اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970704318669284

همه چیز درباره خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران

کد: 13970704318669284

https://goo.gl/oApxeW

، تهران , (اخبار رسمی): منطقه دو تهران را می‌توان منطقه‌ای شاخص از نظر موقعیت‌های مناسب خرید آپارتمان دانست. امکانات شهری در این منطقه مطلوب است و آپارتمان‌های نوساز با زیربنا و موقعیت‌های مناسب به وفور در این منطقه مشاهده می‌شوند.

همه چیز درباره خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران
همه چیز درباره خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران
همه چیز درباره خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران
همه چیز درباره خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران

تنوع بالای قیمتی در منطقه دو تهران را می‌توان برگ برنده‌ای برای خریداران آپارتمان در این منطقه محسوب کرد.

از آنجایی که خرید خانه اصولا با چالش‌هایی همراه است در این مطلب، چالش‌ها، شناسایی شده و ویژگی‌های منطقه را با رویکرد خرید خانه بررسی شده است.

مروری کوتاه بر جغرافیای شهری منطقه ۲ تهران منطقه ۲ تهران به لحاظ تنوع جغرافیایی، وجود فضاهای سبز و بوستان‌ها، دسترسی به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، وجود مراکز خرید بزرگ و وجود ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی از لحاظ سکونت حائز اهمیت ویژه‌ای است و تعداد متقاضیان خرید خانه در این منطقه بسیار است.

خط شمالی این منطقه حد فاصل بین رودخانه درکه و فرحزاد است. امتداد جنوبی منطقه ۲ تهران بین میدان آزادی و میدان توحید است. مرز‌های غربی و شرقی منطقه ۲ به ترتیب به بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی و چمران محدود می‌شوند.

منطقه ۲ تهران شامل ۹ ناحیه یا محله است که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

- آریا شهر (صادقیه)

- گیشا (کوی نصر)

- سعادت آباد

- یوسف آباد

- طرشت

- شهر آرا

- شهرک ژاندارمری

- فرحزاد

- شهرک غرب

- مرزداران

- برق آلستوم

- ستارخان

- تهران ویلا

- همایون‌شهر

ویژگی‌هایی که نواحی ۹ گانه منطقه ۲ تهران را برای خرید آپارتمان جذاب می‌کند مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در منطقه ۲ تهران وجود دارد که باعث افزایش تقاضای خرید خانه در این منطقه می‌شود، بیایید با تفکیک بعضی محلات این ویژگی‌ها را بررسی کنیم.

محله آریا شهر یا صادقیه که در غرب تهران واقع است پل ارتباطی بین چند بزرگراه مهم در تهران است.

فاصله این دو فلکه مملو از مراکز خرید ادارات است. در مناطق نزدیک به دو فلکه بانک‌ها تراکم بیشتری دارند.

افرادی که دسترسی به ادارات برای آن‌ها مهم است و در عین حال انتظار امکانات و قیمت مناسب از آپارتمان خود را دارند می‌توانند صادقیه را برای خرید خانه انتخاب کنند.

محله گیشا در شمال غرب تهران واقع است. گیشا در دهه ۵۰ به عنوان محله‌ای مدرن شناخته می‌شده است و پل گیشا از سمبل‌های نوین آن بوده است.

خیابان اصلی گیشا بزرگراه جلال آل احمد را به بزرگراه حکیم متصل می‌کند، این خیابان به طول ۵/۱ کیلومتر دارای خیابان‌های فرعی منظمی است و معروف است که طراحی خیابان‌های آن با الگو برداری از منهتن نیویورک است.

محله گیشا از گزینه‌های جذاب برای خرید خانه است زیرا ساختمان‌های آن عموما دسترسی بسیار خوبی دارند، قیمت آپارتمان نسبت به امکانات محله مناسب است و بازار پر رونقی نیز دارد.

از محلات لوکس نشین در شمال غرب تهران و در کوهپایه البرز سعادت آباد است. با وجود قیمت نسبتا بالای آپارتمان در این ناحیه متقاضیان خرید خانه و سکونت در سعادت آباد سال به سال بیشتر می‌شوند.

فعالان مسکن تقاضای فزاینده برای سکونت در سعادت آباد را به مدرن بودن بافت شهری آن نسبت می‌دهند. ساختمان‌های این ناحیه اکثرا نوساز هستند و کیفیت ساخت بالایی دارند، همچنین مراکز خرید متعدد و پیشرفته‌ای در سعادت آباد قرار دارند، و وجود کافه‌ها و رستوران‌های شیک این محله را زنده و شاداب نگه می‌دارد.

شهرک غرب محله‌ای مرفه نشین در شمال غرب تهران است. این محله از گران‌قیمت‌ترین محلات تهران است و دلیل آن هم خوش آب و هوا بودن این محله نسبت به دیگر مناطق شمال شهر، طراحی مدرن شهری، خیابان‌های عریض و استاندارد، تراکم پایین جمعیت، معماری خاص ساختمان‌های ویلایی و امکانات رفاهی و درمانی است.

بیشترین مساحت شهرک غرب را ساختمان‌های ویلایی تشکیل می‌دهند اما در اوایل دهه شصت آپارتمان‌هایی هم در این ناحیه ساخته شدند که بعد‌ها توسط مالکان نوسازی شده‌اند. متقاضیان خرید خانه در شهرک غرب اگرچه مزایایی مانند خلوت بودن و نداشتن ترافیک را تجربه خواهند کرد اما باید نسبت به سن و مصالح به کار گرفته شده در ساختمان موردنظر خود حساس باشند.

خیابان ستارخان که از فلکه دوم صادقیه آغاز می‌شود و به میدان توحید ختم می‌شود به همراه انشعابات و فرعی‌هایی که به آن ختم می‌شوند محله ستارخان را شکل می‌دهند. ستارخان از نظر دسترسی به نقاط مختلف شهری وضعیت خوبی دارد و از نظر تجاری هم مراکز خرید و بازارچه‌های این محله معروف هستند.

اگر قصد خرید خانه در ستارخان و یا اجاره خانه در ستارخان را دارید، قیمت آپارتمان در این محله نسبت به دیگر محله‌های منطقه ۲ مناسب‌تر است.

توجه به دسترسی‌ها و معابر در خرید آپارتمان از منطقه ۲ تهران وضعیت دسترسی ساختمان‌ها به خیابان‌ها و اتوبان‌ها در منطقه ۲ بهتر از مناطق دیگر تهران است. با این حال مساله‌ای که در این منطقه باید مورد توجه قرار گیرد مساله آلودگی صوتی است.

با توجه به ترافیک نسبتا شدید خودرو‌ها در منطقه دو، طبیعتا آلودگی صوتی نیز بالا است، مجاورت با اتوبان‌ها و خیابان‌های مهم این منطقه در خرید خانه امتیازی عالی محسوب می‌شود اما آلودگی صوتی در این آپارتمان‌ها بالا است.

توجه به معایب و مزایای همسایگی با مدارس دانشگاه‌ها و ادارات دولتی از آنجایی که در منطقه ۲ تهران بسیاری از ادارات دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها مستقر هستند اگر قصد خرید آپارتمان در این منطقه و در همسایگی با این ساختمان‌ها را دارید پیشنهاد می‌کنیم این کار را با تأمل بیشتری انجام دهید.

مشاورین املاک همسایگی با ادارات دولتی، مدارس، دانشگاه‌ها و ساختمان‌هایی از این قبیل را عیبی مهم برای یک آپارتمان می‌دانند اما از آنجایی که نزدیکی به این ساختمان‌ها ممکن است دارای مزایایی نیز باشد در صورت سازگاری با شرایط ممکن است خرید خانه برایتان یک تجربه موفق باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان