اطلاعات تماس
  • 091855*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970704318739837

شاسی‌بلند دست دوم چی بخریم؟

کد: 13970704318739837

https://goo.gl/SxgNrh

، ایلام , (اخبار رسمی): با توجه به افزایش سهم خرید و فروش خودروهای شاسی بلند در بازار خودرو جهانی و همچنین بازار خودرو ایران، بهترین SUVها در بازه‌ی قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان را معرفی و آن‌ها را از نظر مشخصات فنی، عملکرد، امنیت، امکانات و طراحی ظاهری بررسی شده است تا به خریداران کمک شود انتخاب بهتری داشته باشند.

شاسی‌بلند دست دوم چی بخریم؟
ماشین شاسی بلند کار کرده

برای خریدارانی که استحکام خودرو برای‌شان اهیمت دارد، رنو داستر، کیا اسپورتیج 2010 و هیواندایی سانتافه 2008 گزینه‌های مناسبی هستند

مطمئنا همه دوست دارند ماشین نو و صفر کیلومتر بخرند؛ اما مانند خرید کالاهای مختلف، خرید و فروش خودرو و مدل آن تابعی است از بودجه و درآمد. از آنجا که بسیاری از شهروندان در کشور از قشر متوسط هستند، لذا به اجبار اغلب مجبورند به خرید خودرو کارکرده فکر کنند تا خودروهای نو و صفر کیلومتر! البته شاسی‌بلندهای چینی متنوعی در ابعاد و قیمت‌های گوناگون که تماماً ارزان‌تر از شاسی‌بلندهای باکیفیت‌تر ژاپنی، کره‌ای، آلمانی و ... هستند، نیز در بازار خودرو ایران در دسترس هستند، در حالی که باز هم بسیاری از خریداران شاسی‌بلندهای دست دوم، غیرچینی را بر شاسی بلندهای چینی صفر کیلومتر ترجیح می‌دهند.

آشفتگی بازار خودرو در چند ماهه اخیر (شش ماهه اول سال 1397 و کمی قبل‌تر از آن) شاهد افزایش قیمت انواع خودروها است. شاید اگر این مطلب در شهریور سال قبل (1396) نگارش می‌شد، خودروهای معرفی شده برای هر طیف قیمتی کاملاً متفاوت بودند. به هر حال افزایش قیمت‌ خودرو قدرت خرید خریداران خودرو را به شدت کاهش داده و انتخاب خریداران در خرید نوع شاسی‌بلند کار کرده یا صفر کیلومتر را دگرگون کرده است. ذکر این نکته ضروری است که این مطلب در شهریور ماه سال 1397 تولید و منتشر شده است.

انتخاب و تصمیم‌گیری نهایی برای خرید تابعی از تمایلات خریدار است. مشتریانی که دنبال شاسی‌بلند هستند واستحکام خودرو برایشان اهیمت دارد و بر این باور هستند که خودروهای غیرچینی حتی با کارکرد بیشتر، استهلاک و هزینه نگهداری کمتری دارند، می‌توانند رنو داستر 2017 و کیا اسپورتیج 2010 را خریداری کنند.

رنو داستر 2017

پیشنهاد ویژه بان بان، به خرید شاسی‌بلند در حدود قیمت 200 میلیون رنو داستر 2017 است. زیرا با صرف 200 میلیون و خرید داستر که در دو مدل تک و دو دیفرانسیل در سال‌های اخیر توسط نگین‌ خودرو عرضه شده، هم یک شاسی‌بلند با کیفیت و قدرتمند را می‌توان صاحب شد و هم اینکه خودرویی خواهید داشت که کارکرد چندانی نداشته که نگران مخارج و هزینه سرویس و استهلاک آن باشید. اینکه رنو داستر رکورددار پر فروش‌ترین شاسی‌بلند ارزان قیمت اروپا را در اختیار دارد، تاییدی بر مقبولیت این شاسی‌بلند است.

مشخصات فنی داستر دو دیفرانسیل

رنو داستر ۲۰۱۷ از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر DOHC بهره می‌گیرد که ۱۳۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر تولید می‌کند. (این در حالی است که میتسوبیشی ASX با قیمتی نزدیک به دوبرابر رنو داستر، ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد) گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو به سیستم تیپ ترونیک و شروع حرکت در حالت برفی مجهز است، قدرت خودرو توسط این گیربکس به چهار چرخ داستر منتقل می‌شود.

رنو داستر ۲۰۱۷ دو دیفرانسیل در قسمت انتقال قدرت به چرخ‌ها، انتخاب‌هایی را به راننده می‌دهد، به نحوی که راننده می‌تواند از طریق پیچ تنظیمات دیفرانسیل، قدرت را به چرخ‌های جلو، چهار چرخ به صورت اتوماتیک و چهار چرخ به صورت ثابت و هماهنگ منتقل کند.

کارآیی و عملکرد رنو داستر

سواری نرم، استهلاک کم و مصرف سوخت پایین و برند معتبر منجر شد که رنو داستر در ایران به جایگاه مقبولی برسد. آمار واردات و فروش این خودرو نشان دهنده آن است که رنو داستر وارداتی به خوبی قادر بوده نظر مشتریان زیادی را جلب کند. امکانات رفاهی ناکافی که در نسخه‌های اولیه‌ی داستر، بسیاری از خریداران از آن شاکی بودند، با ورود فاز دوم این فیس‌لیفت داستر به ایران، تا حد زیادی برطرف شد.

در تایید کارایی نسبی و عملکرد رنو داستر همین بس که قریب به اتفاق دارندگان داستر و کسانی که رانندگی با این شاسی‌‌بلند را تجربه کرده‌اند، همواره در تعریف تجربه رانندگی خویش با داستر، به نکات زیر اشاره می‌کنند: نرمی خودرو در پیچ‌ها و دست‌اندازهای جاده، عدم نفوذ صدای اضافه به کابین خودرو، عدم نفوذ صدای اضافه و آزاردهنده موتور و گیربکس در زمان حرکت با دنده معکوس در گردنه‌ها، عملکرد مناسب فرمان هیدرولیکی در جاده‌های پر پیچ و خم و حس پایداری و هندلینگ مناسب به واسطه فرمان و جلوبندی قوی.

در کنار خصوصیات فوق باید گفت این شاسی‌بلند فرانسوی جز معدود شاسی‌بلندهای جدید بازار ایران است که در کنار قابلیت‌های آفرودی خود، دارای ویژگی‌های مناسب یک خودروی شهری هم است.

متوسط مصرف سوخت رنو داستر 7.۵ لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. این خودرو 10.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زمان لازم دارد و نهایت سرعت آن نیز 170 کیلومتر در ساعت است.

امکانات و تجهیزات رنو داستر دو دیفرانسیل

کروزکنترل و لیمیتر به عنوان یکی از امکانات داستر فیس‌لیفت محسوب می‌شود که کنترل آن از روی فرمان انجام می‌شود. همچنین کامپیوتر سفر اطلاعات کاملی را به راننده می‌دهد و تنظیمات آن از طریق دکمه روی برف پاک کن امکان‌پذیر است. مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، GPS فعال، قابلیت اتصال AUX و USB، بلوتوث، چراغ روشنایی روز، صندلی شش حالته راننده، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، راهنمای تعویض لاین و… از امکانات داستر فاز دو محسوب می‌شود. سادگی این خودرو با وجود امکانات کاربردی باعث شده تا امروز داستر در مجلات معتبر دنیا به عنوان خودرویی به صرفه و کاربردی شناخته شود و در برخی کشورهای اروپایی به عنوان بهترین کراس‌اوور با بیشترین کارایی معرفی شود.

کیا اسپورتیج 2010

می‌توان با پرداخت حدود 200 میلیون تومان صاحب یک کیا اسپورتیج مدل 2010 یا پایین‌تر با کارکردی حدود 120 هزار کیلومتر شد. درباره این خودرو باید گفت که تمام ویژگی‌های هیجان‌انگیز در این خودرو جمع شده تا بتواند نظر خریدار را به خود جلب کند ولی در پوسته‌ای نه چندان به روز. آپشن‌ها و قابلیت‌های زیاد در کنار موجود بودن قطعات و عرضه خدمات فنی مناسب برای این خودرو، عوامل خوبی برای قانع کردن خریدار به انتخاب این خودرو هستند.

مشخصات فنی اسپورتیج 2010

اسپورتیج 2010 یک شاسی‌بلند کوچک شهری است که از موتور 6 سیلندر به حجم دقیق 2656 سی‌سی و قدرت 175 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 241 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه بهره می‌برد. این در حالی است که نسل جدید اسپورتیج با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری عرضه می‌شود.

اسپورتیج 2010 از جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک بهره می برد و محور متحرک آن دو دیفرانسیل(4WD) است. این خودرو با پلت‌فرم مشترک با هیوندای توسان (جدی‌ترین رقیب) بهره می‌برد که این موضوع در ابعاد و حتی ظاهر خودرو به خوبی مشهود است.

کارآیی و عملکرد اسپورتیج 2010

اگر از تجربه صاحبان اسپورتیج 2010 در خصوص کیفیت و کارآیی سواری این خودرو جویا شوید مطمئناً عباراتی همچون هندلینگ خوب، نبود صداهای آزار دهنده موتور و گیربکس و صداهای بیرونی به خاطر عایق‌بندی کاملاً مناسب اتاق خودرو، سواری لذت بخش و سیستم تعلیق توانمند، عملکرد خوب سیستم تعلیق در دفع ضربات حاصله از پستی بلندی، پایداری بسیار خوب، عملکرد قابل اطمینان در ورود با سرعت بالا به پیچ و چسبندگی مطلوبی میدان پیچ، ترمزهای خوب و مطمئن که اطمینان حرکت در سرعت‌های بالا را به ارمغان می‌آورند، فرمان پذیری دقیق و لذت بخش و ... را خواهید شنید.

اسپورتیج 2010 طبق اعلام سازنده در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر طی مسیر 10 لیتر بنزین مصرف می‌کند اما تجربه دارندگان این خودرو حاکی از آن است که در جاده به ازای هر 100 کیلومتر 9.5 تا 10.5 لیتر و در شهر 11 تا 13 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

امکانات و تجهیزات کیا اسپورتیج 2010

از تجهیزات کیا اسپورتیج 2010 می‌توان به قفل مرکزی، ریموت کنترل، آیینه‌های مجهز به گرمکن و تنظیم برقی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، گرم‌کن شیشه جلو، سانروف، صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و با قابلیت تنظیم دستی و پوشش چرمی، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، چراغ مه‌شکن جلو، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، قطب‌نمای دیجیتال و ... اشاره کرد.

جمع‌بندی کلی

در پایان باید گفت کمپانی‌های خودروساز چینی هم انصافاً با تغییرات زیادی (خصوصاً در ظاهر خودروها) که در سال‌های اخیر در محصولات خود لحاظ کرده‌اند، توانسته‌اند موجبات رضایت نسبی (با توجه به قیمت نسبتا مناسب‌شان) مشتریان را جلب کنند. از آنجا که اغلب شاسی‌بلندهای چینی در بازه‌ی قیمتی زیر 200 میلیون تومان هستند، لذا می‌توانند برای خریدارانی که تا 200 میلیون می‌خواهند صرف خرید خودرو شاسی‌بلند کنند انتخاب‌های خوبی باشند.

صفر کیلومتر بودن و نیز استفاده از خدمات گارانتی و وفور قطعات این خودروها در نمایندگی‌ها می‌تواند موجب جلب توجه خریداران شود. برای مثال جک S5 که توسط کرمان خودرو عرضه و گارانتی می‌شود و یا هایما S7 که به وسیله ایران‌خودرو به فروش می‌رسد و گارانتی آن را بر عهده دارد، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید در قیمت زیر 200 میلیون باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بان بان

بان بان فضایی برای تسهیل رابطه‌ی خریداران و فروشندگان خودرو است، به طوری که خریداران بتوانند ضمن بررسی فنی خودروهای مختلف، از اخبار و قیمت روز انواع خودرو آگاهی یافته و نیز بتوانند آگهی‌های فروشندگان خودرو را جستجو، مشاهده و مقایسه نموده و از طریق همین سامانه با فروشندگان گفتگو نمایند.

اطلاعات تماس
  • 091855*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار