اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970806324496228

چرا باید بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟

کد: 13970806324496228

https://goo.gl/Tw8CHV

، تهران , (اخبار رسمی): اگر زیاد اهل سفر هستید یا برای تفریح به خارج از کشور سفر می‌کنید، برای حفظ سلامتی خود و همراهان در برابر اتفاقاتی که ممکن است در حین سفر پیش آید، بهترین راه حل استفاده از بیمه‌های مسافرتی است. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های مالی و استرس‌های ناشی از آن در مسافرت را کاهش دهد.

چرا باید بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟
چرا باید بیمه مسافرتی تهیه کنیم؟

بیمه‌ی مسافرتی گرچه هزینه‌های سفر را افزایش می‌دهد اما مانند سایر بیمه‌ها، ارزش هزینه کردن را دارد. این بیمه، برای پوشش هزینه‌های پزشکی، لغو سفر، گم کردن اسباب سفر و چمدان‌ها، سوانح هوایی و دیگر خسارت‌هایی که ممکن است در طول سفر با آن مواجه شویم چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح داخلی، در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد بر این باورند که بیمه‌های مسافرتی هزینه‌های سفر را بالا می‌برند اما باید بگوییم عدم استفاده از آنها نیز در هنگام وقوع حوادث می‌تواند ضرر و زیان جبران ناپذیری بر ما تحمیل کند، پس چه بهتر که با پرداخت مبلغ اندکی، هم حس اطمینان خاطر را در خود زنده کنیم و هم خسارت‌های احتمالی را از بین ببریم.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی

پوشش بیمه مسافرتی مخصوص افرادی است که قصد مسافرت به خارج از کشور دارند و اعتبار این بیمه تنها در خارج از کشور است. تمامی خدمات موضوع بیمه مسافرتی با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی توسط شبکه بین المللی تضمین و ارائه می گردد. مسافران می‌توانند خسارت‌های وارده را پس از ورود به ایران و با ارسال مدارک لازم، مطابق با جداول مربوط و قرارداد بسته شده میان بیمه‌گذار و بیمه‌گر دریافت کند. مدارک لازم برای دریافت خسارت درمان مسافرتی خارج از کشور عبارتند از: اصل بیمه‌نامه، کپی پاسپورت از صفحه مربوط به ورود و خروج به کشور در آن سفر، کپی از صفحه اول شناسنامه، اصل مدارک مربوط به هزینه‌های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت که نزد شرکت است.

بیمه‌های مسافرتی در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند

بیمه‌های مسافرتی چه در سفرهای خارجی و چه در سفرهای داخلی موارد متعددی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • هزینه‌های پزشکی
  • لغو سفر
  • مرگ تصادفی
  • سوانح هوایی
  • از بین رفتن اسباب سفر
  • گم کردن چمدان‌ها و وسایل و...

این موارد میان شرکت‌های بیمه متفاوت است اما این اختلاف عموما در جزئیات بوده و اکثر شرکت‌ها کلیه خسارات و حوادث احتمالی یک سفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. در ادامه توضیح کوتاهی در خصوص موارد فوق ارائه داده می‌شود.

هزینه‌های پزشکی

هزینه‌های بستری و پزشکی در خارج از ایران، موردی است که تحت پوشش بیمه‌های مسافرتی قرار دارند به این گونه که اگر فرد بیمه شده نیاز به درمان پزشکی داشته باشد، هزینه‌های آن تا سقف مبلغ بیمه‌نامه به وی پرداخت می‌شود. در مواردی که فرد بخواهد به کشورش باز گردد یا نیاز به انتقال به یک مرکز مجهز داشته باشد، بیمه هزینه‌های وی را پرداخت خواهد کرد.

لغو سفر گاه ممکن است به دلایل متعددی چون شرایط امنیتی، از دست دادن پرواز به دلیل زمان‌بندی خطوط هوایی، ابلاغ مقامات رسمی، فراخوانده شدن به خدمت سربازی، ممنوعیت دولتی سفر به مقصد مورد نظر، مرگ، بیماری، بارداری، هواپیما ربایی و ... سفر با مواردی چون لغو، کاهش زمان سفر، تاخیر در سفر و اجبار به بازگشت رو به رو شود که این امر برای مسافر ضرر و زیان مالی به همراه خواهد داشت؛ در چنین شرایطی بیمه مسافرتی بر اساس مقررات خود، ضرر و زیان افراد را پرداخت خواهد کرد.

مرگ تصادفی پرداخت هزینه خاکسپاری در خارج از کشور یا بازگرداندن متوفی به کشور یکی از مواردی است که بیمه‌های مسافرتی آن را تحت پوشش دارند. اگر فرد دارای بیمه در حین سفر از دنیا برود، شرکت بیمه مطابق قرارداد، وی را به کشور باز گردانده یا شرایط تدفین وی را فراهم می‌کند.

گم کردن، دزدیده شدن و آسیب دیدن وسایل سفر، مدارک و اموال

در صورتی که در زمان ورود مسافر مدارک یا لوازم وی گم شود و پس از گذشت چند ساعت یافت نگردد، او به صورت رایگان به هتل برده شده و بعد از چند روز به صورت کاملا رایگان به کشور بازگردانده خواهد شد. از طرف دیگر در صورت تعویق در تحویل بار، نیازهای ضروری برای مسافر فراهم می‌شود تا هنگامی که بار به دستش برسد.

تهیه بیمه نامه

مسافران جهت تهیه بیمه نامه باید همزمان با رزرو سفر، محل اقامت و پروازشان اقدام کنند تا آن بیمه نامه پیش از سفر در اختیار آنها قرار بگیرد. برای سرعت بخشیدن به مراحل خرید بیمه، مسافران می‌توانند به صورت آنلاین مراحل دریافت بیمه‌نامه مسافرتی را تسهیل کنند.

بیمه‌نامه دارای انواع گوناگونی است که بستگی به نیاز درخواست کننده دارد. برخی از بیمه نامه‌ها برای چند سفر یا تعداد نامحدودی سفر در یک بازه زمانی خاص، تهیه می‌شود که در نوع تامین مخارج آنها تفاوت‌هایی وجود دارد و سطح پوشش آنها نیز متغیر است. برخی از بیمه نامه‌ها سطح بیشتری از هزینه‌های پزشکی را متقبل می‌شوند که عموما این نوع از بیمه‌ها برای کشورهایی است که دارای هزینه پزشکی بالایی هستند و بدون داشتن بیمه مشکلات بسیاری برای مسافر ایجاد می‌کنند.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

برای خرید آنلاین بیمه مسافرتی، می‌توان از سایت بیمه بازار استفاده نمود. برای این منظور تنها کافیست به صفحه خرید بیمه بروید و در بخش بیمه مسافرتی، با وارد کردن اطلاعات مسافران مانند تعداد افراد، کشور مقصد و مدت سفر، پیشنهاد شرکت‌های مختلف بیمه‌گر  را دریافت کنید.

پس از مقایسه قیمت و شرایط شرکت‌های مختلف، شما می‌توانید با پرداخت آنلاین فرایند خرید را کامل کرده و در کمترین زمان ممکن با ارسال رایگان، بیمه‌نامه خود را در محل دلخواه تحویل بگیرید. بیمه ‌بازار، اولین و معتبرترین سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه خودرو، آتش‌سوزی و عمر شرکت‌های بیمه‌ای همچون ایران، پاسارگاد، البرز، پارسیان و دیگر شرکت‌های بیمه‌گر است که شرایط  مقایسه و خرید آنلاین بیمه با مناسب‌ترین قیمت و شرایط را فراهم کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه بازار

بیمه بازار؛ قدرت انتخاب بهترین بیمه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]