اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000627543979073

بازاریابی ویروسی Viral Marketing چیست؟

کد: 14000627543979073

https://bit.ly/3AtcKVW

، تهران , (اخبار رسمی): بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ یکی از ابزارهای دیجتال مارکتینگ است که بدون نیاز به سرمایه بزرگ باعث شهرت و رشد کسب و کار شما می‌شود.

بازاریابی ویروسی Viral Marketing چیست؟
بازاریابی ویروسی Viral Marketing چیست؟

دقت کرده‌اید هنگامی که از یک محتوا در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خوشمان میاید، آن را با خانواده و دوستان خود به اشتراک می‌گذاریم؟! ویروس‌ها به دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز سرایت کرده‌ و به یک مدل بازاریابی تبدیل شده‌اند.
آیا ویروسی شدن از طریق محتوا امکان پذیر است؟ کسب و کارها چگونه باید از این فرصت استفاده کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با بازاریابی ویروسی و مزایای آن آشنا شویم.

بازاریابی ویروسی چیست؟

به نشر اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات از فردی به فرد دیگر از طریق دهان به دهان، یا با اشتراک گذاری در بستر اینترنت بازاریابی ویروسی گفته می‌شود. هدف وایرال مارکتینگ ترغیب مخاطبان به اشتراک گذاری پیام برند شما، با خانواده و دوستانشان است.
اکثر بازاریابان انتظار دارند محتوای آنها مانند یک ویروس در ذهن مخاطبان نفوذ کرده و به سرعت بین مخاطبان پخش شود. اما هیچ تضمینی برای ویروسی شدن محتوای تبلیغاتی شما وجود ندارد ولی شما باید بدانید که مخاطبان چگونه محتوایی را برای اشتراک گذاری، می‌پسندند.
شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام مکان مناسبی برای بازاریابی ویروسی است و استفاده‌ درست از آن می‌تواند میزان فروش و آگاهی از برند شما را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد.

نحوه طراحی استراتژی بازاریابی ویروسی

در حالی که هیچ راهنمای مشخصی برای طراحی بهترین استراتژی در بازاریابی ویروسی وجود ندارد. اما نکاتی که در ادامه به شما می‌گوییم، می‌تواند به شما در طراحی استراتژی کمک کند.

• تحقیق

اولین قدم برای طراحی بهترین استراتژی بازاریابی ویروسی تحقیق است. باید دریابید چه نوع محتوایی برای مخاطبان هدف شما جذابتر است. در این بخش ترسیم پرسونای مخاطب به شما کمک شایانی خواهد کرد. می‌توانید برای ایده گرفتن از موضوعات پرطرفدار و ترند در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام استفاده کنید.

• هدف و پیام خود را انتخاب کنید

تمام استراتژی‌های خوب تبلیغاتی با یک هدف خاص شروع می‌شوند. هدف استفاده از وایرال مارکتینگ فقط جلب توجه بیشتر نیست و شما باید برخی از اطلاعات راجب برندتان را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

• نوع محتوای خود را مشخص کنید

وقتی بازار هدف خود را تعیین کردید وقت آن است تولید محتوای جذاب و ویروسی خود را آغاز کنید. کانال‌های مختلفی برای انتشار محتوا وجود دارد. به عنوان مثال: اگر می‌خواهید با مخاطبان نوجوان و جوان ارتباط بگیرید بهتر است از محتوای ویدئویی در اینستاگرام استفاده کنید. اما اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند در فضای خاص است پیشنهاد می‌کنیم با انتشار مقالات در بلاگ وبسایت خود از این مدل بازاریابی استفاده کنید.

نکاتی درباره بازاریابی ویروسی

چگونه می‌توانید محتوایی تولید کنید که مانند یک ویروس قوی بازار هدف شما را درگیر کند؟

  • محتوا باید ارزشمند باشد
    تحقیقات نشان می‌دهد که افراد به دلایل مختلف محتوا را به اشتراک می‌گذارند. اکثر کاربران محتوایی را که به نظرشان مفید است به اشتراک می‌گذارند. زیرا می‌خواهند این ارزش و آگاهی را به دیگران نیز منتقل کنند. اگر محتواهای شما موارد مفید و کاربردی را برای پاسخ به نیاز و مشکلات مخاطبان یا مشتریان ارائه دهد، به احتمال زیاد توسط آنها به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • احساسات مخاطب را درگیر کند
    احساسات یکی از دلایلی است که کاربران را به سمت اشتراک گذاری محتوا سوق می‌دهد. اگر محتوای شما بتواند احساسات مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. حتما در مورد آن با دوستان، خانواده و حتی افراد غریبه صحبت می‌کنند.

  • از محتوای بصری استفاده کنید
    اگر چه قدرت کلمات در مارکتینگ و ارتباط با کاربران و مشتریان موثر است، اما معمولا اکثر ما عکس‌العمل بهتری به تصویر نسبت به متن داریم. کاربران دستورالعمل‌های بصری را بهتر دنبال می‌کنند. برای اینکه احساسات مخاطبان را برای اشتراک گذاری آن محتوا درگیر کنید حتما از تصاویر و اینفوگرافیک‌های جذاب استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله با یکی از شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. بازاریابی ویروسی یا Viral Marketing مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. با این حال که می‌تواند موجب شهرت نام تجاری شما شود، از طرف دیگر می‌تواند موسبب بد نامی و سقوط برند شما باشد.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به وبیما مراجعه کنید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبیما

رویکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابی نتیجه گراست. فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایده‌ی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمی‌دارد. ما به تجربه و تخصص خود در زمینه مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌بالیم و همواره پشتیبان مشتریان خود بوده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]