتریان خود، اهمیت بیشتری پیدا کنید. اگر این احساس رضایت را ایجاد کنید، آنها بیشتر خرید خواهند کرد، با شما باقی خواهند داد، دوستان خود را به شما ارجاع می‌دهند و خوشحال می‌شوند به همه دنیا بگویند سایت شما را دوست دارند.

باز هم تولید محتوا بسیار مهم است. باید در تولید محتوا همواره پویا باشید هیچ‌کس چیزهای تکراری را دوست ندارد با توجه به علایق و شخصیت مشتریان خود پیشنهادات مناسب با محتوای مناسب نمایش دهید و در هر بار به صورت نوآورانه به یک جنبه از علایق‌شان بپردازید تا احساس کنند مهم هستند و این احساس مهم بودن احساس رضایتی را در آن‌ها ایجاد می‌کند تا باز به سراغ شما بیایند یا شما را به دیگران معرفی کنند. علایق مشتریان را مدیریت و با آن‌ها همکاری کنید و به سوالاتشان پاسخ مناسب دهید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبیما

رویکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابی نتیجه گراست. فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایده‌ی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمی‌دارد. ما به تجربه و تخصص خود در زمینه مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌بالیم و همواره پشتیبان مشتریان خود بوده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی