اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991227506319620

هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است

کد: 13991227506319620

https://bit.ly/3tHg7VF

، (اخبار رسمی): هوآوی در زمینه تولید دوربین‌های قدرتمند و ارائه عملکرد بالا در این زمینه شهرت ویژه‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین محصولات هوآوی که نمایشی کامل از قدرت این شرکت در زمینه دوربین گوشی هوشمند محسوب می‌شود، هوآوی Mate 40 Pro است.

هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است
هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است
هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است
هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است
هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است
هوآوی همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین هوشمند است

دوربین‌های موبایل، دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند تا با شرایط فعلی در اختیار کاربران قرار گیرند. اگر یک دهه قبل، در مورد امکان تصویربرداری و فیلمبرداری باکیفیت امروزی در گوشی‌های هوشمند سوال پرسیده می‌شد، این امکان جدی گرفته نمی‌شد. اما به لطف شرکت‌هایی همانند هوآوی که می‌توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین پیشگامان توسعه صنعت تصویربرداری با گوشی موبایل یاد کرد، امروزه گوشی‌های هوشمند توانایی‌های بیشتری پیدا کرده‌اند و شرایط به گونه‌ای شده که حتی عکاسان حرفه‌ای هم گاهی اوقات به جای دوربین‌ و لنزهای حرفه‌ای از دوربین گوش‌های موبایل استفاده می‌کنند.

پیشرفت فناوری ساخت دوربین برای گوشی هوشمند، اصلی‌ترین دلیل رشد نفوذ این محصولات در بین کاربران بوده است. به طور خاص، نوآوری و ایده‌های جدید به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این امکان را دادند تا از چالش‌های ذاتی و طبیعی ادغام دوربین‌ها در یک دستگاه کوچک عبور کنند.

چالش‌های طراحی دوربین گوشی‌های هوشمند

هنگامی که نوبت به سنسور دوربین می‌رسد، بحث سایز اهمیت زیادی پیدا می‌کند. سنسورهای دوربین فعلی از میلیون‌ها پیکسل جمع‌کننده نور تشکیل شده‌اند و هر اندازه پیکسل‌ها بزرگ‌تر و بیشتر باشند، قابلیت حسگر نور در سنسور هم بهتر می‌شود و نتیجه آن ثبت تصاویر با کیفیت است.

از آن جایی که دوربین‌های اختصاصی با محدودیت‌های ظاهری همراه نیستند، تولیدکنندگان می‌توانند از سنسورهای بسیار بزرگ‌تری استفاده کنند و همین مسئله می‌تواند شرایط را برای نوردهی بهتر، مساعد کند.

اما توجه داشته باشید که این آزادی عمل در به کارگیری از سنسورهای بزرگ‌تر در گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. اصولا در یک گوشی هوشمند نمی‌توان فضای بزرگی برای کل دوربین در نظر گرفت، حالا که سنسور یکی از اجزای دوربین است و به همین علت امکان قرار دادن یک سنسور بزرگ در چنین فضای کوچکی میسر نیست.

 مسئله را می‌توان یک چالش جدی برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در نظر گرفت. شرکت‌های بسیاری به استفاده از سنسورهای کوچک بسنده کرده‌اند و سعی می‌کنند عملکرد دوربین‌ها را با سایر راه‌حل‌ها ارتقا دهند، اما هوآوی سراغ روشی دیگر رفته است.

سنسورهای پیشرو در صنعت

هوآوی با ادغام برخی از بزرگ‌ترین سنسورهای دوربین موبایل در گوشی‌های هوشمند خود، موفق شد پیشرفت‌های خوبی را در کار و تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین‌های قوی رقم بزند. استفاده از سنسورهای بزرگ باعث شد تا گوشی‌های هوشمند تولید شده هوآوی در سراسر جهان به عنوان دستگاه‌هایی شناخته شوند که در زمینه تصویربرداری، حتی در شرایط محیطی با نور کم هم عملکرد بسیار خوبی دارند.

هوشمند هوآوی Mate 40 Pro مجهز به سنسور اصلی 50 مگاپیکسل Super Sensing Wide است. این یک سنسور بزرگ بوده که اندازه آن به صورت مورب 1/1.28 اینچ است و سطح وسیعی را برای هوآوی فراهم می‌کند تا با تعداد زیادی پیکسل بزرگ‌ بتواند ثبت تصاویر با وضوح بالا و نمایش جزئیات بیشتر را رقم بزند.

سنسور اصلی دوربین هوآوی Mate 40 Pro غیر از ابعاد بزرگ، مجهز به یک آرایه فیلتر رنگی (CFA) است. یک فناوری که هوآوی در آن، پیشگام است. برخلاف RGGB CFA که در بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار استفاده می‌شود، RYYB CFA از پیکسل‌های زرد به جای پیکسل‌های سبز استفاده می‌کند تا بدین ترتیب استفاده از نور تا میزان 40 درصد افزایش یابد.

هوآوی در این دستگاه جهت نورسنجی و بهبود عملکرد فوکوس خودکار از ترکیب کردن پیکسل‌ها به صورت 4-in-1 و فوکوس خودکار Full Pixel Octa PD استفاده می‌کند. کلیه موارد ذکرشده باعث افزایش خیره‌کننده عملکرد دوربین هوآوی Mate 40 Po شده‌اند.

جهش در فناوری تصویربرداری محاسباتی

تراشه کرین 9000 (Kirin) موجود در گوشی هوآوی Mate 40 Pro باعث می‌شود تا این دستگاه بتواند در زمینه قابلیت‌های تصویربرداری محاسباتی از مدل‌های قبلی خود، سبقت بگیرد. این دستگاه در تصویربرداری از موتور XD Fusion پشتیبانی می‌کند که فریم‌های RAW را با هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها پردازش و طیف گسترده‌ای از متغیرها مانند رنگ، دامنه پویا، جزئیات و... را بهینه‌سازی کرده تا بدین ترتیب، خروجی باکیفیت بهتری رقم بخورد.

به لطف NPU و ISP قدرتمند موجود در پردازنده‌ها، هوآوی Mate 40 Pro می‌تواند تجزیه و تحلیل سریع فریم‌ها جهت پشتیبانی از XD Fusion HDR Video برای ضبط فیلم را انجام دهد و در نهایت به کاربران کمک کند تا بتوانند فایل‌های ویدیویی جذاب با رنگ‌های خیره‌کننده، ثبت و ضبط کنند.

برای رسیدن به کیفیت تصویر بالا، جزئیات و وضوح زیاد و رنگ‌های جذاب از عوامل کلیدی به حساب می‌آیند. سال‌های زیادی است که هوآوی در زمینه مهندسی سیستم‌های دوربین خود، همکاری نزدیکی با Leica دارد؛ این همکاری توانسته پیشرفت‌های زیادی را در زمینه‌های گوناگون مانند بهبود رنگ و طراحی بصری رقم بزند. همچنین گوشی هوشمند هوآوی Mate 40 Pro مجهز به سنسور حرارت رنگی هشت کانال و الگوریتم AI AWB بوده و می‌تواند دقت رنگ را در مقایسه با دوربین گوشی‌های هوشمند با سنسور سه کانال تا 45 درصد افزایش دهد. بد نیست بدانید که از یک راه‌حل جدید هم برای انتقال اطلاعات تصاویر ثبت شده به نمایشگر جهت نمایش بدون تغییر، استفاده شده است. با استفاده از دامنه رنگ DCI-P3، گوشی هوآوی Mate 40 Pro می‌تواند به صورت کاملا موثر، طیف رنگی قابل ضبط و نمایش را گسترش دهد.

هوآوی Mate 40 Pro با دو سنسور فوق عریض Cine همراه بوده که یکی در جلو و دیگری در پشت دستگاه قرار دارد. سنسور 20 مگاپیکسل فوق عریض (Ultra Wide) قدرتمند بوده و قابلیت‌های قابل توجهی هم دارد.

از آن جایی که سایر گوشی‌های هوشمند ممکن است هنگام تصویربرداری در شب با سنسور اولترا واید دچار مشکل شوند، اما دوربین فوق عریض Cine موجود در هوآوی Mate 40 Pro به علت داشتن سنسور بزرگ 1/1.53 اینچ می‌تواند تصاویر واضحی را در شب ثبت کند.

بد نیست بدانید که سنسور دوربین سلفی Ultra Vision هم دارای نکات و قابلیت‌های قابل توجهی است. با پشتیبانی از دامنه‌های دید تا 100 درجه می‌تواند موجب شود تا افراد بیشتری در کادر تصویر قرار گیرند؛ البته این کار به صورت خودکار توسط سنسور سلفی انجام می‌شود. همچنین تصاویر سلفی به لطف سنسور قوی دستگاه، اثر Fisheye را به حداقل رسانده و تصاویر به واقعیت نزدیک‌تر خواهند شد.

بزرگ‌نمایی عالی

گوشی هوآوی Mate 40 Pro با دوربین تله پریسکوپ خود می‌تواند هنگام بزرگ‌نمایی‌ (zoom) کیفیت خوبی را ارائه دهد. به لطف سیستم منعطف اپتیکی، هوآوی Mate 40 Pro می‌تواند از بزرگ‌نمایی هیبریدی 10 برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال 50 برابری استفاده کند. لازم به ذکر است که هوآوی، نخستین تولیدکننده‌ای بود که این طراحی اپتیک را روی یک محصول تجاری انجام داده و می‌توان آن را تاییدیه‌ای برای توانایی تحقیق و توسعه شرکت دانست.

گوشی هوشمند Mate 40 Pro می‌تواند با سایر محصولات هوآوی، تعامل خوبی داشته باشد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند به سادگی هوآوی FreeBuds Pro را با این دستگاه، هماهنگ کرده و هنگام ضبط فایل‌های ویدیویی از آن‌ها به عنوان ورودی صدا استفاده کنند. همچنین قابلیت Huawei Share هم به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌ها را از هوآوی Mate 40 Pro با سرعت بسیار زیاد به لپ‌تاپ هوآوی MateBook X Pro منتقل کرده و از مزیت‌های نمایشگر بزرگ‌تر بهره‌مند شوند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]