اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980703407659284

چگونه بازار مسکن با تکنولوژی همسو شد؟

کد: 13980703407659284

http://bit.ly/2nbpIHj

، تهران , (اخبار رسمی): دنیای تکنولوژی به طور باورنکردنی در حال پیشرفت و توسعه است و داده‌ها نقش اساسی در بازارهای مختلف و زندگی روزمره ایفا می‌کنند. داده‌ها همچون نفت با ارزش هستند و باید از آن به عنوان یک سرمایه بسیار ارزشمند استفاده کرد.

چگونه بازار مسکن با تکنولوژی همسو شد؟
چگونه بازار مسکن با تکنولوژی همسو شد؟

البته داده هم همچون نفت نیاز به استخراج دارد و باید از یک منبع که اطلاعات خام در اختیار دارد، آن مشخصات برداشت و با پردازش آن یک محصول نهایی تولید شود.

امروزه داده‌های بسیاری در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. به عنوان مثال اپلیکیشن‌های فعال در حمل‌ونقل، با تحلیل داده‌هایی از محل تردد کاربران، میزان ترافیک را می‌سنجند و اپلیکیشن‌های کرایه خودرو با بهره‌گیری و پردازش این داده‌ها نرخ کرایه را محاسبه و فعالیت‌های دیگری از قبیل شناسایی محل سوار و پیاده شدن و درخواست راننده را از همین طریق انجام می‌دهد. 

این تنها بخشی از فعالیت‌های روزمره است که توسط داده‌پردازی در فضای اینترنت انجام می‌شود و می‌توان گفت از ابتدای روز تا انتهای شب افراد با این پروسه در ارتباط هستند. ولی حتی کلید واژه‌هایی که افراد در گوگل ثبت می‌کنند را هوش‌مصنوعی برای راهنمایی بهتر به افراد به کار می‌گیرد.

به عنوان مثال هنگامی که واژه خرید آپارتمان در جردن یا اجاره آپارتمان در جردن در گوگل نوشته می‌شود، سایت‌های دیگر که موردهای مشابه برای نیاز افراد را دارند و در سایت‌های املاک است را به افراد نشان می‌دهند. هنگامی که خرید آپارتمان در دریاچه چیتگر از سوی یک کاربر درج شود برخی از سامانه‌های املاک که از روش‌های نوین در سامانه خود بهره می‌برند، ملک‌هایی که در این منطقه برای واگذاری آماده هستند را در قالب بنرهای تبلیغاتی به افراد نشان می‌دهد.

اما در پس این انتقال اطلاعات یک مدیر یا محاسبه‌گر وجود دارد که این فرآیند را برنامه‌ریزی و اعمال می‌کند. به علمی که به استخراج و محاسبه داده‌ها کمک می‌کند هوش‌مصنوعی یا یادگیری ماشینی می‌گویند. در نتیجه این هوش‌مصنوعی است که در تمام امور روزمره تاثیر گذاشته و بسیاری از کارهای افراد را آسان کرده است.

کارهایی که شاید خود افراد از نحوه انجام آن آگاه نباشند و صرفا به عنوان یک مصرف کننده به آن نگاه کنند. اما فعالیت گستره ارتباطی را افزایش داده و باعث می‌شود اطلاعاتی که وارد این پروسه می‌شود، در نهایت به عملکرد بهتر یا افزایش کاربری اشخاص دیگر منجر شود. به عنوان مثال روشن بودن اینترنت و جی‌پی‌اس در حال رفتن به محل کار اطلاعاتی از ترافیک آن منطقه را وارد سیستمی می‌کند که کاربران دیگر بتوانند بهترین مسیر را برای رفت‌وآمد انتخاب کنند.

این مبحث در بازار املاک هم صدق می‌کند. مدتی است مجموعه‌ای در این زمینه‌ آغاز به فعالیت کرده و از هوش‌مصنوعی برای پیشبرد اهداف خود در بازار املاک بهره می‌برد. یکی از بزرگترین آنها که این سیستم را وارد کشور کرده، سامانه کیلید است که می‌توان به عنوان سکاندار شرکت‌های دانش بنیان که هوش‌مصنوعی را به بازار مسکن آورد از آن نام برد.

این مجموعه صرفا برای خریدوفروش ملک از هوش‌مصنوعی استفاده نمی‌کند و قدمی فراتر برداشته و در کنار این افزایش سرعت و کیفیت در انجام معاملات، به مباحث کلان بازار مسکن نیز می‌پردازد.

مباحثی همچون تخمین قیمت مسکن که توانسته قیمت‌ها را به ارزش واقعی املاک نزدیک‌تر کند و به مالکان این امکان را دهد تا به راحت‌ترین شکل که همانا وارد کردن کد پستی 10 رقمی است بتوانند ارزش واقعی ملک خود را بدانند. گفتنی ‌است دقت این تخمین بسیار بالا است و می‌توان گفت در دنیا این ضریب خطای پایین زبانزد مجموعه‌های فعال در این حوزه است.

لازم به ذکر است هوش مصنوعی برای تخمین قیمت، همان کار نیروی انسانی را در زمان کمتر و حجم بالاتر انجام می‌دهد. نیروی انسانی برای تخمین قیمت ملک، شاخصه‌هایی را همچون سال ساخت، نوع ساخت، موقعیت ملک و ... در نظر می‌گیرد و بر همان مبنا با در نظر گرفتن قیمت منطقه و آخرین معاملاتی که در ملک‌های مشابه صورت گرفته قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی نیز همان مولفه‌ها را در نظر می‌گیرد و با محاسبه آنها خروجی متناسب با نیاز کاربر ارائه می‌دهد. در سایت کیلید کافی است تنها با وارد کردن کد پستی ده رقمی خود، تمام اطلاعات کاربردی ملک مورد نظر خود را مشاهده کرد. همچنین میانه و میانگین نرخ معاملات در منطقه نیز به افراد ارائه می‌شود تا تصمیم بهتری برای سرمایه خود بگیرند.

گفتنی است در کنار این مباحث روند رشد یا کاهش معاملات نیز در قالب نمودار در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا راحت‌تر بتوانند برای سرمایه خود تصمیم بگیرند. در این میان کیلید اقدام به تولید محتوای تخصصی در بخش‌های مختلف مرتبط با حوزه فعالیت خود کرده و آنها را رد بخش کیلید مگ به انتشار می‌رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]