اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970627317139620

کار با دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی هوآوی، شبیه‌سازی عکاسی با دوربین‌های DSLR

با گوشی‌های Huawei P20 حرفه‌ای عکس بگیرید

کد: 13970627317139620

https://goo.gl/BT5f5Q

، (اخبار رسمی): عملکرد خوب دوربین‌های سری Huawei P20 فقط به دلیل سخت‌افزار‌های پر قدرت استفاده شده در این گوشی‌ها نیست. بلکه این سری از گوشی‌ها به دلیل به کار بردن قابلیت هوش مصنوعی، این امکان را به کاربران خود می‌دهند که سلفی‌های خوبی بگیرند.

با گوشی‌های Huawei P20 حرفه‌ای عکس بگیرید
با گوشی‌های Huawei P20 حرفه‌ای عکس بگیرید
با گوشی‌های Huawei P20 حرفه‌ای عکس بگیرید
نمونه ای از عکاسی در شب با Huawei P20 Pro

هوش مصنوعی این دوربین با ترکیب دقت در اجزا و تشخیص شکل و لبه  اجسام و با تار کردن قسمت‌های مورد نیاز و در بازه زمانی 6 ثانیه‌ای تلاش می‌کند بهترین خروجی را از سوژه عکاسی داشته‌ باشد

دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی سری Huawei P20 با قابلیت تشخیص بیش از 500 صحنه مختلف در 19 دسته متفاوت، مشخصات محیط مورد نظر را به بهترین شکل ممکن تشخیص و با تنظیمات لازم بهترین عکس‌ها را می‌گیرند. در واقع این دوربین به صورت اتوماتیک به کاربران در تنظیم نور و دیگر پارامترهای مهم عکاسی کمک می‌کند تا تنها با یک کلیک بتوانند عکس‌های زیبایی ثبت کنند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی پس از انجام آزمون و خطا

هوآوی با همکاری ده‌ها عکاس حرفه‌ای و تحلیل 70 میلیون عکس توانست قابلیت کاربردی تشخیص بیش از 500 صحنه مختلف را ایجاد کند. نتیجه این تلاش‌ها دوربین مجهز به هوش مصنوعی سری Huawei P20 شد که می‌تواند با تشخیص سوژه و صحنه مورد نظر به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن عکس‌برداری کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی قادر است سوژه‌های متحرک را نیز تشخیص و اولویت‌بندی کند، به این معنا که وقتی کاربری قصد دارد با حالت پرتره عکس بگیرد و اتومبیل یا عابر پیاده‌ای از پس زمینه عکس عبور می‌کند، دوربین می‌تواند سوژه مورد نظر برای عکاسی را تشخیص بدهد. این روش به کاربران کمک می‌کند تا عکس‌های بهتری بگیرند.

نتیجه تمام این تغییرات انقلابی در سری Huawei P20 و بهره‌مندی از تکنولوژی نوآورانه ثبت هر سوژه عکاسی، حتی بهتر از خود سوژه شده است!

این امکان به صورت پیش فرض روی این گوشی فعال است، یعنی به محض روشن شدن دوربین به صورت اتوماتیک شروع به تشخیص سوژه‌های موجود در محیط می‌کند. علاوه بر این دوربین در صورت حرکت سوژه بلافاصله ویژگی فوکوس 4D را نیز فعال می‌کند و کاربران می‌تواند از سوژه‌های که با سرعت در حال حرکت هستند عکس‌های با کیفیت بگیرد.

تجربه عکاسی در شب با هوش مصنوعی

پس از عرضه P20 به بازار، عکاسی در شب با این دوربین مورد توجه تعداد زیادی از عکاسان قرار گرفت. عملکرد دوربین گوشی در حالت عکاسی در شب در واقع شبیه سازی حالت Bulb (باز نگه داشتن شاتر برای نورگیری بیشتر سنسور) در دوربین های DSLR است که با تکنولوژی همسان سازی فریم‌های چند گانه ثبت شده از سوژه یا Multi Frame در نور کم توسط دوربین گوشی صورت می‌پذیرد. به علاوه در این حالت مانند گوشی‌های قبلی که لزوماً نیاز به یک پایه برای ثابت نگه‌داشتن گوشی بود، لزوماً نیازی به پایه ثابت نگه دارنده حتی برای عکاسی در نور کم نیست.

عکس‌برداری در محیط‌هایی با نور کم همیشه به عنوان چالشی بزرگ نه تنها برای گوشی‌های هوشمند که برای DSLR ها مطرح بوده است. همچنین ثبت بهترین عکس در بیشترین نور دغدغه ای بوده که هوآوی توانسته است با به کارگیری لنز لایکا با سنسور 1/1.7 اینچی و دیافراگم بالا به راحتی برطرف کند.

هوآوی با استفاده از حالت AI Image Stabilization یا «لرزشگیر تصاویر با هوش مصنوعی»، عکس‌ها را در یک بازه زمانی 6 ثانیه‌ای با بیشترین نور ممکن حتی بهتر از دید چشم انسان‌ها ثبت می‌کند.

سری Huawei P20 حتی قادر است در محیطی کاملا تاریک، از سوژه مورد نظر با دقت بسیار بالا عکس‌برداری کند، به طوری که کاربران اینترنتی از این گوشی با نام عینک دید در شب یاد می‌کنند.

هوآوی با به کارگیری سه تکنولوژی AIS EIS OIS تلاش کرده درصد احتمال هرگونه لغزندگی را  هنگام عکاسی به صفر برساند. مهندسان هواوی این الگوریتم‌ها را با شبیه‌سازی سناریوهای مختلف عکاسی از حرکات یک کودک خردسال گرفته تا یک مرد 80 ساله نوشته‌اند.

تکنولوژی AIS هواوی با پشتیبانی یک چیپ‌ست قدرتمند عکس‌برداری در شب راحتی بدون نیاز به سه پایه امکان پذیر کرده‌است.

هوش مصنوعی این دوربین با ترکیب دقت در اجزا و تشخیص شکل و لبه اجسام و با تار کردن قسمت‌های مورد نیاز و در بازه زمانی 6 ثانیه‌ای تلاش می‌کند بهترین خروجی را از سوژه عکاسی داشته‌ باشد.

نمونه عکس بالا نشان می‌دهد که چطور می‌توان با استفاده از Huawei P20 Pro بهترین عکس را حتی در نور شب با کیفیت عالی به ثبت رساند. در نهایت هواوی با ترکیب هوش مصنوعی و دوربین سه گانه لایکا بار دیگر توانست در زمینه عکس‌برداری در شب پیشروی برندهای دیگر باشد. اما این تنها شروعی قدرتمند برای هوآوی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]