اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970707319019620

Huawei p20 pro در مقابل آیفون Xs MAX

کد: 13970707319019620

https://goo.gl/JL13kv

، (اخبار رسمی): در این بررسی مهم‌ترین قابلیت‌های دو گوشی هوشمند جدید اپل و هواوی با یکدیگر مقایسه شده‌اند. زمانی که یک کاربر گوشی هوشمند جدیدی را خریداری می‌کند، سه قابلیت اصلی در تصمیم نهایی او مورد توجه قرار می‌گیرد. دوربین، طراحی گوشی و قابلیت‌های اجرایی گوشی. پس بهتر است این قابلیت‌های کلیدی را بررسی کنیم.

Huawei p20 pro  در مقابل آیفون Xs MAX
Huawei p20 pro در مقابل آیفون Xs MAX

گوشی هوشمند جدید اپل مانند Huawei P20 Pro می‌تواند دو سیم‌کارت را در خود نگه دارد. ولی نکته مهم اینجا است که یکی از این دو باید از نوع eSIM باشد و کاربر تنها می‌تواند از قابلیت‌های بی‌سیم آن بهره ببرد

دوربین

گوشی هوشمند HUAWEI P20 Pro نخستین گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که دوربین سه گانه Leica Triple را در خود جا داده است و به کاربران امکان می‌دهد عکس‌هایی تهیه کنند که آنها را می‌توان با عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های حرفه‌ای مقایسه کرد. دوربین دیجیتالی سه گانه در این گوشی هوشمند پیشرفته حسگر رنگی 40 مگاپیکسلی، حسگر سیاه و سفید 20 مگاپیکسلی و حسگر 8 مگاپیکسلی مجهز به لنز تله‌فوتو را در خود جا داده است و در مجموع از نظر توانایی‌ها و امکانات داخلی در مقایسه با آیفون Xs Max که به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی TrueDepth مجهز شده است، بهتر است.

کاربر هنگام خرید گوشی هوشمند جدید توقع دارد کیفیت تصویربرداری در آن ارتقا یافته باشد و در این میان Huawei P20 Pro چنین توقعی را به راحتی برآورده می‌کند تا عکس‌ها با رنگ واقعی، شفافیت بالا و درج کامل تمام جزییات تهیه شوند. علاوه بر این، هر دو دوربین اصلی و سلفی در گوشی هوشمند پیشرفته Huawei P20 Pro می‌توانند عکس‌هایی با رزلوشن بالاتر نسبت به گوشی جدید اپل تهیه کنند.

گوشی هوشمند Huawei P20 Pro همچنین از قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری، زوم دوگانه 5 برابری و زوم دیجیتال 10 برابری پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که آیفون Xs Max تنها زوم 2 برابری اپتیکال و زوم 10 برابری دیجیتال را در اختیار کاربران می‌گذارد. 

HUAWEI P20 Pro تنها گوشی هوشمند موجود در بازار جهانی محسوب می‌شود که زوم دوگانه 5 برابری را در اختیار کاربران می‌گذارد که این قابلیت به گوشی امکان می‌دهد با استفاده از فاصله‌های کانونی مختلف در لنزهای خود بتواند عکس‌هایی با کیفیت بالاتر تهیه کند. دیافراگم دوربین سلفی این گوشی هوشمند از نوع f/2.4 است که امکان تهیه تصاویر با زاویه واید یا گسترده به همراه همه جزییات صحنه را فراهم می‌کند. به عبارتی این تنها قابلیت مشابهی است که در آیفون جدید مشاهده می‌شود و البته باید توجه داشته باشید که هوآوی از سال 2016 میلادی در گوشی هوشمند Huawei P9 خود آن را در اختیار کاربران قرار داده بود.

واحد پردازش عصبی (NPU) هوآوی و سیستم نوعی دیگر آن در اپل در هر دو گوشی هوشمند تلاش می‌کنند کیفیت خروجی تصاویر را به حداکثر برسانند و این در حالی است که آیفون Xs Max فقط روی ارتقا کیفیت تصاویر در صحنه‌های حاوی انسان تاکید دارد و در مقابل هوآوی یک گام از این مرحله فراتر رفته است تا سیستم هوش مصنوعی در گوشی هوشمند آن بتواند بیش از 500 سناریو در 19 بخش مختلف را تشخیص دهد که از جمله آنها می‌توان به انواع مختلف آسمان آبی، گیاهان، حیوانات، اجسام در شب،‌ صحنه‌های مختلف، گل‌ها و ... اشاره کرد. تنها کافی است کاربران اپلیکیشن مخصوص دوربین را باز کنند و سپس گوشی هوشمند خود را به سمت صحنه مورد نظر بگیرند تا HUAWEI P20 Pro به صورت کاملا خودکار بهترین تنظیمات دوربین منطبق با سناریوی پیش‌رو را ارایه دهد.

دوربین گوشی هوشمند Huawei P20 Pro همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت سازگاری با فضاهای کم‌نور و عکاسی در شب را ارایه می‌دهد و این امکان هم از طریق قابلیت هوش مصنوعی AI Image Stabilization فراهم می‌شود. صاحبان این گوشی هوشمند می‌توانند عکس‌های با کیفیت باور نکردنی بدون تار شدگی را تهیه کنند، با استفاده از قابلیت Night Mode بهترین عکس‌ها را در فضاهای کم‌نور بگیرند و بدون نیاز به سه‌پایه بهترین و حرفه‌ای ترین عکس‌ها را در اختیار داشته باشند.

باتری

یکی از قابلیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند مدرن را نسبت به رقبا متمایز می‌کند، ظرفیت باتری آن است. گوشی هوشمند Huawei P20 Pro باتری پرظرفیت 4 هزار میلی‌آمپری را در خود جا داده است و هر بار که این باتری به طور کامل شارژ می‌شود، کاربر می‌تواند به مدت دو و نیم روز از آن استفاده کند. با این توضیح اگر به هنگام شب فراموش کنید گوشی هوشمند خود را به برق متصل کنید، صبح فردا به حد کافی انرژی در اختیار خواهید داشت تا فعالیت‌های خود را به انجام برسانید. در این میان، در حالی که اپل ادعا کرده است که آیفون Xs Max می‌تواند 50 درصد باتری خود را در کمتر از نیم ساعت شارژ کند گوشی هوشمند Huawei P20 Pro یک گام جلوتر رفته است و با قابلیت شارژ سریع (SuperChargethat) امکان شارژ 58 درصدی باتری را در مدت زمان مشابه تامین می کند.

در حالی که اپل هنوز ظرفیت باتری آیفون Xs Max را اعلام نکرده است، در معرفی محصول مذکور اعلام شده است که یک ساعت و نیم بیشتر از باتری دو هزار و 716 میلی‌آمپری «آیفون ایکس» دوام می‌آورد. کاربران تمایل دارند به ابزاری به عنوان گوشی مورد علاقه خود اعتماد کنند که دست‌کم بتواند یک روز کامل انرژی را در خود نگه دارد. این مسئله به آن معنی است که هرچه ظرفیت باتری در گوشی‌های هوشمند مدرن بیشتر شود، تمایل کاربران برای خرید آن افزایش میابد. گوشی هوشمند P20 Huawei Pro این محدودیت را از بین برده است تا کاربران بتوانند بالاترین ظرفیت باتری بین همه گوشی‌های موجود را در اختیار داشته باشند.

پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت

گوشی هوشمند Huawei P20 Pro قادر است به صورت همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی کنید و نکته مهم اینجاست که هر دو سیم کارت می‌توانند خدمات VoLTE را در اختیار کاربران قرار دهند. آیفون Xs Max هم قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت VoLTE را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با این وجود این سرویس تنها در به‌روزرسانی‌های آتی دستگاه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی هوشمند جدید اپل مانند Huawei P20 Pro می‌تواند دو سیم کارت را در خود نگه دارد. ولی نکته مهم اینجا است که یکی از این دو باید از نوع eSIM باشد و کاربر تنها می‌تواند از قابلیت‌های بی‌سیم آن بهره ببرد. این اتفاق دو مشکل را برای کاربران به وجود می‌آورد: نخست آنکه همه اپراتورهای موبایلی جهان از سیم کارت eSIM پشتیبانی نمی‌کنند، دومین مشکل این است که اگر کاربر دو سیم کارتی را در گوشی هوشمند خود مورد استفاده قرار دهد که اپراتورهای مربوطه از فناوری جدید سیم کارت‌ها پشتیبانی نکنند، کاربر مجبور است برای در اختیار گرفتن سرویس‌های مورد نظر خود سراغ اپراتور سوم برود یا قرارداد کنونی خود را با یکی از اپراتورها منتفی کند که هر دو اقدام مذکور مشمول پرداخت هزینه برای او خواهد بود.

شرکت هوآوی این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار داده است تا این پیچیدگی‌ها و مشکلات از بین برود و کاربر به راحتی بتواند در گوشی هوشمند P20 Pro از دو سیم کارت پشتیبانی کند.

رنگ‌های جذاب

شکل ظاهری گوشی هوشمند از کلیدی‌ترین نکاتی است که روی تصمیم نهایی کاربر برای خرید دستگاه تاثیر می‌گذارد. گوشی‌های کنونی نشان دهنده شخصیت کاربران هستند و روحیات او را نمایان می‌کنند. گوشی Huawei P20 Pro به کاربران کمک می‌کند ضمن بیان کردن شیوه زندگی خود در بهترین حالت، گزینه‌های فراوان برای انتخاب رنگ‌های مورد نظر خود را در اختیار داشته باشند و همچنین رنگ‌های منحصر به‌فرد الهام گرفته شده از طبیعت از جمله طیف رنگ بنفش به آبی را پیش روی خود ببینند. گوشی هوشمند Huawei P20 Pro همچنین به رنگ مشکی و آبی ارایه شده است. نوآوری هوآوی باعث شده است طراحی بدنه این دستگاه بسیار زیبا باشد و بهترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهد. در مقایسه با این محصول آیفون Xs Max اپل قرار دارد که با رنگ‌های استاندارد طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه می‌شود و اپل در این زمینه هیچ تفاوتی را نسبت به مدل‌های قبلی اعمال نکرده است.

تصمیم نهایی

طی چند ماه گذشته که گوشی هوشمند HUAWEI P20 Pro در بازار موجود بود، موفق شد توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند. طراحی بسیار زیبا و مدرن، دوربین دیجیتالی پیشرفته و قابلیت‌های اجرایی بالا از جمله اتفاقاتی بود که باعث شد P20 Pro Huawei نسبت به محصول جدید اپل برتری هایی داشته باشد علاوه بر این، اپل برای آیفون Xs Max قیمت بالایی را در نظر گرفته است که این مسئله هم نسبت به قابلیت‌های داخلی دستگاه توجیه کمی داشته و نظر کاربران را برای خرید این محصول تغییر می‌دهد.

گوشی هوشمند Huawei P20 Pro نسبت به آیفون جدید یک‌سوم ارزان‌تر است و در مقابل امکانات پیشرفته‌تر و بهتری را ارایه می‌دهد. گوشی Huawei P20 Pro همچنان به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های جهان در بازار حضور دارد تا پرچمدار بعدی هوآوی از راه برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]