اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970721321379284

نکاتی که هنگام قیمت‌گذاری خانه باید به آن‌ها توجه کنید

کد: 13970721321379284

https://goo.gl/Wio3u6

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از صاحبان املاک نمی‌دانند چگونه برای خانه خود قیمت‌گذاری کنند تا خانه زودتر و بدون ضرر به فروش برسد و چه بسا قیمت‌گذاری نامناسب آن‌ها موجب می‌شود تا به هدف‌شان یعنی فروش خانه نرسند. در این مطلب شیوه قیمت‌گذاری صحیح خانه و نکات آن توضیح داده خواهد شد.

نکاتی که هنگام قیمت‌گذاری خانه باید به آن‌ها توجه کنید
نکاتی که هنگام قیمت‌گذاری خانه باید به آن‌ها توجه کنید

اگر قصد فروش خانه خود را دارید باید به شیوه قیمت‌گذاری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا قیمت‌گذاری درست و مناسب موجب می‌شود تا فروش خانه زودتر و بهتر انجام شود. بسیاری از صاحبان املاک نمی‌دانند چگونه برای خانه خود قیمت‌گذاری کنند تا خانه زودتر و بدون ضرر به فروش برسد و چه بسا قیمت‌گذاری نامناسب آن‌ها موجب می‌شود تا به هدفشان یعنی فروش خانه نرسند. در این مطلب شیوه قیمت‌گذاری صحیح خانه و نکات آن توضیح داده خواهد شد.

مراجعه به بنگاه مشاور املاک

برای این که قیمت خانه خود را به دست بیاورید می‌توان به بنگاه مشاور املاک مراجعه کرد. مشاوران املاک کمک می‌کنند تا قیمت دقیق خانه خود را بدانید اما به دلیل برخی از ملاحظات، بهتر است خود فروشنده نیز قیمت خانه خود را به صورت دقیق به دست بیاورد و مواردی را که در قیمت خانه مؤثر هستند، بشناسند.

با توجه به عدم ثبات بازار معامله مسکن، بهتر است موارد مؤثر در قیمت خانه را شناسایی کنید و با تورم و رکود قیمت، آن را بسنجید. خریدار و مستأجر نیز باید مانند فروشنده و موجر از قیمت‌ها باخبر باشد تا در هنگام بستن قرارداد اجاره یا خرید خانه متضرر نشوند؛ برای این کار می‌توان به قسمت خرید و فروش خانه در سایت کیلید مراجعه کرد و در منطقه موردنظر، قیمت خانه‌ها را دید.

نکاتی که هنگام قیمت‌گذاری خانه باید به آن‌ها توجه شود

نوع سند

در بسیاری از نقاط کشور هنوز هم بسیاری از املاک به صورت قولنامه‌ای معامله می‌شوند و سند ندارند. وقتی ملکی سند نداشته باشد، قیمتش بسیار پایین‌تر از زمانی است که دارای سند باشد؛ بنابراین بهتر است در صورت نداشتن سند، در اولین فرصت برای گرفتن سند اقدام شود تا خانه به قیمت واقعی آن بتوان فروخت.

سند ملک انواع مختلفی دارد و نوع سند بر قیمت‌گذاری خانه مؤثر است. انواع سند شامل سند شخصی، سند اوقافی، سند تعاونی و... می‌شود. در این بین سند شخصی بهترین نوع سند برای خانه است و قیمت خانه‌هایی که دارای سند شخصی هستند بالاتر از سایر اسناد است. اصولاً خانه‌هایی که دارای سند اوقافی هستند به سختی فروش می‌روند و بسیاری از فروشنده‌ها در هنگام فروش این خانه‌ها، نوع سند را مخفی می‌کنند. در صورتی که قصد خرید خانه‌ای را دارید از نوع سند آن مطمئن شوید؛ زیرا اگر قصد فروش آن ملک را در آینده داشته باشید، خودتان نیز دچار مشکل خواهید شد و ضرر خواهید کرد.

مساحت و متراژ خانه

مساحت و متراژ خانه بر قیمت آن بسیار مؤثر است؛ اما آیا خانه‌ای صد متری در استان تهران هم قیمت با خانه‌ای صد متری در استان دیگر است؟ خیر! به نظر می‌رسد این دو خانه باید به یک قیمت باشند اما مسائل بسیاری در تفاوت این قیمت مؤثر هستند و یکی از آن‌ها مهاجرپذیر و کلان‌شهر بودن استان تهران است.

قیمت یک خانه صد متری در مناطق مختلف تهران نیز متفاوت است و یک خانه صد متری در منطقه یک با یک خانه صد متری در منطقه بیست تهران میلیون‌ها تومان تفاوت قیمت خواهد داشت. ممکن است خانه‌ای دویست متری در منطقه‌ای فقیرنشین در تهران داشته باشید و بخواهید آن را بفروشید و خانه‌ای در منطقه‌ای بهتر بخرید.

ابتدا باید در نظر داشته باشید که ممکن است خانه به علت منطقه دیرتر به فروش برسد، زیرا ممکن است خریداران ترجیح دهند خانه کوچک‌تری در منطقه‌ای بالاتر داشته باشند و در صورت فروش شاید بتوانید خانه‌ای به مساحت نصف خانه اکنون خود تهیه کنید!

تأثیر گسل زلزله بر قیمت خانه

در شهرهای زلزله‌خیز و به ویژه تهران، قرارگیری ملک روی گسل و نزدیکی آن بر قیمت تأثیرگذار است؛ اما متأسفانه این مورد زیاد صحت ندارد و بسیاری از خانه‌های منطقه‌های بالای تهران روی گسل و یا کنار آن قرار دارند.

تأثیر همسایگی محل و شهرت منطقه بر قیمت فروش خانه

همان‌گونه که پیش‌تر در بخش تأثیر مساحت و متراژ خانه بر قیمت توضیح داده شد، شهرت منطقه بر قیمت آن بسیار مؤثر است. همه افراد تمایل دارند در محیطی زندگی کنند که آسایش و آرامششان حفظ شود و با خیال راحت از خانه خود بیرون بیایند. به همین علت هنگام خرید خانه به حسن شهرت محیط و منطقه توجه کنید زیرا بر قیمت آن بسیار مؤثر است.

موقعیت ملک با توجه به دسترسی‌های شهری

این که خانه چقدر تا مرکز شهر، ایستگاه مترو، ایستگاه تاکسی و... فاصله داشته باشد، بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد و به همین علت در آگهی‌های فروش خانه، این موارد ذکر می‌شود زیرا ویژگی مثبتی برای ملک محسوب می‌شود.

درجه استحکام خاک زمینی که ملک در آن واقع است

این ویژگی را باید با یک متخصص چک کنید و هر فردی نمی‌تواند تشخیص دهد که میزان استحکام خاک چقدر است. برای اندازه‌گیری میزان استحکام خاک باید متخصص خاک‌شناسی، آن را بررسی کند.

اصولاً افراد به این نکته توجه نمی‌کنند اما برای این که بتوانید ویژگی‌های مثبت خانه خود را به خریدار نشان دهید و قیمت را افزایش دهید، بهتر است این کار را بکنید.

منظره و چشم‌انداز ملک

این ویژگی به‌ویژه در خرید ویلا و خانه‌های ییلاقی تأثیر زیادی دارد و به اصطلاح ویوی خانه بر قیمت آن مؤثر است. برای مثال، خانه‌ای ویلایی در شمال کشور با منظره دریا گران‌تر از خانه‌ای است که در همان منطقه این منظره را ندارد. حتی این مورد در اجاره چندشبه ویلاها و هتل‌ها مؤثر است.

کیفیت مصالحی که در ساخت بنا از آن‌ها استفاده شده است

کیفیت مصالح به کار رفته شده در ساخت‌وساز یک خانه بر استحکام آن تأثیرگذار است و بنابراین این مورد بر قیمت‌گذاری خانه مؤثر است. خانه‌های بتنی، خانه‌های آجری، خانه‌های بلوکی و... قیمتی متفاوت از هم دارند.

علاوه بر فاکتورهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، نکات دیگری نیز بر قیمت‌گذاری خانه مؤثر هستند:

· نورگیری خانه

· معماری بنا

· نحوه قرارگیری واحدهای یک آپارتمان (دو واحد در یک طبقه، یک واحد در هر نیم‌طبقه)

· تعداد واحدهای یک آپارتمان

· نداشتن قناسی در زمین خانه و واحدهای آپارتمان

· چند بر بودن خانه و دید باز در جهت‌های مختلف خانه

· تورم و رکود بازار معاملاتی

· قیمت خانه‌های مشابه با خانه شما

تمام موارد بالا بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و همه آن‌ها را باید در کنار یکدیگر سنجید؛ زیرا ممکن است یک خانه صد متری با منظره‌ای زیبا به دلیل قرارگیری در کنار خیابان و وجود سروصدای زیاد، قیمت پایین‌تری از یک خانه 85 متری با همان منظره اما در محله‌ای خلوت و ساکت داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان