اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970426305488767

آنان که قلم را پاس می‌دارند و تشنه دانش هستند

شبکه اجتماعی مداد، پاتوقی برای نویسندگان و خواننده‌های‌ آنها

کد: 13970426305488767

https://goo.gl/Qg5Nph

، مشهد , (اخبار رسمی): دیده‌نشدن مطالب، رشد کند وبلاگ و مسائل فنی و بازاریابی از مهم‌ترین مشکلات نویسندگان و بلاگرهای ایرانی در دنیای دیجیتال است. شبکه اجتماعی مداد سعی کرده است با تمرکز روی بازاریابی و امکانات فنی و جمع‌آوری همه نویسندگان در یک مکان، فضایی متفاوت برای آن‌ها به وجود بیاورد.

شبکه اجتماعی مداد، پاتوقی برای نویسندگان و خواننده‌هایشان
شبکه اجتماعی مداد، پاتوقی برای نویسندگان و وبلاگ نویسان

مداد ابزاری مدرن برای نویسندگان است که برخلاف سرویس‌های وبلاگ‌نویسی قدیمی، با طراحی مناسب و تکنولوژی پیشرفته، فضای متفاوتی را برای این افراد به وجود آورده است.

وبلاگ نویسی از اولین سرویس‌هایی بود که در ایران رشد کرد. کم نیستند افرادی که از طریق مطالب همین وبلاگ‌ها، با فضای اینترنت آشنا شدند. وبلاگ‌ها از یک طرف، فضای خالی محتوای فارسی را پر و از طرف دیگر، دسترسی به مقالات، اخبار و آموزش‌های مختلف را برای مردم تسهیل می‌کردند.

با رشد این فضا، سرویس‌های وبلاگ نویسی به وجود آمدند که نام برخی از آن‌ها امروزه برایمان بسیار آشنا است. در آن زمان، کارکرد این سرویس‌ها مورد توجه بود و هرکس که از آن‌ها استفاده می‌کرد، لقب وبمستر را روی خود می‌گذاشت و پیشرو اینترنت به شمار می‌آمد.

با گذشت زمان و روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس بوک و توییتر، وبلاگ‌ها از رونق افتادند. جذابیت محتوا و میزان تعامل بیشتری که در شبکه‌های اجتماعی نسبت به وبلاگ‌ها وجود داشت، موجب شد کمتر کسی به سراغ بلاگ‌های قدیمی و شناخته‌شده فارسی برود.

این پدیده، دو مشکل اساسی به وجود آورد. نویسنده‌های قوی و روزنامه‌نگارها، از وبلاگ نویسی ناامید شدند و اکثرا یا کم کار شدند، یا فعالیت خود را روی شبکه‌های اجتماعی ادامه دادند. همچنین، محتوای غنی و کاربردی در وبلاگستان فارسی به شدت کاهش یافت.

از تاثیرات اجتماعی که این واقعه برجای گذاشت می‌توان به کاهش نرخ خوانده‌شدن مطالب غنی و البته بلند اشاره کرد. نمی‌توان گفت در خارج از ایران این اتفاق نیافتاده است؛ شبکه‌های اجتماعی در خارج هم وجود دارد و حتی زودتر از ایران هم روی کار آمده است، اما مردمان جهان اول به خوبی فعالیت‌های اجتماعی خود را تفکیک کرده‌اند.

به این صورت که بلاگ‌های تخصصی مخاطب خود را دارند، اینستاگرام مخصوص بازیگران و خوانندگان است، مجری‌ها، سیاستمداران و مدیران عامل در توییتر حضور دارند و نویسندگان و روزنامه‌نگاران در مدیوم قلم می‌زنند.

در ایران اما جای سرویسی خالی بود که از یک طرف بتواند نویسندگان را سر ذوق بیاورد تا قلم بزنند و مطالب طولانی و باارزش تولید کنند و از طرف دیگر، کاربرانی را جذب و نگهداری کند که خواهان این مطالب باشند.

مداد ابزاری مدرن برای نویسندگان است که برخلاف سرویس‌های وبلاگ نویسی قدیمی، با طراحی مناسب و تکنولوژی پیشرفته، فضای متفاوتی را برای این افراد به وجود آورده است. نویسندگان در مداد می‌توانند تجربیات، ایده‌ها و افکار خود را بدون داشتن هیچگونه دانش فنی، با دیگران به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر، افرادی که از تصاویر زننده و غیرواقعی اینستاگرام، غرغر و ناسزاهای توییتر و خانه ارواح فیس بوک کلافه شده‌اند می‌توانند با مراجعه به مداد، از مطالب عمیق و کاربردی این شبکه اجتماعی بهره ببرند. همچنین، خود خوانندگان نیز می‌توانند مداد برداشته و داستان خود را آغاز کنند.

چرا باید روی مداد بنویسیم؟

سرویس‌های وبلاگ نویسی قدیمی و بلاگ‌های مستقل، مشکلاتی دارند از قبیل: دردسر راه‌اندازی، انتخاب دومین و قالب و ویرایش کدها، کمبود بازدیدکننده، سرعت رشد بسیار کم و ... . شبکه اجتماعی مداد دو طیف کاربر دارد:

مزایای مداد برای نویسندگان

خواسته اصلی هر نویسنده‌ای، خوانده شدن مطالبش است. اگر یک نویسنده بخواهد بطور مستقل، شروع به انتشار مطالبش در فضای اینترنت کند، راه سختی را در پیش دارد. در صورتی که اگر همه نویسندگان، مطالب خود را بطور جمعی منتشر کنند، می‌توانند رشد سریعی را تجربه کرده و توجه خوانندگان بسیاری را جلب کنند.

همچنین، در جامعه که تالیف و نوشتار کم یا بی‌کیفیت است، اگر نویسنده‌ای موفقیت و مطالب باکیفیت نویسنده دیگری را ببیند، تلاش خود را دو برابر می‌کند تا در این رقابت پیروز شود. در این بین، مطالب کیفیت بالاتری پیدا و به تدریج خوانندگان بیشتری هم به این مطالب مراجعه می‌کنند. با بررسی بخش آمار نیز می‌توانید متوجه شوید کدام یک از مطالبتان بازخورد بهتری از خوانندگان گرفته است.

از طرفی، نویسندگان دیگر دغدغه فنی یا بازاریابی برای مطالبشان را ندارند. تمام فرآیندهای فنی، پشتیبانی و بازاریابی را تیم مداد انجام می‌دهد و نویسندگان می‌توانند با خیال راحت، قلم (در اینجا کیبورد) خود را به حرکت درآورند.

مزایای مداد برای خوانندگان

یکی از بزرگترین مزیت‌های مداد به نسبت بقیه شکل‌های بلاگینگ این است که همه وبلاگ‌ها در ژانرهای مختلف روی یک سرویس به نام مداد پشتیبانی و میزبانی می‌شوند. به این ترتیب، شما نیازی به گشت و گذار در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطالب موردنظرتان ندارید.

معمولا نویسندگان واقعی، بیشتر از موضوعاتی می‌نویسند که خود تجربه یا مطالعه داشته‌اند. در نتیجه، شما با مراجعه به مداد، با خیل عظیمی از مطالب کاربردی که نتیجه کار و فعالیت افراد همنوع خودتان است مواجه می‌شوید که مطمئنا تاثیر بسزایی در فرهنگ زندگی و کاری شما دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه اجتماعی مداد

مداد، رسانه اجتماعی است که به نویسندگان کمک می‌کند تا ایده‌ها، داستان‌ها و تجربیات خود را با سر و شکلی نوین به دست بهترین مخاطب برسانند. نویسندگان می‌توانند بدون دانش فنی، در فضایی ساده و تعاملی، با مخاطبان خود در ارتباط باشند. مخاطبانی هم که از طریق کانال‌های مختلف به نوشته‌های نویسندگان در مداد دست پیدا می‌کنند، می‌توانند به راحتی از باکیفیت‌ترین مطالب موجود در وب استفاده کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]