اطلاعات تماس
  • 021****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970717320949929

فراخوان مسابقه طراحی بازی رومیزی برای فرهنگ سازی تعامل درست با صنعت پست

دعوت مرد اول پست ایران از طراحان بازی

کد: 13970717320949929

https://goo.gl/R5j8BN

، تهران , (اخبار رسمی): به مناسبت روز جهانی پست، دکتر مهرداد فاخر، کارآفرین برتر پست کشور، طی نشستی که با مدیران پستی داشتند، از طراحان و افراد خلاق ایرانی دعوت کرد تا یک بازی رومیزی را با رویکرد و مفاهیم صنعت و تاریخ پست و با هدف بیان تاثیر پست در زندگی بشر برای ارائه در سطح ملی و بین‌المللی تولید کنند.

چالش دعوت به ساخت بازی رومیزی با رویکرد صنعت پست
دعوت مرد اول پست ایران از طراحان بازی
چالش دعوت به ساخت بازی رومیزی با رویکرد صنعت پست
دعوت مرد اول پست ایران از طراحان بازی
چالش دعوت به ساخت بازی رومیزی با رویکرد صنعت پست
دعوت مرد اول پست ایران از طراحان بازی

دکتر مهرداد فاخر، در این نشست که روز 17 مهرماه و به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، ایرانیان را به خاطر سابقه سه هزار ساله فعالیت پستی، مبتکر و مبدع ارتباطات پستی در جهان دانست. وی افزود: «امروز روز جهانی پست است. پست یعنی ارتباط و تعامل . پست یکی از مهم‌ترین ابزارهای شکل‌گیری جامعه و تمدن بوده است. و با شکل گیری تمدن بشری، در کنار آن، پست در تمام تاریخ، بسترساز ارتباطات بوده است. فرزندی که از خانواده دور است و برای مادرش نامه می نویسد یا قطرات عرق جبین چکیده شده یک پدر  روی نامه ای که برای خانواده اش نوشته یا  حس و حال یا نویسنده ای که برای دلداده اش نوشته را نمی‌توان با هیچ ابزار و تکنولوژی امروزی جایگزین کرد.»

وی در زمینه تاریخ پر افتخار ایران در زمینه پست و وضعیت فعلی جایگاه ایران در دنیا اضافه کرد: «ایرانیان اگرچه مبتکر پست بوده‌اند و امروز می‌توانند به آن ببالند اما این روزها با پست بیگانه‌ هستند. عدد پست که نمایانگر تعداد تعامل مردم با پست در سال است در ایران در حدود 8 و میانگین جهانی آن 50 و برای کشورهای اروپایی حدود 300 است و نشانگر‌ این است که اگرچه تکنولوژی‌هایی همچون ایمیل و پیام‌رسان‌ها روش ارتباطی مردم را تغییر داده اما همچنان اقبال به پست به عنوان یک ابزار مهم ارتباط میان‌فردی در دنیا وجود دارد که متاسفانه در ایران این ارتباط و تعامل نیز از بین رفته است و دیگر وجود ندارد.»

فاخر که ریاست هیئت مدیره اولین و بزرگ‌ترین اپراتور پست خصوصی کشور را  نیز به عهده دارد در زمینه دلایل فرهنگی این امر بیان کرد: «پست و پستچی در کشورهای پیشرفته در دل فرهنگ و اجتماع مردم ریشه دوانده و پست‌چی‌ها یکی از محبوب‌ترین افراد هر اجتماع هستند ولی در ایران یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکل و عدم اقبال مردم به پست، فرهنگی است. باید مجددا برای شناخت مردم از پست و چرایی استفاده از آن فرهنگ‌سازی کرد و ارزش‌های آن را از کودکی و نوجوانی در افراد جامعه نهادینه کرد.»

این چهره شناخته شده صنعت پست در حوزه بین الملل، بازی و آموزش در حین بازی را یکی از مهم‌ترین روش‌هایی دانست که می‌توان با استفاده از آن یک  کار فرهنگی را از کودکی، در جامعه نهادینه کرد و حتی بزرگ‌سالان و پدران و مادران را در کنار بچه‌ها آموزش داد.

وی در زمینه ایده راه‌اندازی چالش ساخت بازی با رویکرد و مفاهیم صنعت و تاریخ پست افزود: «امروزه در فروشگاه‌های اسباب‌بازی فروشی هزاران بازی مختلف در اختیار کودکان است که هرکدام در آموزش ناخودآگاه کودکان ما کارکرد دارند ولی در حوزه آشنایی با پست و مفهوم آن هیچ بازی‌ای وجود ندارد. به همین دلیل پیشنهاد کردم طراحان، بازی‌سازان و افراد خلاق، در یک مسابقه برای طراحی بهترین بازی با تم و کانسپت پست شرکت کنند و آمادگی دارم از بین بهترین طرح‌هایی که ارسال می‌شوند و سپس توسط داوران داخلی و بین‌المللی داوری می‌شوند، بر روی تولید روی بازی منتخب سرمایه‌گذاری کرده و آن را در بازارهای داخلی و جهانی عرضه کنیم.»

دکتر مهرداد فاخر در مورد خصوصیت‌های بازی‌های ارسالی نیز تصریح کرد: «بازی‌های ارسالی باید قابلیت ارائه در سطح جهانی را داشته باشند که بتوان آن را با ترجمه به زبان‌های مختلف به عنوان یک بازی کودکانه ارائه داد و در ضمن به تاریخچه والای پست و نقش ایرانیان در رشد و توسعه آن اشاره کند. همچنین این بازی ترجیحا به صورت بازی فیزیکی طراحی شود تا ارتباط فیزیکی پست بین افراد خانواده و نزدیکان را تداعی کند.»

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، با مشارکت تمامی اساتید دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز طراحی بازی و سازمان‌های دولتی و خصوصی، افراد تاثیرگذار جامعه و رسانه‌ها، بتوان این طرح را در سطح جامعه مطرح کرده و با ایجاد یک چالش فرهنگی برای ساخت بازی در زمینه پست و تاریخ پرافتخار ایران در آن، بتوان فرهنگ و جایگاه پست را بین ایرانیان احیا کرد. او امیدوار است دوباره پست به یک افتخار بزرگ برای ایرانیان بدل شود.

گفتنی است علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در زمینه این چالش و ارسال طرح‌های خود می‌توانند به وبسایت دکتر مهرداد فاخر به آدرس www.drfakher.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021****
[نمایش اطلاعات]