اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970714320305904

ربات HRP-5P جایگزین نیروی انسانی در ساخت و ساز

کد: 13970714320305904

https://goo.gl/QBX24Y

، تهران , (اخبار رسمی): ساخت ربات‌ها و قرار دادن آنها در کنار نیروهای انسانی از مدت‌ها پیش آغاز شده است. همان‌طور که می‌دانید در برخی حوزه‌ها ربات‌ها، به طور کامل، عامل انسانی را حذف کرده و جایگزین آن‌ها می شوند. ربات HRP-5P یک ربات با ظاهری شبیه به انسان است که برای کار در پروژه‌های ساختمانی طراحی شده است.

ربات HRP-5P جایگزین نیروی انسانی در ساخت و ساز
ربات HRP-5P جایگزین نیروی انسانی در ساخت و ساز

به گزارش ایده برتر پارسیان ساخت ربات‌ها و قرار دادن آنها در کنار نیروهای انسانی از مدت‌ها پیش آغاز شده است. همان‌طور که می‌دانید در برخی حوزه‌ها ربات‌ها، به طور کامل عامل انسانی را حذف کرده و جایگزین آن‌ها می‌شوند.

ربات HRP-5P یک ربات با ظاهری شبیه به انسان است که برای کار در پروژه‌های ساختمانی طراحی شده است.

HRP-5P می‌تواند کارهای مهم در پروژه‌های ساخت و ساز مثل نصب دیوارپوش‌ها را انجام دهد. این ربات در این مرحله از ساختمان سازی، عوامل انسانی را به طور کامل حذف می‌کند. ربات HRP-5P جایگزین نیروی کار انسانی در پروژه‌های ساختمانی می‌شود.

ربات HRP-5P توسط مرکز تحقیقاتی AIST در ژاپن طراحی و ساخته شده است. این ربات انسان نما قادر است به راحتی دیوارپوش را برداشته و آن را به یک سطح عمودی متصل کند.

نکته قابل توجه در طراحی HRP-5P این است که این محصول دقت بالایی ندارد و کارها را با سرعتی بیشتر از یک انسان انجام نمی‌دهد. اما قادر است یک وظیفه محول شده را به درستی به پایان برساند.

از آنجایی که ژاپن با افزایش سن مردم خود با کاهش قابل توجه نیروی کار مواجه شده است، به طراحی و ساخت ربات‌های مشابه HRP-5P نیاز خواهد داشت.

مرکز تحقیقاتی AIST یا ( Advanced Industrial Science and Technology ) سعی دارد از این ربات در پروژه‌های ساخت و ساز در سایت‌های مختلف استفاده کنند.

هدف نهایی این مرکز این است که به طور کامل نیروی کارگر انسانی را با ربات‌های انسان‌نما جایگزین کند تا در آینده تمام پروژه‌های ساختمانی، خانه‌ها، هواپیماها و کشتی‌ها توسط ربات‌های مشابه HRP-5P ساخته شوند.

جالب است بدانید که وقوع این اتفاق از مدت‌ها قبل پیش بینی شده بود. دانشگاه آکسفورد در سال 2013 اعلام کرده بود که در آینده نصب دیوارپوش به ربات‌ها سپرده می‌شود و نیروی کار انسانی از چنین پروژه‌هایی حذف می‌شود.

تاکنون ربات‌های زیادی طراحی و ساخته شده است که قادرند کارهای ساختمانی مثل نجاری، ساختن در و پنجره یا قرار دادن آجرها روی هم را انجام دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید