اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970624316509284

چه عواملی در تعیین قیمت خرید خانه تاثیرگذار است؟

کد: 13970624316509284

https://goo.gl/xqmj8c

، تهران , (اخبار رسمی): همه ما هنگام خرید خانه شروع به گشت و گذار در بنگاه‌ها و وبسایت‌های خرید و فروش خانه می‌کنیم تا بتوانیم خانه‌ای براساس مشخصاتی که مد نظرمان است پیدا کنیم؛ البته خانه‌ای که هم ویژگی‌های دلخواهمان را داشته باشد و هم قیمت آن با بودجه‌ای که برای خرید خانه کنار گذاشته‌ایم مطابقت داشته باشد.

چه عواملی در تعیین قیمت خرید خانه تاثیرگذار است؟
چه عواملی در تعیین قیمت خرید خانه تاثیرگذار است؟
چه عواملی در تعیین قیمت خرید خانه تاثیرگذار است؟
چه عواملی در تعیین قیمت خرید خانه تاثیرگذار است؟

در میان این جستجوها گاهی به مواردی برمی‌خوریم که معمولا قیمتی بالاتر از رنج قیمت‌های آن کوچه و محله دارند و بنگاه‌داران نیز عوامل مختلفی را در گران‌تر بودن ملک مورد نظر دخیل می‌دانند. گاهی خانه‌ها و آپارتمان‌هایی پیدا می‌کنیم که قیمت پایین‌تری نسبت به خانه‌ها و آپارتمان‌های مشابه در محله انتخابی ما دارند به طوری‌که توجه هر خریداری را به خود جلب می‌کنند. برخی مواقع بالا بودن قیمت خانه و یا پایین بودن قیمت آن دلایل منطقی دارد به طوریکه خریدار با در نظر گرفتن مواردی که از سوی صاحب ملک گفته می‌شود کاملا قانع می‌شود. اما در طرف مقابل، برخی اوقات نیز علت‌های بالا و پایین بودن قیمت‌ها اصلا قابل قبول نیست.

در ادامه با کیلید سامانه هوشمند املاک همراه باشید تا با عوامل تعیین نرخ خرید آپارتمان آشنا شوید و با اطلاعات بیشتر هنگام خرید فریب عوامل غیر موجه را نخورید.

هزینه‌های ساخت خانه

تقریبا اولین چیزی که در تعیین قیمت خرید خانه تاثیر مستقیم دارد هزینه‌های ساخت‌وساز خانه است؛ این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مصالح ساختمانی از جمله آهن، سیمان، آجر، سنگ و سایر هزینه‌هایی که به طور مستقیم در ساخت دخیل هستند، می‌شود. کاملا واضح است که به محض اینکه قیمت مصالح ساختمانی بالا رود، ساختمان سازان نیز این تغییر قیمت را روی قیمت آپارتمان‌ها محاسبه می‌کنند و در نهایت قیمت نهایی برای خریدار نیز بالا می‌رود.

دلیل این موضوع هم روشن است؛ هر سازنده‌ای در ساخت آپارتمان سرمایه خود را برای مدت نسبتا طولانی حداقل یک ساله (در کمترین حالت برای آپارتمان‌های مسکونی چند واحدی) صرف می‌کند و انتظار سود مشخص و از پیش تعیین شده‌ای، از فروش آپارتمان‌ها دارد. با بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی، سازنده‌ها هم ناچارند سرمایه بیشتری برای انجام کار صرف کنند و در نتیجه برای بازگشت سرمایه و همچنین سود مورد انتظارشان باید قیمت نهایی آپارتمان را بر همین اساس تعین کند؛ قیمتی که در نهایت خریدار آن را می‌پردازد.

توجه منطقه و محله در خرید خانه

مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت خانه، منطقه و محله‌ای است که خانه در آن قرار گرفته است. قیمت خانه‌ها در یک محله معمولا در محدوده خاصی است و بسته به شرایط دیگری مثل دسترسی و نزدیکی به مترو یا برخی موارد دیگر کمی بالا و پایین می‌شوند.

هر چه محله انتخابی بهتر باشد و در منطقه بهتری از شهر قرار گرفته باشد باید انتظار قیمت بالاتری برای آپارتمان را داشت. گاهی اوقات خانه‌ها تنها دو سه خیابان باهم اختلاف دارند اما همین دو سه خیابان، اختلاف زیادی در قیمت خانه‌ها ایجاد می‌کند.

در محله‌هایی که در قسمت‌های خوش آب‌وهواتر، به دور از دود ترافیک و شلوغی شهر، با امکانات رفاهی خوب و دسترسی‌های مناسب قرار دارند، خانه‌ها قیمتی گران‌تر دارند. در طرف مقابل نیز خانه‌هایی که در محله‌های شلوغ‌تر و پر ترافیک‌تر هستند و یا دسترسی مناسبی به وسایل حمل و نقل عمومی ندارند، قیمت پایین‌تری دارند. البته نباید فراموش کنید که در هر محله‌ای با کمی گشت‌وگذار و تامل کردن می‌توان با قیمتی مناسب‌تر و منصفانه‌تر خانه‌ای مطلوب یافت؛ تنها کافی است عجله نکنید و با جستجو تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید و از میان آنها بهترین را انتخاب کنید.

کیفیت ساخت خانه

بر همه واضح و آشکار است که هرچه خانه از کیفیت ساخت بهتری برخوردار باشد باید بهای بیشتری برای خرید خانه پرداخت کرد؛ بهایی که البته همه با رضایت آن را پرداخت می‌کنند چون در مقابل خیال‌شان از بابت هزینه‌های اضافی که گاه و بیگاه برای تعمیر وسایل داخلی ساختمان باید بپردازند تا مدت بیشتری راحت است.

مهم است که تجهیزاتی همچون لوله‌ها و شیرآلات، گاز آشپزخانه، کابینت‌ها، کمدها، کفپوش و دیوارپوش‌ها و سایر وسایل تشکیل‌دهنده خانه کیفیتی مطلوب داشته باشند و از زیبایی قابل قبولی برخوردار باشند. برای داشتن طراحی دلنشین در کنار کیفیت مطلوب، طبیعی است که باید سازندگان آپارتمان‌ها هزینه بیشتری پرداخت کنند؛ هزینه‌ای که بسیاری از سازندگان از آن امتناع می‌کنند.

در صورتی که قیمت خانه بیشتر از خانه‌های مشابه در محله بود و بنگاه داران علت را کیفیت ساخت عنوان کردند می‌توانید از دوستان و آشنایانی که به کارهای ساختمانی آگاهی دارند کمک بگیرید و از آنها در مورد صحت ادعای مطرح شده راهنمایی بخواهید. راه دیگر رفتن سراغ کارشناسان و گرفتن تایید کیفیت ساخت بالا از آنها است. به هر حال باید مطمئن شوید اگر برای خرید خانه بهایی اضافه‌تر می‌پردازید ارزشش را داشته باشد.

امکانات و ویژگی‌های خانه

خریداران موقع خرید خانه امکانات و جزئیات خانه، بیش از هرچیزی برای‌شان اهمیت دارد؛ ساده بگوییم در واقع چیزی که توجه هر خریداری را به خانه جلب می‌کند امکاناتی است که ارزش افزوده برای خریدار ایجاد می‌کند. سازندگان نیز به‌خوبی به این موضوع واقف هستند و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا خانه امکانات قابل توجهی داشته باشد و بتوانند به‌راحتی با قیمتی مناسب آن را به فروش برسانند.

امکاناتی همچون در نظرگرفتن پارکینگ بی‌دردسر برای تمامی واحدها و آسانسور معمولا جز اولین خواسته‌های خریداران است و نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب آپارتمان برای خریداران دارد.

بعد از پارکینگ و آسانسور، راحتی و وضعیت درونی آپارتمان برای خریدار اهمیت ویژه‌ای دارد. توجه به نورگیر بودن خانه، طراحی ساختمان، تناسب اندازه سالن و اتاق‌ها عامل مهمی در تصمیم‌گیری است؛ گاهی به دلیل متراژ نامتناسب خانه، اندازه بخش‌های مختلف خانه بسیار متفاوت از حالت نرمال است و همین موضوع هم نه تنها باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند می‌شود بلکه چیدمان وسایل را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

سرویس بهداشتی و داشتن تهویه مناسب از دیگر عواملی است که نباید نادیده گرفت زیرا در غیر این صورت مشکلاتی همچون بوی نامطبوع دردسرساز خواهد شد. داشتن فضای مناسب برای قرار دادن وسایل از جمله کمدهای اتاق‌ها و کابینت‌های آشپزخانه نیز موضی است که نباید از آن غافل شد. هر چه کمدها و کابینت‌ها فضای بیشتری داشته باشند وسایل مرتب‌تر در جای خود قرار می‌گیرند و صاحب خانه را از خرید کمد و دراورهای اضافه که معمولا هزینه زیادی هم دارند، بی‌نیاز می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | شهر و جامعه