اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970510308899406

گفتگو با عطایی، مدیرعامل طراح وب نسیم

میلیون، ارائه دهنده خدمات سه بعدی تحت وب در الکامپ 97

کد: 13970510308899406

https://goo.gl/vXBCMN

، تهران , (اخبار رسمی): استارتاپ ایرانی «میلیون» با ایده‌ای نو توانسته تحول و نوآوری در بستر وب ایجاد کند. با این ایده خاص و منحصر به فرد از این به بعد همه فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند فضاهای فروشگاهی خود را به صورت سه بعدی در بستر وب به نمایش درآورند.

میلیون، ارائه دهنده خدمات سه بعدی تحت وب در الکامپ 97
میلیون، ارائه دهنده خدمات سه بعدی تحت وب در الکامپ 97
میلیون، ارائه دهنده خدمات سه بعدی تحت وب در الکامپ 97
میلیون، ارائه دهنده خدمات سه بعدی تحت وب در الکامپ 97

عطایی مدیرعامل طرح وب نسیم در خصوص ملیون یکی از محصولات این شرکت گفت: ما با هدف تحول و نوآوری برای بستر وب تحقیقات خود را شروع کردیم و به این نتیجه رسیدیم که کالاها و بسترهای سه بعدی بسیار چالش برانگیز است و محدودیت‌های خاصی دارد. با بررسی‌هایی که کردیم دو موتور رندر بزرگ در دنیا وجود دارد که مربوط به شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ مایکروسافت و گوگل است. در تحقیقات خود متوجه شدیم که بستر آنها بسیار ضعیف است و هنوز توسعه مناسبی نداشته، به این نتیجه رسیدیم که باید رندری بر مبنای استانداردهای WebGl طراحی کنیم و ضعف‌های آنها را لحاظ کنیم و در این رندر آنها را پوشش بدهیم.

این کار از سال 93 شروع شد و در سال 95، موتور انجین میلیون جی اس را معرفی کردیم که مورد تفقد نهاد ریاست جمهوری، معاونت فناوری قرار گرفت و به این ترتیب ما شرکت دانش بنیان شناخته شدیم. بعد از آن برای توسعه ابزارهای مکمل این موتور (انجین) تلاش کردیم و تا سال 97 که در نمایشگاه اینوتکس و الان در نمایشگاه الکامپ شرکت کردیم بیشتر هدفمان معرفی این موتور انجین بوده است.

وی در ادامه در خصوص ضعف‌هایی که موتورانجین‌های (موتورهای جستجو) خارجی دارند 2 ضعف بسیار عمده است، یکی از ضعف‌ها، حجم اطلاعات آپلود است. حجم اطلاعاتی که ما آپلود می‌کنیم تقریبا 10 تا 15برابر کمتر از آنها است یعنی اگر محصولی با موتور انجین بابیلون 30 یا 35 مگ بخواهد تا بتواند روی بستر وب نمایش دهد در انجین ما با حدود 2 تا 3 مگ این اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه ما برای نمایش آبجکت‌های ساخته شده محدودیت متریال نداریم و یک انجین متریال هم نوشته‌ایم در نتیجه با گستردگی متریالی که ما می توانیم ایجاد کنیم بسیار قابلیت منحصر به فردی به انجین خود دادخ‌ایم.

در این نمایشگاه قصد ما این است که یک شبکه و یک هم‌اندیشی ایجاد کنیم تا بین ما و گروه‌های مشابه خود و شاید سازمان‌هایی که منتظر وقوع همچین تکنولوژی بودند به یک هم‌اندیشی برای اجرا  پروژه‌های بزرگی برسیم.

عطایی در ادامه در پاسخ به این که یکی از استفاده‌های محصول‌شان برای فروش کالاهای فیزیکی در فضای مجازی است گفت: ما قبل از نمایشگاه برای آشنایی چند شرکت که محصولات فیزیکی داشتند به اهمیت سه بعدی تحت وب و قابلیت‌های آن، نمونه کارهایی اجرا کردیم. در نمایشگاه هم سعی می کنیم با شرکت‌ها و صنایعی که حضور دارند تعامل برقرار کنیم.

ما در حال حاضر سعی در معرفی این تکنولوژی نوپا را داریم. نکته حائز اهمیت این است که  از لحاظ هزینه و قیمت تمام شده، کار ما بسیار قابل تعامل  است.

شرکت‌هایی که پیشرو هستند و می‌خواهند از تکنولوژی‌های جدید برای فروش محصولات خود به صورت آنلاین استفاده کنند، می‌توانند از  بستر سه بعدی که جذابیت خاصی ایجاد می‌کند استفاده کنند.  به وسیله این تکنولوژی کاربران می‌توانند محصولات را بررسی، تحلیل و مقایسه کنند و سه بعدی آن را ببینند و اکشن‌هایی که محصول دارد را کاملا بررسی کنند و مشخصات را به وضوح ببیند.

علاقه‌مندان برای آشنایی با میلیونمی‌توانند با شماره‌های  44273021 و 09121344933 تماس بگیرند و یا از طریق سایت و در بستر وب با سایت  sample.melyon.ir، نمونه کارهای اجرا شده را مشاهده کنند. ضمنا میلیون در شبکه‌های اجتماعی به عنوان melyon3d شناخته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میلیون

«میلیون» چیست؟ به طور خلاصه میلیون یک شهر و فروشگاه آنلاین سه‌بُعدی است(http://Melyon.ir). اگر با وبسایتی مثل SecondLife که زمانی رقیب اصلی فیسبوک بود آشنا باشید حتما از جذابیت های یک فضای سه‌بعدی مطلع هستید. اما میلیون با تلاش نخبه‌ترین برنامه‌نویسان ایرانی، از نظر فنی حتی از SecondLife هم پیشرفته‌تر است زیرا برخلاف SecondLife که نیاز به نصب فایل اجرایی حجیمی دارد، در میلیون می‌توانید بدون نیاز به نصب هیچ افزونه‌ای بر روی رایانه‌ی خود، در شهر قدم بزنید، وارد پاساژها و فروشگاه های برندهایی بشوید که در این شهر شعبه‌ افتتاح می‌کنند، از آنها خرید کنید یا جدیدترین و برجسته‌ترین محصولاتشان را به صورت سه‌بعدی ببینید و برانداز کنید. در واقع می‌توانید در فضای مجازی مثل فضای واقعی با اشیاء و محیط تعامل کنید!

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]