اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14001014561939073

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کد: 14001014561939073

https://bit.ly/3sRfAmJ

، تهران , (اخبار رسمی): رای اینکه درک درستی از موضوع کسب و کار آنلاین اینترنتی یا فعالیت مجازی داشته باشیم، بهتر است جمله را تقسیم و کوتاه کنیم. ابتدا کسب و کار که مربوط به انجام یک سری فعالیت ها و وظایف خاص در قبال دریافت هزینه. یعنی کار می کنیم و پول بدست می آوریم

کسب و کار اینترنتی چیست؟ چرا باید کسب و کار اینترنتی را جدی بگیریم؟
کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

برای اینکه درک درستی از موضوع کسب و کار آنلاین اینترنتی یا فعالیت مجازی داشته باشیم، بهتر است جمله را تقسیم و کوتاه کنیم. ابتدا کسب و کار که مربوط به انجام یک سری فعالیت ها و وظایف خاص در قبال دریافت هزینه. یعنی کار می کنیم و پول بدست می آورم یا به اصطلاح پول کسب می کنیم. موضوع اینترنت هم که کاملا برای شما مشخص است.

پس کسب و کار اینترنتی یعنی مجموعه ای از فعالیت ها که به صورت آنلاین از طریق اینترنت انجام می شود. ممکن است برخی از کسب و کارهای اینترنتی خدمات رایگانی ارائه کرده و یا حتی خدمات خود را با هزینه ارائه دهند. از آنجایی که درباره کسب درآمد نیز حرف میزنیم، پس راه اندازی این نوع کسب و کار برای انجام یک سری کارها در قبال دریافت هزینه آن است.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

در ابتدای کار شما باید برای راه اندازی این نوع کسب و کار خوب فکر کرده و برنامه ریزی کنید. اما به چه چیزی فکر کنیم؟ به اینکه دلیل تمایل شما برای راه اندازی کسب و کار در اینترنت و درآمدزایی از این روش چیست ؟ چه ایده ای را می خواهید راه اندازی کنید ؟ آیا زمینه فعالیت و ایده شما در اینترنت مخاطب دارد ؟! با کسانی قرار است رقابت کنیم ؟! میزان پیچ و خم کار را تخمین بزنید و ببیند که آیا شما توان لازم برای پیاده سازی ایده کسب کار اینترنتی خود را دارید ؟

تمامی سولاتی که در بالا مطرح شد جزو مهمترین مواردی می باشند که شما باید حتما در رابطه با آنها خوب فکر کنید. افراد بسیاری وجود دارند که با بی فکری خود سبب می شوند وارد یک سری کسب و کار ها شده و در نهایت در کمترین زمان ممکن شکست خورده اند. تاکید می کنم بی گدار به آن بزنید. بعد از فکر کردن کامل اکنون به سراغ یک سری موارد مهمتر می رویم.

سایت یا پیج اینستاگرام ؟

سایت یا اینستاگرام هر دو ابزاری هستند برای رسیدن شما به موفقیت در کسب درآمد از اینترنت اما ساخت پیج اینستاگرام بسیار راحت به نظر میرسد و کاملا بدون هزینه ولی زمانی که آغاز میکنید متوجه خواهد شد که وب سایت و پیج اینستاگرام مکمل یکدیگر هستند و اصلا شما نمیتوانید تنها به یک پیج متکی باشید.

شما صاحب وب سایت هستید

شما نسبت به وب سایت مالکیت دائمی دارید و به صورت همیشگی می توانید لیست اعضا سایت خودتان را در کامپیوتر خودتان یا هر فضای دیگری ذخیره کنید، از محتویات سایت خودتان پشتیبان بگیرید و اگر هر اتفاقی برای سایت شما بیفتد به سرعت دوباره سایت خودتان را بر میگردانید و همچنین اطلاعات مشتریان را دوباره در اختیار دارید، البته یک سری سیستم های ایجاد پشتیبان اتوماتیک وجود دارد که همه این کارها را برای شما انجام میدهد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.

شما صاحب پیج اینستاگرام نیستید؟

اینستاگرام برای خودش قوانینی دارد که اگر شما آنها را رعایت نکنید به سرعت شما را تنبیه خواهد کرد، اگر افراد زیادی پیج شما را از روی حسادت به اینستاگرام گزارش دهند، پیجی که برای آن ماه ها یا حتی یک سال زحمت کشیدید در یک لحظه بسته خواهد شد و صد البته شما هرگز نمی توانید به فالوورهای خودتان دسترسی داشته باشید. میدونم واقعا خیلی اتفاق ترسناکی است اما میتونه برای هر کسی این اتفاق بیفتد

 

استفاده از اینستاگرام

 اینستاگرام  می‌تواند به فروش شما در فضای اینترنت کمک کند اما باید در کنار یک سایت شما پیج اینستاگرام داشته باشید تا هرگز نگران چیزی نباشید.

شغل اینترنتی چیست ؟

در رابطه با شغل اینترنتی که بالاتر اشاره کوچکی به آن داشتم، باید بگویم که یک سری کارها که برای شما نام بردم مربوط به شغل اینترنتی می باشند. به طور کلی شغل اینترنتی را می تواند همان کسب درآمد اینترنتی دانست نه کسب و کار. برای مثال من می خواهم در یک وب سایت اینترنتی نویسندگی کنم. خب این موضوع کاملا مشخص است که من از طریق نویسندگی در سایت های مختلف کسب درآمد خواهم داشت. اما کسب و کار برای خودم نخواهد بود.

 انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی

انواع مختلفی از کسب و کار اینترنتی در فضای وب فعالیت می‌کنند. برخی از کسب و کارها بسیار عجیب و جالب هستند. در ادامه مقاله می‌خواهیم راجع به مدل‌های کسب‌وکاری که از اهمیت بیشتر برخوردارند با شما گفت‌وگو کنیم این مدل کسب و کارها بیشترین درآمد را در فضای کسب و کار آنلاین به دست می‌آورند.

 فروش کالا

یکی از بهترین مدل‌های کسب و کار آنلاین مدل فروش کالا است. در این مدل برخی از شرکت‌های تولیدی، یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌کنند. و برای آن شروع به بازاریابی اینترنتی می‌کنند. نوع دیگر این نوع کسب و کارها این است که فرد یا شرکتی محصولات یک شرکت یا شرکت‌هایی را برای فروش ارائه کند. این کسب و کارها معمولاً محصولات را خریداری می‌کنند و در انبار نگهداری می‌کنند. پس از ثبت سفارش مجصول آن را برای مشتری ارسال می‌کنند.

 مدل جدید کسب و کار آنلاین، مدل بازارچه‌ای است. به عبارتی ساده‌تر فرض کنید شرکتی یک بازارچه فیزیکی طراحی می‌کند. در این بازارچه غرفه‌های متعددی وجود دارد که در هر غرفه شرکتی به فروش محصولات خود می‌پردازد.

 سایت دیجی کالا از دو روش پایانی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند

 فروش خدمات

نوع دیگری از کسب‌وکارهای اینترنتی مربوط به کسب‌وکارهای خدماتی است. احتمالاً زمانی که میگوییم کسب‌وکارهای خدماتی انواع خاصی از آنها در ذهنتان می‌آید. این نوع کسب و کارها محصولی به‌طور مشخص برای فروش ندارند اما تخصص خود را به شکل‌های مختلف برای فروش به عرصه می‌گذارند. این تخصص می‌تواند تمیز کردن آپارتمان باشد، می‌تواند مشاوره درزمینهٔ بازاریابی باشد. چندان تفاوتی ندارد، هرگاه فرد یا شرکتی بتواند از طریق اینترنت برای خدماتی که عرضه می‌کند، مشتری جذب و درآمدزایی کند. درواقع وارد حوزه کسب و کار آنلاین خدماتی شده است.

فروش آموزش و محصولات آموزشی

 یکی دیگر از انواع کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح، کسب‌وکارهایی است که در حوزه آموزشی فعالیت می‌کنند. افراد متخصص در این نوع کسب و کارها از طریق فروش محصولات دانلودی یا ارائه درس گروهی‌ها همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی کسب درآمد می‌کنند

فروش تبلیغات

 در مشاوره‌هایی که با افراد مختلف درزمینهٔ کسب و کار الکترونیکی داریم. یکی از گزینه‌های مشترکی که همیشه به آن فکر می‌کنند. گزینه فروش تبلیغات است. درواقع آن‌ها می‌خواهند یک وب‌سایت در یک زمینه مشخص طراحی کنند. و با تولید محتوای مشخص در آن زمینه باعث جذب افراد زیادی به وب‌سایت خود شوند. و زمانی که ورودی‌های آن‌ها به یک عدد قابل‌قبول رسید. با گذاشتن تبلیغ شرکت‌های مختلف به درآمد زایی برسند.

 حتماً در اینستاگرام افرادی را دیده‌اید که با تولید محتوای ویدیویی به‌صورت روزانه، سعی در جذب فالوورهای بیشتری دارند. زمانی که تعداد این افراد به یک عدد قابل‌قبولی رسید. شروع به گذاشتن پستهای تبیلیغی می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبیما

رویکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابی نتیجه گراست. فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایده‌ی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمی‌دارد. ما به تجربه و تخصص خود در زمینه مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌بالیم و همواره پشتیبان مشتریان خود بوده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ