اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708053239010078

رونمایی از دستگاه تعیین مقاومت الکتریکی بتن با نام تجاری رزیمان

کد: 139708053239010078

https://goo.gl/pHT62P

، تهران , (اخبار رسمی): همزمان با نمایشگاه روز ملی بتن که در تاریخ 15 و 16 مهرماه 1397 در مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد از اولین دستگاه تعیین مقاومت الکتریکی بتن ساخت ایران با نام تجاری رزیمان رونمایی شد. دستگاه رزیمان قادر به تعیین مقاومت الکتریکی بتن به دو صورت حجمی و سطحی است.

رونمایی از دستگاه تعیین مقاومت الکتریکی بتن با نام تجاری رزیمان
دستگاه تعیین مقاومت الکتریکی بتن شامل دستگاه 4 probe سطحی، الکترودهای صفحه ای و سایر لوازم جانبی

به عنوان یک جایگزین آزمون مقاومت الکتریکی بتن را می توان به عنوان یک ارزیاب عملکردی بتن استفاده کرد. این آزمایش در اجرا ساده بوده و از آزمایش RCPT سریع تر است. علاوه بر این، نتایج این آزمایش را مستقیما می توان برای محاسبه ضریب انتشار یون کلراید بتن طبق رابطه Nernst-Einstein استفاده کرد.

دوام بتن وابستگی زیادی به ریز ساختار آن مانند میزان منافذ، توزیع و شکل ارتباطات بین آنها دارد. هرچه شبکه فضای خالی بتن ریزتر و با ارتباطات کمتر باشد نفوذپذیری بتن کاهش می یابد و برعکس یک ساختار متخلخل با میزان بالای ارتباطات داخلی بین حفرات باعث نفوذ پذیری زیاد و کاهش دوام می شود. ایده اصلی که در روش مقاومت الکتریکی بتن استفاده می شود این است که به نحوی مشخصات ریز ساختار بتن مورد ارزیابی واقع شود.

دستگاه تعیین مقاومت الکتریکی بتن با نام تجاری رزیمان یک ابزار آزمایشگاهی برای تعیین سریع، آسان و با دقت مقاومت الکتریکی سطحی و حجمی بتن بوده که توسط پژوهشگران شرکت دانش بنیان توسعه پایدار سلمان در روز بتن رونمایی شد.

از این دستگاه می توان برای سنجش نفوذپذیری یون کلرید در بتن مطابق با استانداردهای AASHTO T358 و ASTM استفاده کرد.

روش های محاسبه مقاومت الکتریکی با رزیمان

1- مقاومت الکتریکی حجمی تک محوری

در این روش نمونه ی بتنی بین دو الکترود (معمولا دو صفحه ی فلزی موازی) قرار می گیرد. معمولا برای اطمینان از اتصال مناسب نمونه و الکترود از دو اسفنج مرطوب استفاده می شود. یک جریان متناوب به نمونه اعمال شده و اختلاف پتانیل بین دو الکترود اندازه گیری می شود.

2- روش چهار نقطه ای

همانطور که در تصویر مشخص است، دستگاه دارای 4 الکترود بوده که در یک خط مستقیم و به یک فاصله واقع شده اند. دو الکترود داخلی دستگاه اختلاف پتانسیل الکتریکی ایجاد شده را محاسبه کرده و دو الکترود خارجی جریان متناوب را به سطح بتن وارد می کند.

کاربرد مقامت الکتریکی بتن

  • تعیین نفوذپذیری یون کلرید در بتن
  • محاسبه ضریب انتشار
  • تخمین میزان خوردگی
  • شناسایی ترک ها
  • زمان گیرش
  • میزان رطوبت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دانش بنیان توسعه پایدار سلمان

شرکت توسعه پایدار سلمان با رویکرد تجاری سازی علم و دانش و یافته های پژوهشی و تحقیقاتی در صنعت عمران، مکانیک و برق و تحقیق، توسعه و تجاری سازی در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین ارتقا سطح کیفی سازه های بتنی در جهت افزایش عمر خدمت دهی با وجود کاهش هزینه ها با استقرار روشهای نوین کنترل کیفیت و دوام سازه ها، توسط جمعی از متخصصین این حوزه در محل پارک فناوری پردیس تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید