اطلاعات تماس
  • 091296*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970807324939979

چه نکاتی را باید در اجاره آپارتمان رعایت کرد

کد: 13970807324939979

https://goo.gl/jxW1ey

، (اخبار رسمی): برای اجاره و خرید آپارتمان و منزل باید به قانون‌های جدید که به تصویب رسیده شده آگاهی داشت. تا از سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود و بتوان بهترین انتخاب را داشت.

اجاره آپارتمان
اجاره ارزان آپارتمان در تهران

به دلیل شرایط اقتصادی ترجیح مردم بیشتر به سمت اجاره خانه رفته است. در این حالت حتی می‌توان آپارتمان‌های مبله مناسبی در تهران اجاره کرد و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرد

حق کمیسیون

به تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت حق کمیسیون املاک‌ها را به صورت یک قانون به تصویب رسانده است و این دریافت کمیسیون یک مساله جا افتاده در بین تمام بنگاه‌ها و مراجعه کنندگان آن‌ها است. در هنگام اجاره منزل 1/4 از مبلغ اجاره‌ باید به مسئول بنگاه پرداخت شود. هنگام رهن در ازای هر 1 میلیون تومان مبلغ رهن، 30 هزار تومان باید به بنگاه پرداخت شود. و حق العمل تمدید اجاره نامه‌ی خانه‌ها از هر دو طرف معامله 80 هزار تومان است.

اجاره آپارتمان

به دلیل رشد قیمت، کمتر کسی یافت می‌شود که توانایی خرید خانه و یا آپارتمان را داشته باشد و بیشتر مردم تمایل به اجاره آپارتمان و خانه دارند.

تنظیم بودجه و جستجو

بودجه برای اجاره آپارتمان در تهران چه میزان است؟  باید حدود 30 تا 50 درصد از حقوق ماهیان‌تان را برای کرایه دادن در نظر بگیرید. مشاورین املاک، شبکه‌‌های اجتماعی، آگهی روزنامه‌ها و وب سایت‌ها گزینه مناسبی برای یافتن خانه مد نظر شما هستند.

بازدید دقیق آپارتمان 

اگر از معیارهایی مانند طول عمر ساختمان و محله چشم پوشی کنیم، نقشه ساختمانی چیزی است که دو خانه مثلا 100 متری را از هم متمایز می‌کند. اینکه آشپزخانه چه میزان فضا دارد، کدام فضا نور مناسبی دارند، اتاق‌ها به چه صورت ساخته شده‌اند و… بسیار مهم هستنند. بعد از یافتن خانه مد نظر خود، اقدام به بازرسی آن کنید.

نقشه خانه را بررسی کنید.

سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی را به طور دقیق بررسی کنید.

شیرآلات در دست‌شویی، دوش حمام و… را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که اگر دیوارها نازک هستند، از سر و صدای سایر واحدها در امان نخواهید ماند.

قوانین عقد قرارداد اجاره و تنظیم قولنامه

در هنگام عقد قرار داد مالک و مستاجر نهایت دقت را داشته باشند و با آگاهی کافی این کار را انجام دهند تا در هنگام بروز مشکل، بتوانند مدافع حق و حقوق خود باشند. قولنامه برگه‌ای است که در آن مالک خانه و مستاجر مشخصات خود و مشخصات خانه را می‌نویسند زیر آن را امضا می‌کنند. طبق قانون این قولنامه باید در سه نسخه تنظیم شود و در اختیار مالک، مستاجر و مشاور املاک قرار گیرد و این برگه از اعتبار بالای قانونی برخوردار است.

کد رهگیری

مشاوران املاک از سال 1387موظف شدند که تمام معاملات را در یک سامانه‌ای به نام ثبت معاملات و املاک کشور به ثبت برسانند که صحت و درستی معاملات تضمین شود و تحلیل آمار مسکن آسان‌تر شود.

هزینه تعمیرات

هزینه تعمیرات اساسی مانند تعمیر تعمیر لوله‌کشی آب، گاز، فاضلاب، رنگ‌آمیزی ساختمان، تعمیر آسانسور و برق پارکینگ و ... وظیفه مالک است و هزینه تعمیرات جزئی مانند تعمیر موردی قفل در، نصب توری در و پنجره، تعویض واشر شیرهای آب، تعویض پوشال کولر و ... بر عهده مستاجر است.

تمدید بعد از اتمام قرار داد

با توجه به سختی‌هایی که پیدا کردن خانه برای مستاجران دارد و دشواری‌هایی که پیدا کردن یک مستاجر خوب برای صاحب خانه دارد، معمولا قرارداد را تمدید می‌کند. مبلغ جدید اجاره به صورت توافقی و طبق قانون است و هنگام پرداخت اجاره باید از مالک حتما رسید دریافت شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تهران مبل 724

اجاره آپارتمان مبله

اطلاعات تماس
  • 091296*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان