اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970729323009284

همه چیز درباره‌ی اجاره و خرید خانه در نیاوران

کد: 13970729323009284

https://goo.gl/Mf2tp7

، تهران , (اخبار رسمی): نیاوران واقع در شمالی‌ترین منطقه تهران، یکی از مناطق گران برای خرید آپارتمان و اجاره خانه است. بخشی از این منطقه همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. اما بیشتر خانه‌ها در این منطقه آپارتمان‌های نوساز و مدرنی است که سن بنای آن‌ها به کمتر از 15 سال می‌رسد.

همه چیز درباره‌ی اجاره و خرید خانه در نیاوران
محله نیاوران

خرید آپارتمان در نیاوران ممکن است از قیمت بالایی برخوردار باشد، اما سرسبزی محیط، امکانات رفاهی و آب و هوای منطقه توجیهی برای این هزینه زیاد است.

قیمت خرید آپارتمان در منطقه نیاوران از متری 11 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان برای هر متر مربع، بسته به موقعیت ملک متفاوت خواهد بود. اکثر ملک‌هایی که در این منطقه برای فروش یافت می‌شود، آپارتمان‌هایی با متراژ بالا یا خانه های ویلایی است. بخش اجاره خانه و اجاره آپارتمان در سایت کیلید اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیارتان می‌گذارد. این منطقه که در کوهپایه و بخش جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار است و همین امر روی قیمت خرید و فروش آپارتمان در این منطقه تاثیر گذاشته است.

بافت محله نیاوران برای خرید خانه و اجاره آپارتمان چگونه است؟

وجود بناهای تاریخی در منطقه نیاوران باعث شده تا بافت محلی این منطقه نیز به لحاظ تاریخی و فرهنگی تغییر کند.

واحدهای لوکس و مدرن در برج‌های بلند نیز با قیمتی نجومی بسته به امکانات و شرایط برج‌ها برای اجاره خانه وجود دارند. اکثر برج‌های ساخته شده پس از فروش باغ‌ها و خانه‌های ویلایی قدیمی در محله نیاوران ساخته شده‌اند. در زمان قدیم بیشتر بافت این منطقه شامل باغ‌های میوه، قنات‌ها و درختان بسیار بوده است. اما پس از فروش بیشتر این باغ‌ها و تبدیل آن‌ها به مجتمع‌های مسکونی بزرگ بافت سرسبز منطقه نیز تغییر کرده است.

با این حال می‌توان گفت منطقه نیاوران به نسبت باقی مناطق تهران همچنان دارای درختان و فضای سبز بیشتری است. همین امر نیز بر آب و هوای منطقه تاثیر گذاشته و تمایل افراد برای اجاره و خرید خانه در این منطقه را بیشتر کرده است.

دسترسی محله نیاوران به مناطق دیگر برای ساکنین

منطقه نیاوران شامل خیابان اصلی نیاوران که خیابان شهید دکتر باهنر نام دارد می‌شود. این خیابان اصلی میدان نیاوران را به میدان قدس و در ادامه به میدان تجریش وصل می کند. خیابان‌های فرعی این خیابان به عنوان دسترسی محلی به خیابان اصلی راه دارند. از خیابان‌های متصل به خیابان نیاوران دسترسی به اتوبان صدر و خیابان پاسداران نیز امکان‌پذیر است.

خیابان نیاوران به طور معمول در طول روز با ترافیک بالایی مواجه است. این خیابان اصلی که بیشتر فروشگاه‌ها و مدارس در آن قرار دارد، فضایی است که هر روز ساکنان برای انجام امور روزانه در آن تردد دارند. همین امر باعث شلوغی و ترافیک در این خیابان شده است.

خرید خانه در خیابان های منتهی به خیابان نیاوران شامل انتخاب‌های زیادی می‌شود. وجود خانه‌های ویلایی بزرگ به همراه فضای سبز در این منطقه همچنان این امکان را می‌دهد تا افراد علاقمند سکونت در خانه‌های ویلایی را تجربه کنند. همچنین برج‌های بلند و مدرن با واحد‌های لوکس امکان اجاره و خرید آپارتمان در این منطقه را ممکن کرده‌اند.

زندگی در محله نیاوران مشکلات دسترسی به امکانات رفاهی را در پی نخواهد داشت. وجود هایپرمارکت‌های لوکس و مدرن و امکان خرید غیرحضوری، همه جزو مواردی است که از سبک زندگی اعیان‌نشینی در نیاوران نشأت گرفته است. درمانگاه شهرداری نیاوران و بیمارستان شهدای تجریش از جمله مراکز درمانی‌ است که خدمات متنوعی را در اختیار ساکنان این منطقه قرار می‌دهند و به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

 همچنین وجود باشگاه‌های ورزشی متعدد و مجتمع‌های تجاری بزرگ امکان داشتن تفریحاتی مانند ورزش و خرید را برای ساکنین آسان کرده است. بسیاری از رستوران‌های لوکس نیز در این منطقه وجود دارند و ساکنین نقاط مختلف تهران نیز برای استفاده از این امکانات به شمال شهر و محله نیاوران رجوع می‌کنند. این مسئله باعث شده تا حجم ترافیک در منطقه نیاوران در ساعات مختلف به خصوص در ساعات عصرگاهی بالاتر برود.

منطقه‌ای سرسبز در شمال تهران برای خرید و فروش آپارتمان

نیاوران از قدیم شامل باغ‌های بزرگ و زمین‌های کشاورزی می‌شد. بیشتر ساکنین قدیم این منطقه باغ‌دارهایی بودند که به علت وجود آب و هوای خوب و دسترسی به قنات‌ها به این منطقه مهاجرت کردند و کشاورزی خود را گسترش دادند. در حال حاضر اکثر این باغ‌های قدیمی تبدیل به برج‌ها و ساختمان‌های مسکونی شده‌اند. اما در قدیم این منطقه فضای مناسبی برای پرورش درختان میوه بوده است.

نام قدیم این محله گردوی بوده است و دلیل معروف شدن این محله به این نام وجود درختان گردوی بسیار در تمام سطح منطقه نیاوران بوده است. بعد از مدتی که ناصرالدین‌ شاه اقدام به خرید زمین‌های نیاوران می‌کند اسم این منطقه را تغییر می‌دهد. بسیاری معتقدند این منطقه شامل نیزار‌های زیادی بوده و به همین دلیل بعد از مدتی به نیاوران معروف شده است.

یکی از فضاهای سرسبز قدیمی که میان ساکنین نیاوران محبوبیت خاصی دارد، پارک نیاوران است. این پارک که در امتداد کاخ نیاوران فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است، محلی برای جمع شدن ساکنین محله نیاوران است. این پارک علاوه بر فضای سبز بزرگی که دارد، فضای مناسبی برای انجام ورزش‌های گروهی و انفرادی است. همچنین شهرداری منطقه 1 با تاسیس فضای باشگاهی ورزشی در این پارک باعث شده تا ساکنین محله نیاوران از رفاه مناسبی برای انجام امور ورزشی برخوردار باشند.

خرید آپارتمان یا اجاره خانه در منطقه نیاوران، استفاده از امکانات رفاهی مطلوبی را شامل می‌شود که توسط شهرداری تهران برای ساکنین منطقه نیاوران فراهم آورده شده است. خرید آپارتمان در نیاوران ممکن است از قیمت بالایی برخوردار باشد، اما سرسبزی محیط، امکانات رفاهی و آب و هوای منطقه توجیهی برای این هزینه زیاد است. دسترسی به فضاهای لوکس و سکونت در محله‌ای اصیل و قدیمی با فرهنگی متفاوت از باقی شهر انتخابی خوب و مناسب است. برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد این منطقه، می‌توانید به بخش اجاره خانه و اجاره آپارتمان در سایت کیلید مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان