اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970526311899224

آجیل و خشک‌بار به‌جای اسنک‌های مضر برای بدن

کد: 13970526311899224

https://goo.gl/MciKYE

، تهران , (اخبار رسمی): آجیل و خشکبار جزو خوراکی‌های بسیار خوشمزه و مفید برای بدن دسته‌بندی می‌شوند و مصرف روزانه‌شان تأثیر به سزایی بر سلامتی و عملکرد مناسب بدن انسان دارد. در این مقاله به مقایسه‌ای کوچک بین آجیل و خشکبار و اسنک‌های موجود در بازار پرداخته می‌شود.

آجیل و خشک‌بار به‌جای اسنک‌های مضر برای بدن
آجیل و خشک‌بار به‌جای اسنک‌های مضر برای بدن

فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار هفت مغز 7 روز هفته، 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی مشتریان خود بوده و خود را در برابر آن‌ها مسئول می‌داند

آجیل و خشکبار جزو خوراکی‌های بسیار خوشمزه و مفید برای بدن دسته‌بندی می‌شوند و مصرف روزانه‌شان تأثیر بسزایی بر سلامتی و عملکرد مناسب بدن انسان دارد. به‌ جرات می‌توان گفت که این خوراکی خوشمزه شامل بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن بوده و به‌ندرت می‌توان ویتامین یا ماده معدنی‌ای یافت که در آن‌ها موجود نباشد ولی متاسفانه می‌توان گفت مصرف این خوراکی حیرت‌آور تقریباً از سبد غذایی بسیاری از خانوارهای ایرانی حذف شده (به جز مصرف آیینی آنها در یلدا و عید نوروز) و جای خود را به کربوهیدرات‌های خالی از مواد غذایی سپرده است.

یکی از اشتباهات رایج در خصوص عدم مصرف این خوراکی سرشار از ویتامین و مواد معدنی تصور اشتباه عامه مردم در خصوص بالا بودن قیمت آن‌ها در قیاس با خوراکی‌های دیگر موجود در فروشگاه‌ها است. این در حالی است که چنین تصوری هرگز درست نبوده و برعکس آن صادق می‌باشد. با رفتن به یک فروشگاه مواد غذایی و مشاهده قیمت محصولاتی نظیر چیپس‌ها، پفک‌ها، پاستیل‌ها و... و مقایسه قیمت آن‌ها با معادل هم‌وزنشان از آجیل و خشکبار به نکات جالبی پی خواهید برد.

به‌عنوان نمونه با گشتی در یک فروشگاه در غرب تهران و بررسی محصولاتی از این‌ دست مشاهده می‌کنیم که قیمت یک عدد پفک 175 گرمی برابر 2000 تومان است که خیلی کمتر از قیمت هم‌وزنش با تخمه آفتاب‌گردان نیست. یا قیمت یک عدد چیپس با 135 گرم وزن 3000 تومان است که در مقایسه با معادل هم‌وزنش از بادام زمینی تنها 500 تومان ارزان‌تر است. (این مقاله مربوط به زمستان سال 96 بوده و ممکن است قیمت‌ها تغییر کرده باشند).

این در حالی است که 100 گرم تخمه آفتاب‌گردان که از نظر قیمت تفاوت چندانی با این مواد خوراکی ندارد و شاید ارزان‌تر هم باشد؛ شامل تعداد زیادی ماده معدنی و ویتامین است که در نوع خود بی‌نظیر است.

یکی از دلایلی که مصرف‌کنندگان گمان می‌کنند قیمت آجیل و خشکبار خیلی بیشتر از چنین خوراکی‌های خالی از مواد مغذی است، مقایسه قیمت بسته‌بندی‌شده آن‌هاست. مثلاً ممکن است قیمت 100 گرم تخمه آفتاب‌گردان نه چندان باکیفیتی که حاوی مقادیر بالایی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است به‌صورت بسته‌بندی‌شده خیلی بیشتر از یک بسته اسنک 100 گرمی باشد. دلیل دیگر این تصور اشتباه نیز به مقایسه قیمت آن‌ها با فروشگاه‌های سطح شهر باز می‌گردد که بعضاً محصولات‌شان را با قیمت‌هایی تا 2 برابر قیمت بازار عرضه می‌کنند.

همه این‌ها در حالی است که خوردن این تنقلات نه‌تنها سودی ندارد بلکه در دراز مدت باعث بیماری نیز می‌شود. به‌عنوان مثال هر 100 گرم از یک نمونه اسنک موجود در فروشگاه‌ها شامل بیش از 450 کیلوکالری انرژی، 27 گرم چربی و 1.26 گرم نمک است؛ و وحشتناک‌تر اینکه شامل هیچ ماده مغذی برای بدن نیست! خسران محض!

تا پیش از گسترش تجارت الکترونیک، فروش آجیل و خشکبار نیز تنها از طریق فروشگاه‌های سنتی انجام می‌شد. امروزه اینترنت به همه این بازارها رسوخ کرده و کار خرید، فروش و ارسال را برای همه ذی‌نفعان آسان و مقرون به‌صرفه‌تر نموده است. دیگر نیاز نیست برای خرید محصولات باکیفیت‌تر و ارزان‌تر، در این ترافیک و آلودگی هوا محل کار را ترک کرده و سری به بازار بزنید. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی همه این کارها را برای ما انجام می‌دهند.

فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار هفت مغز 7 روز هفته، 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی مشتریان خود بوده و خود را در برابر آن‌ها مسئول می‌داند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هفت مغز

فروش آجیل و خشکبار باکیفیت و قیمت مناسب

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی