اطلاعات تماس
  • 086136*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970612314669651

دانلود فایل‌های برگزیده طرح جابر

کد: 13970612314669651

https://goo.gl/PtYP1w

، (اخبار رسمی): با توجه به اینکه طرح جابر در همه پایه‌ها و مقاطع محورهای خود را معرفی کرده است، این امر سبب شده که دانش‌آموزان و حتی اولیای آنها به شرکت آنها در هر پایه‌ای که هستند علاقه نشان دهند. شایان ذکر است که طرح جابر توانسته در همه مقاطع و در کلیه پایه‌های تحصیلی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

دانلود طرح جابر همراه با دفتر کارنما و تحقیق زمینه ای و چینش کارتو پلاست
دانلود طرح جابر

با توجه به موضوعاتی که در طرح جابر انجام می‌پذیرد می‌توان ملاحظه کرد که اکثرا مربوط به موضوعات علوم تجربی هستند. به عنوان مثال می‌توان به موضوع گیاهان دارویی و منظومه شمسی اشاره کرد

طرح جابر و ارتقای نظام پژوهشی

در نظام آموزشی ما در سال‌های اخیر به امر پژوهش‌های عملی و دست سازه‌های دانش آموزان توجه فراوانی می‌شود، طوری که آموزش‌های دانش‌آموز محوری که در سال‌های گذشته وجود داشت بسیار کمرنگ‌تر شده است. بعد از اجرای طرح تحول سند بنیادین در آموزش و پرورش تمرکز مسئولان اجرایی این نهاد بر روی مقوله پژوهش بیشتر شد. به طوری که مروز بیشترین امتیاز به دانش آموزانی داده می‌شود که بتوانند در عرصه پژوهش و کارهای عملی حرفی برای گفتن داشته باشند.

اهمیت طرح جابر

طرح جابر و سایر طرح‌هایی که در این راستا از وزارتخانه آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود بر همین اصل استوار است. در واقع نظام آموزشی می‌کوشد با علاقه‌مند کردن و ترغیب دانش‌آموزان به رفتارهای پژوهش محور زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم سازد. در واقع  بالا بردن سطح اشتیاق دانش آموزان در رابطه با شرکت در طرح‌هایی همانند طرح جابر می‌تواند در رسیدن به اهداف آموزشی که در چشم اندازهای نظام آموزش و پرورش مشخص شده است کمک کند.

نقش طرح جابر بر ارتقای دانش و علوم تجربی

با توجه به موضوعاتی که در طرح جابر انجام می‌شود، می‌توان ملاحظه کرد  که اکثرا مربوط به موضوعات علوم تجربی هستند. به عنوان مثال از طرح‌های شرکت‌کننده در ادوار گذشته می‌توان به طرح جابر با موضوع گیاهان دارویی، طرح جابر منظومه شمسی و طرح جابر درباره چرخه آب اشاره کرد. مشخص است که این طرح‌ها و پروژه‌های شبیه به اینها همگی در حوزه علوم تجربی هستند. این نوع پروژه‌ها و اجرای بهینه آنها قطعا می‌تواند در ارتقای سطح دانش آموزان در رابطه با علوم تجربی موثر واقع شود.

رشد چشمگیر اجرای طرح جابر در همه پایه‌ها

با توجه به اینکه طرح جابر در همه پایه‌ها و مقاطع محورهای خود را معرفی کرده، این امر سبب شده است که دانش آموزان و حتی اولیای آنها به شرکت آنها در هر پایه‌ای که هستند علاقه نشان دهند. با اینکه موضوعات طرح جابر در پایه اول و دوم با موضوعات آن در پایه‌های بالاتر تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد، اما شایان ذکر است که طرح جابر توانسته است در همه مقاطع علاقه‌مندان خاص خود را پیدا کرده و در کلیه پایه‌های تحصیلی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

برگزیدگان طرح جابر

برگزیدگان طرح جابربن حیان می‌توانند کمک قابل ملاحظه‌ای به رشد علمی کشور داشته باشند. دبیرخانه جشنواره جابربن حیان معمولا طرح‌هایی را مورد حمایت خود قرار می‌دهد که حاصل دسترنج و تفکرات خود دانش آموز بوده و نوعی ابداع و نو آوری در آن نهفته باشد. قطعا طرح‌های کپی شده که هیچ تلاشی روی آنها نشده باشد در این جشنواره جایگاه خوبی نخواهند داشت.

موضوعات طرح جابر

موضوعاتی را که برای انجام طرح جابر بهترین نتیجه و شانس برنده شدن را دارند معمولا موضوعاتی هستند که حالت عملی یا دست سازه داشته باشند. به عنوان مثال انجام آزمایش‌ها و ساختن دست سازه‌های ابتدایی و یا درست کردن ماکت برای تحقیقات زمینه‌ای و ارائه تحقیقات ساده به همراه مدل می‌تواند نظر داوران این مجموعه را به خود جلب کند.

تفاوت طرح جابر با جشنواره خوارزمی

اولین تفاوت طرح جابر با جشنواره نوجوان خوارزمی در این است که طرح جابر در مقطع ابتدایی انجام می‌گیرد و جشنوراه نوجوان خوارزمی در مقاطع متوسطه اول و دوم قابلیت اجرایی دارد. دومین تفاوت بارز این دو طرح در محورها و موضوعات آن‌ها است.در واقع  الگوها و محورهای این دو جشنواره با یکدیگر تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای دارد. محورهای طرح جابر در سطح ابتدایی و قابل اجرا توسط دانش آموزان ابتدایی است ولی در طرح نوجوان خوارزمی شاهد اختراعات بزرگی هستیم که شرکت‌های دانش بنیان بزرگ کشور برای به دست آوردن انحصار تولید آنها با هم رقابت‌های شدیدی دارند.

نقش طرح جابر در آینده کشور

با توجه به وضعیت امروز جامعه و کشور، نقش طرح جابر و طرح‌هایی که به آموزش پژوهش‌محور می‌پردازند قابل ملاحظه است. امروزه با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه کشورهای بیگانه شاهد نیاز شدید و روز افزون به دانش بومی و تکنولوژی صد در صد ایرانی هستیم. با ترغیب دانش آموزان به شرکت در طرح جابر می‌توانیم از آنها دانش آموزانی پژوهشگر ساخته و آینده کشور را به دست توانمند آنها بسپاریم. در واقع هر چه تعداد دانش آموزان پژوهشگر و سطح کیفی معلومات آنها بیشتر باشد، نیروهای علمی ما در آینده بیشتر و امید برای رقابت با سایر کشورها و همچنین تامین نیازهای علمی و پژوهشی بیشتر خواهد بود.

بهترین نمونه‌های طرح جابربن حیان

با توجه به آنچه گفته شد دانش آموزان برای الگو گرفتن و آموزش چگونگی طرح جابربن حیان و مستندسازی دفتر کارنما نیازمند مشاهده نمونه‌هایی از طرح‌های برگزیده هستند. سایت علمی و آموزشی ebayfa.ir در این راستا اقدام به تهیه و انتشار صدها نمونه طرح جابربن حیان برای استفاده علاقه‌مندان کرده است.این طرح‌ها همگی کامل، آماده و شامل کلیه مستندات و آموزش‌های مورد نیاز هستند.

دانلود طرح‌های جابر

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده و دانلود صدها نمونه طرح جابر جهت آشنایی و الگو برداری در رابطه با شرکت در این جشنواره کشوری به سایت ebayfa.ir مراجعه کرده و از صدها نمونه طرح موجود در سایت بهره‌مند شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایگاه هوشمند مجازی دانش

هدف از ایجاد سایت حاضر این بوده است که کلیه فایل های مربوط به معلمان و سایر فرهنگیان را در این سایت فراهم نماییم و هر آنچه مورد نیاز جامعه فرهنگیان است را در این زمینه مرتفع سازیم.

اطلاعات تماس
  • 086136*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش