اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970723321989620

روند حاکم بر توسعه پرچم‌داران جدید حوزه تلفن همراه:

نوآوری واقعی یا به‌روز رسانی، مساله این است!

کد: 13970723321989620

https://goo.gl/GgzbxN

، (اخبار رسمی): برمبنای گزارش رتبه بندی سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه در سال 2017 ، میزان سرمایه گذاری هوآوی در بخش تحقیق و توسعه در جایگاه ششم لیست و بالاتر از اپل با رتبه هفتم قرار گرفته است.

نوآوری واقعی یا بروز رسانی، مساله این است!
نوآوری واقعی یا به‌روز رسانی، مساله این است!

در دهه اخیر توسعه گوشی‌های هوشمند مسیر جذابی را طی کرده است، از جهش ها و اتفاقات بزرگ در روزهای اولیه تا ارتقاهایی که در سال های اخیر داشته‌اند، شرایطی که در مسیر توسعه این دسته از محصولات، از گام‌های بلند و چشمگیر در اوایل راه، به به‌روزرسانی‌های جزئی در سال‌های اخیر، رسیده است.

در این مسیر، هوآوی از زمان عرضه گوشی‌های هوشمند تا گوشی‌هایی با هوش مصنوعی، توانسته در مقایسه با رقبا جایگاه بهتری به دست آورد و با ارائه نوآوری‌های تکنولوژیک برپایه هوش مصنوعی (AI)، متمایز از رقبا عمل کند. این در حالی است که دیگر شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌های توسعه یافته برپایه هوش مصنوعی را از طریق بسته‌های نرم‌افزاری یا به روزرسانی‌ها در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

این دستاورد نتیجه تمرکز هوآوی بر تحقیق و نوآوری است، طبق گزارش رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه صنعتی در اروپا (EU Industrial R&D Investment Scoreboard) در سال 2017 ، میزان سرمایه گذاری هوآوی در بخش تحقیق و توسعه در جایگاه ششم لیست و بالاتر از اپل با رتبه هفتم قرار گرفته است. هوآوی ۱۴ مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان دایر کرده  و  45 درصد نیروی کار این شرکت در این مراکز مشغول به کار هستند. در سال 2017، هوآوی 13.23 میلیارد دلار بودجه به تحقیق و توسعه اختصاص داده است و این عدد 14.9 در صد از درآمد کل این شرکت است.

تحولات ایجاد شده توسط هوآوی به منظور استفاده از هوش مصنوعی موجود روی دستگاه‌های هوشمند توانسته اعتماد و امنیت بیشتری در مقایسه با سرویس‌های ابری توسعه یافته برپایه پلتفرم‌های ابری به کاربران خود دهد و نتیجه بازی را به سود کاربران گوشی‌های هوشمند تغییر دهد. بدون شک، این اقدام، گامی به سمت جلو به حساب می‌آید. گواه این صحبت، پیش‌بینی موسسه تحلیلگر گارتنر است که برپایه آن تا سال ۲۰۲۲ میلادی، ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های هوش مصنوعی توسعه یافته روی خود گوشی، به بازار عرضه خواهند شد. این رقم در مقایسه با سهم ۱۰ درصدی این گوشی‌ها از بازار، در سال ۲۰۱۷ میلادی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، گوشی‌های هوشمندی که به تازگی معرفی شده‌اند به دلیل بهره‌مند نشدن از نوآوری‌های چشمگیر نتوانسته‌اند شگفتی و تحسین کاربران را به همراه داشته باشند.

سری Huawei Mate 20 قرار است فناوری‌های چشمگیری را به بازار گوشی‌های هوشمند اضافه کند. بهره‌مندی از اولین چیپ‌ست هوش مصنوعی موبایلی ۷ نانومتری یعنی Kirin 980 با بهره‌مندی از ۶.۹ میلیارد ترانزیستور، از جمله این مشخصات است. این پردازنده با ابعاد یک سانتی‌متر مربعی، بهبود عملکرد را تا ۷۵ درصد و افزایش بهره‌وری در مصرف توان را تا ۵۸ درصد به دنبال خواهد داشت. نتیجه این تغییرات، سرعت بیشتر در اجرای اپلیکیشن‌ها، مالتی‌تسکینگ یا چند وظیفگی بهتر، عملکرد بهتر باتری و به طور کلی، تجربه روان‌تر برای کاربر خواهد بود. سری گوشی‌هایHuawei Mate 20 فردا 16 اکتبر در لندن رونمایی خواهند شد.

این پرچم‌دار جدید بار دیگر پیش‌تازی هوآوی را در زمینه ارائه نوآوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی موبایلی به نمایش خواهد گذاشت.

EMUI 9.0 به عنوان جدیدترین سیستم‌عامل هواوی توسعه یافته بر پایه اندروید، تجربه کاربری بهینه را ارائه می‌دهد که ساده، لذت‌بخش و پایدار بوده و متمایز از تجربه‌ای است که در استفاده از دیگر سیستم‌عامل‌های موجود در بازار، شاهد هستیم. هوآوی به طور پیوسته در بازه زمانی شش ساله، تمرکز خود را روی بهبود تجربه کاربری در EMUI گذاشته است. این مسیر از نسخه ۱.۰ این رابط کاربری در سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده و حالا EMUI 9.0  به عنوان بهترین نسخه، آماده بهره‌برداری شده است. جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ارائه شده توسط هواوی، ۱۲.۹ درصد سریع‌تر از نسخه‌های قبلی بوده و قادر است اپلیکیشن‌ها را با سرعت بالاتری اجرا کند. EMUI 9.0، هواوی را به یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند تبدیل کرده که سیستم‌عامل شخصی‌سازی شده‌ای را برپایه Android Pie پیش روی مشتاقان قرا ر می‌دهد.

فناوری GPU Turbo هوآوی نیز که امسال توسعه یافته است تحول اندرویدی دیگری به حساب می‌آید که نیازهای کاربران به نوآوری را برآورده می‌کند. GPU Turbo بهبود چشمگیر عملکرد را در اجرای بازی‌های ویدئویی سطح بالا به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای برای کاربردهای دیگر نظیر خرید برپایه استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، در ضمن مدیریت مصرف توان الکتریکی، یادگیری و سرگرمی نیز در این فناوری نهفته است. GPU Turbo با ترکیب نوآوری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موفق شده تجربه گیمینگی را ارائه دهد که تا پیش از این شاهد نبوده‌ایم. این امر در پرتو بهبود ۶۰ درصدی عملکرد در پردازش گرافیکی و صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف توان الکتریکی ممکن خواهد شد.

EMUI 9.0 با بهره‌مندی از فناوری GPU Turbo 2.0 گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرها به حساب می‌آید. GPU Turbo 2.0 در واقع نسل دوم فناوری شتاب‌دهنده پردازش گرافیکی هوآوی است و تاخیر در پاسخگویی‌های لمسی را تا ۳۶ درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سیستم‌عامل یادشده از App Assistant بهره‌مند شده که وقفه‌ها را در اجرای بازی‌های ویدئویی کاهش خواهد داد. GPU Turbo 2.0 حالا از تعداد بازی‌های بیشتری نیز پشتیبانی می‌کند تا تجربه گیمینگ کامل‌تری را پیش روی گیمرهای مشتاق قرار دهد.

هر سال برندهای مختلف به طور فشرده از پرچم‌داران برند خود رونمایی می‌کنند. در این شرایط ارائه نوآوری، کار چندان آسانی نخواهد بود. به بیان دقیق‌تر، نوآوری‌ها و تحول‌های تازه، به ماه‌ها و گاهی سال‌ها تحقیق و توسعه نیاز دارند. با وجود این، با بهره‌مندی از مجموعه‌ای از پیشتازی‌های قابل توجه در حوزه هوش مصنوعی موبایلی، هواوی آماده است تا نوآوری را برای دهه آتی، پیش روی مشتاقان قرار دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]