اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970606313749508

معرفی انواع ریبون و کاربردهای آن در صنعت پرینتر و چاپ

کد: 13970606313749508

https://goo.gl/x4aZqU

، تهران , (اخبار رسمی): از «ریبون» که جوهری خاص دارد در چاپ بر روی برچسب‌‌ها و لیبل‌‌ها با قدرت ماندگاری مختلف استفاده می‌شود. تکنیک به کار رفته در «ریبون» در حدود سال 1980 میلادی براساس تکنیک «ترمال ترانسفر» توسط یک شرکت ژاپنی ابداع شد. شرکت کاردمی واردکننده انواع ریبون‌های با کیفیت و مرغوب است.

معرفی انواع ریبون و کاربردهای آن در صنعت پرینتر و چاپ
انواع پرینتر زبرا،اولیس

«ریبون» ورق پلاستیکی است که لایه‌ای از جوهر بر سطح آن کشیده شده است. از «ریبون» که جوهری خاص دارد در چاپ بر روی برچسب‌‌ها و لیبل‌‌ها با قدرت ماندگاری مختلف استفاده می‌شود. تکنیک به کار رفته در “ریبون” در حدود سال 1980 میلادی براساس تکنیک «ترمال ترانسفر» توسط یک شرکت ژاپنی ابداع شد.

برای اینکه بتوان بر روی انواع برچسب چاپ صورت گیرد باید از ریبون مخصوص لیبل پرینتر استفاده شود و همین‌طور برای هر نوع لیبل، ریبون مخصوص خود استفاده شود تا بهترین کیفیت چاپ به دست آید. باید همیشه این را مد نظر داشت که چه خواسته‌ای از چاپ داریم. آیا ماندگاری آن مهم است؟ آیا هزینه چاپ مهم است؟ کیفیت چاپ چقدر اهمیت دارد؟ همه این عوامل در انتخاب ریبون مناسب نقش به سزایی دارند. پس باید اطلاعات کامل در مورد انواع ریبون و کاربردهای آن داشت. شرکت cardme وارد کننده انواع ریبون‌های باکیفیت و مرغوب است که در ذیل انواع ریبون‌ها و کاربردهای آنها توضیحاتی ارائه شده است.

انواع ریبون:

1-ریبون وکس «Wax Ribbon»

ریبون وکس «Wax Ribbon» در مقابل تغییرات دما، رطوبت، سایش و اثر مواد مختلف (مثل آب و الکل) چندان مقاوم نیست، قیمت آن ارزان‌ است اما چاپ با آن سرعت بالایی دارد. مورد مصرف آن بیش‌‌تر برای برچسب‌‌های کاغذی است.

2-ریبون وکس رزین«Wax\Resin Ribbon»

این «ریبون» بیش‌‌تر برای برچسب‌‌های کاغذی و «متالایز» به کار می‌رود. تاریخچه‌ی «متالایز» به دهه‌ی 1930 میلادی باز می‌گردد. در چاپ «متالایز» یک لایه‌ بسیار نازک آلومینیوم بر سطح مقوا باعث ایجاد ظاهری درخشنده و نیز گرافیکی جذاب می‌شود. هدف از این نوع چاپ تقویت جلوه‌ی بصری و به وجود آوردن درخشندگی زیاد است. درصد رزینِ «ریبون وکس رزین» از «ریبون وکس» بیش‌‌تر است لذا «ریبون وکس رزین» ماندگاری بیش‌تری از «ریبون وکس» دارد.

این نوع ریبون جهت لیبل‌هایی از جنس «پلی‌پروپیلن» نیز مناسب است ضمناً در لیبل‌های کاغذی هم قابل استفاده می‌شود. ولی درست‌ترین و اصلی‌ترین مورد مصرف آن هنگامی است که می‌خواهید ماندگاری چاپِ معمولی داشته باشید (نه خیلی زیاد و نه کم) و در حقیقت ریبون وکس رزین، از نظر ماندگاری چاپ، حدِ وسطِ ریبون وکس و ریبون رزین است.

3-ریبون رزین «Resin Ribbon»

این ریبون در مقابلِ تغییرات دما، رطوبت، اصطکاک (سایش) و اثر مواد مختلف شیمیایی مقاوم‌‌تر از «ریبون وکس» و «ریبون وکس رزین» است. در صورتی که به چاپ‌‌هایی با ماندگاری زیاد نیاز داشته باشید باید از این نوع ریبون استفاده کنید. مانند «نوار تایوک» (Tywac Lable) که نواری است از الیاف پارچه و بسیار فشرده و قابل انعطاف، لیبل‌های متال (Metal) و مواردی مانند PVC است.

4-ریبون سوپر رزین «Resin Premium Ribbon»

این نوع ریبون یکی از بالاترین مقاومت‌‌ها را در مقابل مواد شوینده دارد و اکثراً بر روی PVC و یا لیبل‌هایی که به عنوان برچسب اموال کاربرد دارند به کار می‌رود.

علاوه بر آن ریبون‌های تک‌رنگ، ریبون طلایی، ریبون نقره‌ای، ریبون اسکرچ نیز ار انواع ریبون هستند که شرکت کاردمی ارائه این محصولات را انجام می‌دهد.

قبل از خرید ریبون، باید بدانید که کدام نوع از پوششِ ریبون مطابق با دستگاه شما است. به این منظور یک تکه نوار چسب را به روی لایه‌ی اصلی بیرونی و نه لایه‌ی سلفونِ روی ریبون بچسبانید و چند ثانیه صبر کرده و آن را جدا کنید. وجود علامت جوهر بر سطح  نوار‌ چسب، نشان‌‌گر این است که ریبون دارای پوشش خارجی است و نبودن جوهر، علامت این است که ریبون دارای پوشش داخلی است.

برندهای معروف ریبون عبارتند از ریبون فارگو، ریبون زبرا، ریبون‌ هایتی، ریبون هودو و ریبون نیسکا و Ciaat هستند که کلیه این ریبون‌ها آماده تحویل فوری توسط شرکت کاردمی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاردمی

شرکت ایده کنترل سها سابقه چندین ساله در زمینه فروش انواع چاپگر کارت شناسایی – پرینتر کارت PVC – پرینتر PVC – ریبون و لوازم جانبی را دارا می باشد و با به کار گیری نیروهای متخصص در زمینه تهیه ملزومات دستگاههای پرینتر و چاپ به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت چاپ مطرح میباشد تمام اهتمام این شرکت ارائه محصولات با کیفیت به سازمان ها، افراد حقیقی و حقوقی به همراه پشتیانی میباشد تا مشتریان عزیز با خیالی آسوده از محصولات این شرکت بهره ببرند

اطلاعات تماس
  • 021669*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی