اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970710319829284

10 نکته مهم برای عقد قرارداد اجاره خانه

کد: 13970710319829284

https://goo.gl/nXBCKX

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به وضعیت اقتصادی، امروزه اجاره‌ی ملک بسیار بیشتر از قبل شده است. برای عقد قرارداد نیاز است تا یک‌سری از نکات را مورد توجه قرار بدیم. در این مقاله مهمترین این نکات بررسی خواهد شد.

10 نکته مهم برای عقد قرارداد اجاره خانه
10 نکته مهم برای عقد قرارداد اجاره خانه
10 نکته مهم برای عقد قرارداد اجاره خانه
10 نکته مهم برای عقد قرارداد اجاره خانه

وقتی پای اجاره نشینی و خانه اجاره‌ای به میان می‌آید، بی‌اختیار ذهن‌ها بر روی مسائل مالی متمرکز خواهد شد. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، با توجه به افزایش روزافزون قیمت خانه‌ها، اوضاع نابسامان اقتصادی و سود سرسام‌آور وام‌های خرید مسکن شاید در حال حاضر اجاره خانه یا آپارتمان تنها انتخاب باشد. با اجاره خانه جدید می‌توان از امکاناتی بیشتر، جدیدتر و حتی روحیه بهتر برخوردار شد، تنها کافی است کمی دقت به خرج دهید و هوشمندانه عمل کنید. در ادامه نکاتی مهم در مورد اجاره خانه‌ مناسب ارائه خواهد شد.

همان‌طور که هر چیز زمان و موقعی دارد، اجاره آپارتمان هم فصل و زمان خودش را دارد، اصولا ماه‌های آخر سال و فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها (اردیبهشت و خرداد) بهترین زمان برای یافتن خانه مناسب است، زیرا تقاضای اجاره خانه در این ایام بسیار پایین بوده و اغلب صاحب‌ خانه‌ها در مورد اجاره ماهانه و ودیعه اولیه کمی کوتاه می‌آیند.

در گذشته نه‌چندان دور برای اجاره ملک، نظر خانم خانه در تائید نهایی نقش بسیار مهمی داشت، اما با توجه به زندگی‌های پرمشغله امروزی معمولا تمام اعضا خانواده در طول روز خارج از منزل به سر می‌برند به همین دلیل با افزایش روزافزون این نوع زندگی‌ها در جامعه، اولویت‌ها برای انتخاب یک خانه نیز به مرور تغییر کرده و رنگ جدیدی به خود گرفته‌اند؛ از جمله این اولویت‌های جدید در اجاره خانه می‌توان به عدم حضور صاحب‌خانه در ساختمان و فاصله کم خانه تا محل کار اشاره کرد که این روزها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

سعی کنید برای اجاره خانه به سراغ ملک‌هایی بروید که تخلیه ‌شده باشند تا از دردسرهای مربوط به زمان تخلیه مستاجر قبلی در امان باشید. برای اطلاع از اوضاع فرهنگی، میزان سروصدای محله و حجم ترافیک آن منطقه باید در چند زمان مختلف به خانه موردنظر سر بزنید.

به غیر از مشاوران املاک، با جست‌وجو در سایت‌ اجاره خانه و حتی روزنامه‌های کثیرالانتشار می‌توان برای اجاره خانه مناسب اقدام کرد (معمولا خانه‌هایی در صفحه نیازمندی روزنامه‌ها چاپ می‌شوند که نیاز سریع به جابجایی دارند).

 در اجاره خانه و آپارتمان به سراغ خانه‌های نوساز نروید زیرا اجاره‌ بهای بیشتری نسبت به سایر ساختمان‌ها دارند و غالبا در مقابل خانه‌های قدیمی گزینه چندان مناسبی نیز نیستند، پس برای اجاره آپارتمان به سن خانه باید دقت شود.

در انتخاب خانه و آپارتمان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

1. قدم اول در اجاره خانه و آپارتمان مقدار پولی است که در نظر گرفته‌اید.

2.  انتخاب منطقه و محل مورد نظر برای اجاره خانه یا آپارتمان.

3. اندازه ساختمان، تعداد اتاق‌خواب‌ها و اینکه در کدام طبقه باشد. معمولا طبقات بالاتر سروصدای کمتری دارند البته اگر ساختمان بیش از 4 طبقه است باید از آسانسور برخوردار باشد زیرا به مرور زمان پله‌ها طاقت‌فرسا خواهند شد.

4. همیشه برای اجاره خانه و آپارتمان ساختمان‌های کم تراکم را انتخاب کنید، اولویت با سازه‌های تک‌واحدی است.

5. بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن هستید، شمالی یا جنوبی بودن واحد مورد نظر را مشخص کنید. معمولا واحدهای جنوبی نورگیر بهتری دارند.

6. به مسئله پارکینگ توجه کنید.

7. وقتی برای اجاره خانه و آپارتمان ملکی را بازدید می‌کنید به خوش نقشه بودن آن توجه کنید زیرا این امر در چیدمان منزل بسیار کمک می‌کند.

8. به میزان شارژ ماهانه دقت کنید.

9. در اجاره خانه و آپارتمان به تاسیسات توجه ویژه داشته باشید.

10. حتما قبل از اتمام قرارداد اجاره خانه فعلی، تکلیف ماندن و یا رفتن خود را با مالک مشخص کنید.

بعد از یافتن گزینه مناسب برای اجاره خانه و آپارتمان:

1. حتما برای اجاره خانه و آپارتمان به مشاور املاک معتبر مراجعه کنید و قرارداد رسمی همراه با کد رهگیری تهیه کنید.

2. صاحب‌خانه باید صاحب ‌ملک و یا وکیل رسمی و قانونی او باشد.

3. در قرارداد اجاره خانه باید تاریخ شروع و اتمام قرارداد در آن ذکر شود.

4. هر دو طرف معامله باید از سلامت عقل برخوردار باشند.

5. در اجاره خانه و آپارتمان، موجر بعد از انجام قرارداد و پرداخت پول پیش (ودیعه) از سوی مستاجر، باید ملک مورد اجاره را به مستأجر تحویل دهد؛ همچنین بعد از اتمام قرارداد و هنگام تخلیه، موجر موظف به بازگرداندن پول پیش به مستأجر است.

6. تعمیرات کلی مثل سیستم موتورخانه بر عهده صاحب‌خانه (موجر) و تعمیراتی مثل رنگ‌آمیزی، تعویض لامپ و قفل‌ها بر عهده مستأجر است.

7. برای اجاره خانه و آپارتمان مستاجر باید هر ماه و یا هر وعده‌ای که در قرارداد ذکر شده است، اجاره بها را پرداخت و رسید دریافت کند مگر اینکه مورد اجاره، رهن کامل باشد.

8. کلیه قبوض و شارژ آن واحد باید توسط مستاجر پرداخت شود.

9. در قرارداد اجاره خانه حتما مشخص شود که آیا مستأجر حق استفاده از پارکینگ، انباری و حتی پشت بام را دارد یا خیر؟

10. زمانی که مستاجر اجاره ماهانه را به موقع پرداخت نکند یا از ملک تحت اجاره برای انجام کارهای غیر قانونی استفاده کند و حتی زمانی که مشخص شود متراژ خانه کمتر از آن چیزی است که در قرارداد ذکر شده، قولنامه (قرارداد اجاره) قابل به فسخ است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان