اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970526311909580

خرید املاک اندیشه؛ راهی مطمئن برای خانه‌دار شدن

کد: 13970526311909580

https://goo.gl/VMW4Co

، شهریار , (اخبار رسمی): رشد قیمت اجاره مسکن و نیز هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در کلان‌شهر تهران باعث شده تا بسیاری از مستأجران عطای زندگی در پایتخت را به لقایش ببخشند.

خرید املاک اندیشه راهی مطمئن برای خانه دار شدن
خرید املاک اندیشه؛ راهی مطمئن برای خانه‌دار شدن

اجاره مسکن سهم عمده‌ای از سبد کالای خانواده‌ها در کشور و به‌ویژه استان تهران را تشکیل می‌دهد.  تغییرات بازار اجاره مسکن نیز به‌ صورت مستقیم در وضعیت معیشتی خانواده‌های تهرانی تأثیرگذار است.

تغییرات نرخ اجازه در ماه‌های اخیر همواره سیر صعودی معناداری داشته‌است و در حالی‌ که امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران در گفتگویی، میانگین افزایش اجاره‌بها در تهران را 19 درصد اعلام کرده که بررسی‌های میدانی نشان از افزایش 40 الی 50 درصدی اجاره‌بها در مناطق مختلف تهران دارد.

البته در برخی مناطق این افزایش بیش از این میزان بوده است و استدلال مالکان در افزایش اجاره بهاء رشد بیش از 50 درصدی قیمت مسکن در تهران است و آن‌ها معتقدند، که اجاره بهاء همواره تابع قیمت مسکن بوده و این 2 شاخص با هم رابطه مستقیم دارند.

بررسی میدانی اجاره مسکن در تهران

براساس این گزارش، در محله‌هایی مانند «تهران‌پارس» برای اجاره یک آپارتمان 60 متری یک خوابه باید 40 میلیون تومان رهن و 900 هزار تومان اجاره پرداخت شود، این در حالی است که همین آپارتمان در سال گذشته 40 میلیون رهن کامل شده است. آمارها حاکی از افزایش بیش از 75 درصدی اجاره‌بهاء در این محله‌ها است.

در محله «فرمانیه» در شمال شهر تهران نیز یک واحد 120 متری را با 150 میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه 3 میلیون و 200 هزار تومانی و یا 260 میلیون تومان رهن کامل می‌توان پیدا کرد. قیمت یک واحد 75 متری آپارتمانی در طبقه سوم بدون آسانسور دو خوابه در «بلوار فردوس» غرب هم 65 میلیون تومان رهن با اجاره ماهانه یک‌میلیون و 500هزار تومان است و یا همین واحد را با 115 تا 120 میلیون تومان رهن کامل می‌توان در اختیار گرفت.

حرکت شهروندان از کلان‌شهر تهران به مناطق حاشیه‌ای می‌تواند، سبب مهاجرت معکوس شده و تمرکززدایی از تهران را رقم بزند. تمرکززدایی مؤلفه‌های خاص خود را دارد، این‌که افراد به دلیل ناتوانی از پرداخت کرایه‌ها و یا به دلیل هزینه‌های بالای زندگی در تهران مجبور به خروج از این شهر شوند، دردی را دوا نمی‌کند، چرا که کار این افراد در شهر تهران است، آن‌ها عملاً نمی‌توانند، به شهرستان‌‌های خود، که مستقر در استان‌های دیگر است، رجوع کنند و با حضور در مناطق نزدیک تهران حاشیه‌نشینی را رقم می‌زنند.

خرید آپارتمان در اندیشه، یکی از روش‌های خرید املاک است که توانسته این روزها نظر شهروندان تهرانی را به خود جلب کند، قیمت خرید املاک اندیشه متفاوت است اما نسبت به اجاره آپارتمان در اندیشه بسیار مناسب و به صرفه‌تر است.

حاشیه‌‌نشینی در بافت‌‌هایی رخ می‌دهد، که طبق تعریف عمدتاً مهاجرین روستایی و تهی‌دستان شهری را در خود جای‌ داده‌اند، همچنین ازنظر ویژگی‌‌های کالبدی و برخورداری از خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت‌های شهری شدیداً دچار کمبود هستند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، که حاشیه‌نشینی در اطراف تهران، نوعی نوین از حاشیه‌‌نشینی است، که ابعادی چون فقر شهری و درآمد پایین، سرمایه انسانی کم و تهدیدهای اجتماعی را رقم می‌زند، سرمایه اقتصادی پایین این افراد مشکلاتی را برای گذراندن معیشت و وضعیت بهداشت این افراد رقم می‌ زند تا جایی که خطر شیوع برخی بیماری‌های مسری در اماکن پرتراکم اطراف تهران به‌ شدت احساس می‌شود.

از طرفی باید در نظر گرفت، که تمرکززدایی از پایتخت، اگر به‌صورت رشد همه‌ جانبه اعم از رشد فرصت‌های شغلی و امکانات گوناگون باشد، امری مفید و پسندیده است، اما اگر در اماکنی پر تراکم و بی امکانات در شهرهای اطراف تهران شاهد حضور نامتوازن جمعیت باشیم و به‌یک‌باره شهری مانند بومهن رشد 100 درصدی جمعیت را تجربه کند، نگرانی‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ ای افزایش خواهد یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

املاک خانی

اگر مشتاق خرید آپارتمان در اندیشه هستید، ما در املاک خانی به شما کمک می کنیم املاکی را که با نیازها و تجهیزات شما مطابقت دارد شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید معامله را بستید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان