اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970914331756228

استعلام سوابق بیمه

دریافت بیمه بیکاری در چه شرایطی به‌صرفه است؟

کد: 13970914331756228

https://goo.gl/TPKHSJ

، تهران , (اخبار رسمی): شرایط نامساعد و دگرگونی‌های اخیر اقتصاد کشور در ماه‌های اخیر، فشارهای زیادی را به افراد زیادی از جامعه بالاخص قشر متوسط و کارمندان وارد کرده است. که این تحولات باعث افزایش تقاضای بیمه بیکاری شده است. برای تصمیم ‌گیری در مورد دریاف بیمه بیکاری گام اول استعلام سوابق بیمه است.

دریافت بیمه بیکاری در چه شرایطی به‌صرفه است؟
دریافت بیمه بیکاری در چه شرایطی به‌صرفه است؟

به گزارش ایلنا، شرایط نامساعد و دگرگونی‌های اخیر اقتصاد کشور در ماه‌های اخیر، فشارهای زیادی را به افراد زیادی از جامعه بالاخص قشر متوسط و کارمندان وارد کرده است. علاوه بر رشد فزاینده قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید طیف گسترده‌ای از مردم، تولید و بازار کار نیز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌است.

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به سبب مشکلات به وجود آمده در بازار کار و تحولات شرایط اقتصادی، با تعدیل‌های ناخواسته‌ و وسیعی روبه رو شده‌اند. موج تعدیل و بعضا اخراج‌ در بسیاری سازمان‌ها، بالطبع باعث بالا رفتن تقاضای دریافت بیمه بیکاری از سوی بیمه‌شدگانی شده‌است که در این شرایط شغل خود را از دست داده‌اند. آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد تنها در نیمه اول سال 1397، تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، حدود 8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 1396 رشد داشته‌است.

با توجه به محدودیت مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری، آشنایی با قوانین پرداخت و محاسبه میزان مستمری، جهت تصمیم‌گیری برای دریافت یا عدم دریافت آن ضروری است.

طبق قانون تامین اجتماعی، اگر فردی بدون اراده و خواست خود شغلش را از دست داده باشد و قبل از بیکاری نیز حداقل شش ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته‌باشد، می‌تواند برای دریافت بیمه کاری اقدام کند. مدت زمان دریافت مستمری بیکاری و مبلغ آن، به جمع سابقه بیمه شخص، وضعیت تاهل وی، افرادی که تحت تکفل دارد و حقوق دریافتی او بستگی دارد.

اما مهم‌ترین فاکتور در میزان دریافتی مستمری بیکاری، مجموع سابقه بیمه شخص است؛ بنابراین جهت محاسبه مبلغ و مدت زمان دریافت مستمری بیکاری، قدم اول استعلام مجموع سوابق بیمه‌ فرد است. این امکان در پورتال سازمان تامین اجتماعی، و همینطور وب‌سایت‌های مشاوره، مقایسه و فروش آنلاین بیمه، مانند بیمه‌بازار وجود دارد. در سایت بیمه بازار، این امکان فراهم شده تا افراد با ورود به پورتال خود از مجموع سوابق بیمه‌ای ثبت‌‌شده خود مطلع شوند.

علاوه بر توجه به مجموع سوابق بیمه‌ای فرد، در نظر گرفتن این نکته ضروری است که میزان پرداخت مستمری بیکاری، ۵۵ درصد متوسط حقوق و دستمزد فرد بیمه‌شده در نظر گرفته شده‌است. این مبلغ نیز بر اساس تعداد افراد تحت تکفل فرد، تا ۴ نفر و هر نفر نیز 10 درصد قابل افزایش است. مبلغ دریافتی نباید از حداقل دستمزد آن سال که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود پایین‌تر و همینطور از 80 درصد حقوق شخص بیمه‌‌شده بالاتر باشد.

مدت زمان دریافت مستمری بیکاری نیز بسته به شرایط ذکر شده متفاوت است، اما به طور کلی برای افراد مجرد از 36 ماه و برای افراد متاهل از 50 ماه بیشتر نخواهد شد.

بیمه‌شدگان بیمه تامین اجتماعی، چنانچه متقاضی و واجد شرایط دریافت مستمری بیکاری هستند، باید نهایتا یک ماه بعد از روزی که بیکار شده‌اند به شعب تامین اجتماعی مراجعه نموده و با همراه داشتن مدارک لازم نسبت به تشکیل پرونده و درخواست دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه بازار

بیمه بازار؛ قدرت انتخاب بهترین بیمه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | حقوقی و قانون