اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970723321799976

نقش رصدخانه‌ها در توسعه علم و تکنولوژی به همراه پخش مستند اروپا به سمت ستارگان

چگونه احداث یک رصدخانه می‌‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند؟

کد: 13970723321799976

https://goo.gl/cZNTcT

، تهران , (اخبار رسمی): پروژه‌های علمی کلان ملی و بین‌المللی نقشی مهم در راستای پیشبرد علم و نیز رشد صنعت و تکنولوژی‌های مرتبط با آن ایفا می‌کنند. یکی از این طرح‌های مهم احداث رصدخانه است. نقش اصلی رصدخانه‌ها همان کشف آسمان و عجایب جهان پیرامون ماست. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود.

چگونه احداث یک رصدخانه می‌‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند؟
چگونه احداث یک رصدخانه می‌‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند؟

در حاشیه طرح‌ریزی یک رصدخانه و احداث آن، فناوری‌های نوینی شکل می‌گیرد که چه بسا در سایر وجوه زندگی انسان‌ها وارد شده و آینده بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد

پروژه‌های علمی کلان ملی و بین‌المللی نقشی مهم در راستای پیشبرد علم و نیز رشد صنعت و تکنولوژی‌های مرتبط با آن ایفا می‌کنند. یکی از این طرح‌های مهم احداث رصدخانه است. نقش اصلی رصدخانه‌ها همان کشف آسمان و عجایب جهان پیرامون است. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. در حاشیه طرح‌ریزی یک رصدخانه و احداث آن و همچنین برای افزایش دقت داده‌های حاصل از ابزارهای نجومی و رصدی، فناوری‌های نوینی شکل می‌گیرد که چه بسا در سایر وجوه زندگی انسان‌ها وارد شده و آینده بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به علاوه در کنار همه اینها، شغل‌های جدید و فراوانی به وجود می‌آید که پژوهشگران، مهندسان و صنعتگران بسیاری را وارد فضای علم، پژوهش و فناوری می‌سازد.

گروه ساینترو با همکاری پارک علم و فناوری مدرس در رویدادی با عنوان «نقش رصدخانه‌ها در توسعه علم و تکنولوژی»، به بهانه پخش مستند «اروپا به سوی ستارگان (ESO)» که توسط گروه آوای کیهان برای اولین بار به زبان فارسی ترجمه و دوبله شده است، به معرفی و بررسی گذشته، حال و آینده طرح رصدخانه ملی ایران می‌پردازد. همچنین نقش رصدخانه‌ها در توسعه علم و تولید فناوری‌های نوین بررسی خواهد شد و از اثرات مفید و حواشی سازنده و موثر اینگونه طرح‌های کلان ملی و چالش‌ها و موانع رایج آن‌ها، با حضور اساتید و متخصصان حاضر در طرح رصدخانه ملی ایران، مطلع می‌‌شویم.

این رویداد روز چهارشنبه، دوم آبان 97 در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رویداد می‌توانند روی لینک زیر کلیک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ساینترو

ما اعضای گروه ساینترو فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی هستیم که علاقه‌مند به ارزش‌آفرینی در علم بوده و تصمیم گرفته‌ایم رسانه‌ای باشیم جهت افزایش تعامل دو سویه بین دانشگاه و جامعه، دانشگاه و صنعت، دانشگاه و بازار کار و همچنین دانشگاه و زیست‌بوم کارآفرینی جدیدی که در دهه اخیر در کشور شکل گرفته‌است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش