اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970806324516228

سریع‌ترین راه تمدید بیمه شخص ثالث

کد: 13970806324516228

https://goo.gl/DBmEyx

، تهران , (اخبار رسمی): بیمه شخص ثالث پرمخاطب‌ترین نوع بیمه به حساب می‌آید و از سوی شرکت‌های گوناگون بیمه نیز ارائه می‌گردد که عموما همگی آنها دارای شرایط مالی برابر هستند و تنها کیفیت و نحوه ارائه خدمات این شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت است.

سریع‌ترین راه تمدید بیمه شخص ثالث
سریع‌ترین راه تمدید بیمه شخص ثالث

چرا باید از بیمه شخص ثالث استفاده کنیم؟

در شرایطی که شما در هنگام رانندگی با موتورسیکلت یا اتومبیل تصادف کرده، خسارتی وارد کنید و مطابق قانون مقصر شناخته شوید، ملزم به جبران خسارت زیان‌دیدگان هستید که این خسارت ممکن است به صورت جانی یا مالی رخ دهد. این نوع بیمه که برای تمامی وسائل نقلیه الزامی است، در واقع بیمه مسئولیت به حساب می‌آید و در گروه بیمه‌های اتومبیل جای دارد.

روش محاسبه حق بیمه شخص ثالث

حق بیمه شخص ثالث بر اساس چندین اصل تعیین می‌شود که عبارتند از:

1. حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی: این اصل به صورت سالیانه توسط بیمه مرکزی و بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندرهای وسیله نقلیه اعلام می‌گردد.

2. تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث: جهت محاسبه بیمه خودرو، در صورتی که اتومبیل در طول یک سال یا بیشتر دچار سوانح رانندگی نشود یا از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکند، به ازای هر سال با ده درصد تخفیف بیمه رو به رو می‌گردد.

3. کاربری وسیله نقلیه: نوع کاربری خودرو تاثیر بسیاری بر رخ دادن حوادث رانندگی دارد. به طور مثال تاکسی‌ها بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار می‌گیرند از همین رو بیمه شخص ثالث آنها با سایر وسایل نقلیه متفاوت است.

4. جریمه دیرکرد بیمه: همان طور که گفته شد بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل تقلیه اجباری است و در صورتی که بین اتمام و زمان تمدید مجدد بیمه فاصله بیوفتد، بیمه‌گذار به ازای هر روز دیر کرد موظف به پرداخت جریمه می‌شود.

5. میزان پوشش بیمه: این امر به معنای میزان تعهد شرکت بیمه در برابر فرد بیمه‌گذار بوده که در کمترین حالت ممکن میزان تعیین شده بیمه در سال 97، 7/7 میلیون تومان است. فرد بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت هزینه بیشتر، حق بیمه خود را افزایش دهد.

6. زمان اعتبار بیمه نامه: بیمه شخص ثالث از چند روز تا یکسال قابل دریافت است بدین معنا که فرد بیمه‌گذار خود تصمیم می‌گیرد وسیله نقلیه‌اش را برای چه مدت بیمه کند، البته به دلیل آن که بیمه‌های یک ساله مقرون به صرفه‌تر هستند، عموما بیمه‌گذاران بیمه‌های یکساله را برای اتومبیل خود انتخاب می‌کنند.

تمامی موارد ذکر شده در بالا، قیمت نهایی حق بیمه را تعیین می‌کنند، شما می‌توانید با مراجعه به بیمه بازار حق بیمه اتومبیل خود را محاسبه کرده و از طریق آن نیز در سریع‌ترین زمان ممکن خودروی خود را بیمه کنید.

پیامدهای دیرکرد بیمه شخص ثالث

علاوه بر جریمه‌های مالی که هنگام تمدید مجدد بیمه گریبانگیر بیمه‌گذار می‌شود، پیامدهای متعدد دیگری نیز دارد که عبارتند از:

- متوقف شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و انتقال اتومبیل به پارکینگ

- مقصر شناخته شدن راننده در کلیه حوادث رانندگی

- عدم امکان خرید و فروش خودروی فاقد بیمه شخص ثالث

سریع‌ترین راه تمدید بیمه شخص ثالث چیست؟

یکی از سریع‌ترین راه‌های تمدید بیمه شخص ثالث، خرید بیمه اینترنتی است که می‌توان با مراجعه به سایت‌های فروش آنلاین بیمه مانند سایت بیمه بازار انجام داد. این راه کمک می‌کند که بتوانید به صورت اینترنتی، اتومبیل خود را در کمترین زمان ممکن بیمه کنید و بیمه‌نامه را در کمترین زمان تحویل بگیرید. سایت بیمه بازار این امکان را نیز فراهم ساخته است تا شما بتوانید با ثبت یادآور بیمه ثالث خود، مدتی قبل از رسیدن به زمان تمدید بیمه، با دریافت پیامک یادآوری موعد سررسید بیمه را اطلاع دهد. با این کار دیگر نگران هزینه‌های جریمه دیرکرد نخواهید بود. جریمه دیر کرد هر روز برابر است با حق‌بیمه کامل بدون تخفیف یک سال آن خودرو تقسیم بر ۳۶۵ روز سال است. 

با بیمه بدنه آشنا شوید

بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست و بیمه‌گذاران خود تصمیم به استفاده از آن می‌گیرند. در این نوع بیمه بر اساس قوانین مصوب شورای عالی، شرکت بیمه متعهد می‌شود که کلیه خسارت‌های وارده به وسیله نقلیه بیمه شده را بپردازد. این خسارات شامل، سرقت، آتش سوزی، تصادف، سقوط و... می‌شود. عوامل متعددی در تعیین حق بیمه بدنه موثر هستند که این موارد عبارتند از:

- ارزش اتومبیل: ارزش اتومبیل توسط خریدار بیمه اعلام می‌شود.

-  نرخ حق بیمه مصوب: محاسبه حق بیمه بدنه در آیین نامه تعرفه بیمه بدنه اتومبیل تعیین می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمه بازار

بیمه بازار؛ قدرت انتخاب بهترین بیمه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]