اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970806324489284

زیر و بم خرید خانه در منطقه 4 تهران

کد: 13970806324489284

https://goo.gl/sbcEWr

، تهران , (اخبار رسمی): منطقه 4 تهران که جزو مناطق شمالی پایتخت محسوب می‌شود در گذشته به باغ‌های کشاورزی اختصاص داشته است. از اواسط دهه سی شمسی به بعد ساخت ویلا و خانه‌هایی ییلاقی در آن گسترش یافت و کم‌کم تبدیل به تفرجگاهی برای افراد متمول شد. با رشد شهر تهران بافت مدرن شهری به این منطقه رسوخ کرد.

زیر و بم خرید خانه در منطقه 4 تهران
زیر و بم خرید خانه در منطقه 4

تهرانپارس غربی برای خرید آپارتمان از محبوب‌ترین محله‌های منطقه 4 است. این محله به خاطر چشم‌انداز طبیعی مناسبش، تراکم خوب بافت مسکونی و بوستان‌ها و فضای سبز پرشمار به گزینه اول خریداران تبدیل شده است.

با رشد شهر تهران بافت مدرن شهری به منطقه 4 تهران نیز رسوخ کرد و فضای آن را از محیطی ییلاقی به شهری تبدیل کرد.

این منطقه به خاطر آب و هوای خوبش مناسب کسانی است که دوست دارند کمتر در معرض آلودگی‌های فراوان شهر تهران باشند. اگر هم که خودتان در این محله بزرگ شده باشید قطعا دلتان نمی‌آید برای خرید خانه در تهران سراغ منطقه‌ای دیگر بروید.

آشنایی با منطقه 4

منطقه چهار شامل 9 ناحیه است و محله‌های مختلفی مانند تهرانپارس غربی و شرقی، لویزان، مجیدآباد، کوهسار، جوادیه، حکیمیه و... دارد. این منطقه به خاطر آب و هوایش یکی از سرسبزترین مناطق تهران به شمار می‌آید. دره‌های سد لار، لتیان، فشم، اوشان و مراکز تفریحی دربندسر، شمشک و آبعلی از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شوند.

تهرانپارس غربی برای خرید خانه از محبوب‌ترین محله‌های منطقه 4 است. این محله به خاطر چشم‌انداز طبیعی مناسبش، تراکم خوب بافت مسکونی و بوستان‌ها و فضای سبز پرشمار به گزینه اول خریداران آپارتمان منطقه 4 تبدیل شده است. نرخ ساخت و ساز نیز در سال‌های اخیر در این محله بالا بوده است. البته طبیعتا به خاطر تقاضای بالا، قیمت زمین در این محله از سایر محله‌های منطقه 4 گران‌تر است.

محله تهرانپارس شرقی مناسب خانواده‌هایی است که فرزندان زیادی دارند. در این منطقه مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی فراوانی وجود دارد که می‌توانند محلی برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشند. اگر خانواده‌ای مذهبی دارید محله شیان و لویزان در منطقه 4 مناسب شما است. این محله به خاطر وجود مساجد و امام‌زاده‌های زیاد مذهبی‌تر از سایر محلات منطقه 4 است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر نرخ تبدیل بافت فرسوده به نوساز در این محله بالا بوده است.

اگر از مهاجرین به تهران هستید شاید محله جوادیه انتخاب مناسبی برای شما جهت اجاره خانه در تهران باشد. ساکنین این محله را مهاجران استان‌های مختلف تشکیل می‌دهند و همین باعث ایجاد بافت فرهنگی متفاوتی در این محله نسبت به سایر محلات شده است. ضمن اینکه شهرداری در سال‌های اخیر توجه خوبی به درختان کهنسال محله داشته و فضای سبز آن را احیا کرده است.

محله ضرابخانه هم مناسب آن‌هایی است که دسترسی به راه‌های اصلی شهری برایشان اهمیتی ویژه دارد. این محله به خاطر همجواری با چند بزرگراه از این نظر وضعیت مناسبی دارد. علاوه بر این کنترل میزان تراکم در این محله به خوبی انجام شده و در آن شاهد بافت متراکم نیستیم.

قیمت خرید آپارتمان در منطقه 4

متراژ زیر 85 متر:

قیمت خانه‌های منطقه چهار طی چند سال اخیر ثبات نسبتا خوبی داشته، اما افزایش قیمت‌های مسکن در سال 1397 اثرش را روی خانه‌های این منطقه نیز گذاشته است.

بررسی آمار معاملات ملکی یک سال اخیر نشان می‌دهد که اگر قصد خرید آپارتمان نوساز با متراژ کمتر از 85 متر در این منطقه داشته باشید باید چیزی حدود 350 میلیون تومان هزینه کنید. البته این رقم برای خانه‌هایی که بیش از 5 سال از ساختشان می‌گذرد حدود 100 میلیون تومان کمتر است.

طی سال‌های اخیر علاقه به خانه‌هایی با متراژ زیر 85 متر در این منطقه کم شده و به همین دلیل تعداد معاملات مربوط به این خانه‌ها رو به کاهش است.

متراژ بین 85 تا 150 متر:

قیمت خانه‌های 85 تا 150 متری در منطقه چهار در چند سال اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. به‌خصوص با نوسازی بافت فرسوده تقاضا برای این خانه‌ها افزایش یافته و همین مقدمات افزایش قیمت ملک را فراهم کرده است.

در نیمه اول سال 97 میانگین قیمت خانه‌های نوساز معامله شده در منطقه چهار با متراژ 85 تا 150 متر چیزی حدود 733 میلیون تومان بوده است. این رقم برای خانه‌هایی با عمر بیش از 5 سال به 628 میلیون تومان می‌رسد.

بیشترین تقاضا برای خرید خانه در منطقه 4 مربوط به متراژ 85 تا 150 متر است و همین باعث شده این خانه‌ها بیش از سایر املاک افزایش قیمت داشته باشند.

متراژ بالا 150 متر:

با توجه به معاملات شش ماه اول سال 97 قیمت میانگین برای خانه‌های نوساز بالای 150 متر در منطقه چهار 1 میلیارد و 850 میلیون تومان است. با این حال بر خلاف متراژهای دیگر اختلاف قیمت خانه‌های نوساز و بافت فرسوده بسیار زیاد و چیزی حدود 400 میلیون تومان است. همین نشان می‌دهد افرادی که دنبال خانه‌های بالای 150 متر در این منطقه هستند ترجیح می‌دهند به جای خانه‌های فرسوده سراغ خانه‌های نوساز بروند. این موضوع شکاف قیمتی قابل‌توجهی بین خانه‌های نوساز و فرسوده ایجاد کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان