اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708093251010125

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی لوگو

کد: 139708093251010125

https://goo.gl/Rs5fZr

، تهران , (اخبار رسمی): برای برندها و سازمان‌ها داشتن یک لوگو امری بسیار حیاتی و اثربخش است و یکی از مهمترین نکات در زمینه طراحی لوگو، مبحث انتخاب رنگ لوگو است که بتواند بر ذهن مخاطب در همان نگاه اول تاثیر مورد نظر را بگذارد.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی لوگو
روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

رنگ لوگو در همان نگاه اول می‌تواند بسیاری از پیام‌ها درباره برند شما را به مخاطب ارسال کند

برای برندها و سازمان‌ها داشتن یک لوگو امری بسیار حیاتی و اثربخش است و یکی از مهمترین نکات در زمینه طراحی لوگو، مبحث انتخاب رنگ لوگو است که بتواند بر ذهن مخاطب در همان نگاه اول تاثیر مورد نظر را بگذارد. در این مقاله که توسط گروه دانا دیزاین آماده شده است، به بررسی اثر روانشناسی رنگ‌ها در طراحی لوگوها پرداخته می‌شود.

قرمز

یکی از اولین دو رنگی که در مغز انسان پردازش می‌شود، رنگ قرمز است. این رنگ اشتها آور بوده و به همین دلیل است که لوگوی برند مک دونالز به رنگ قرمز است. این رنگ باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود. اگر توجه کرده باشید، جملاتی مانند تخفیف ویژه و خرید استثنایی با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند. قرمز قابلیت دید بسیار بالایی دارد همین امر باعث شده است که چراغ‌های ایست به رنگ قرمز طراحی شوند.

انتقالات: انرزی، هیجان، خطر، انگیزش، عشق، قدرت

زرد

یکی از اولین دو رنگی که در مغز انسان پردازش می‌شود، رنگ زرد است. رنگ زرد توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند به همین دلیل است که تاکسی‌ها را با رنگ زرد طراحی می‌کنند. این رنگ نیز همانند رنگ قرمز باعث تحریک اشتها می‌شود، بهتر است از رنگ زرد در کنار رنگ‌های دیگر استفاده شود، اگر این رنگ به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، خوانایی نخواهد داشت. ارتباط بین رنگ زرد، خورشید و انرژی باعث شده است که لوگوی شرکت‌هایی که در زمینه انرژی فعالیت می‌کنند به رنگ زرد باشد به عنوان مثال، لوگوی وارنر بروس (Warner Bros) که یک شرکت آمریکایی سرگرمی است به خاطر موشن گرافیک و اینکه با اسم “WB”شناخته شده است به رنگ زرد است.

انتقالات: انرژی، محرک، گرمی، شادی، امید، سرگرمی

نارنجی

رنگ نارنجی از تحریک کنندگی رنگ قرمز و انرژی رنگ زرد پیروی می‌کند زیرا ترکیبی زیبا از این دو رنگ است. رنگ نارنجی باعث می‌شود تا خریداران به صورت ناگهانی برای خرید یک کالا جذب شوند. نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب می‌کند و یک فراخوان برای حرکت، ایجاد می‌کند مثل، خرید و یا فروش نیک (Nick) که یک شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای آمریکایی است و دلیل انتخاب لوگو نارنجی رنگ این شبکه به خاطر سرگرمی و مفرح بودن برنامه‌های تلویزیونی آن است.

انتقالات: سرگرمی، بازیگوشی، گرما، خلاقیت، انرژی، ابداع

آبی

رنگ آبی از فاصله بسیار دور نیز قابل مشاهده است به همین دلیل است که چراغ فرودگاه‌ها به رنگ آبی است. این رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد است و اکثر برندها این رنگ را برای طراحی لوگو خود انتخاب می‌‌کنند زیرا این رنگ آرام بخش بوده و احساس امنیت و اعتماد را به بیننده القا می‌کند بنابراین اگر در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که نیاز به جلب اعتماد مردم دارید از این رنگ در طراحی لوگو خود استفاده کنید. این رنگ در میان شرکت‌های مالی، هواپیمایی و تکنولوژی پر طرفدار است به عنوان مثال، لوگو اسکایپ (Skype) که یک نرم افزار کاربردی در زمینه ایجاد تماس تلفنی و ویدیوئی در اینترنت است به رنگ آبی است. همانطور که می‌دانید این رنگ در صنایع پوشاک و رستوران که نیاز به جلب توجه مصرف‌کننده دارند عمومیت کمتری دارد.

انتقالات: صلح، صداقت، اعتماد، آرامش، اطمینان، صلح

سبز

رنگ سبز رنگی آرامش‌دهنده و با طراوت است و سمبل و نمادی از طبیعت است از این رو شرکت‌های صنایع غذایی و برندهای مربوط با محیط زیست از این رنگ برای نمایش لوگو خود استفاده می‌کنند. شرکت‌ها با به کار بردن رنگ سبز در برند خود سعی می‌کنند که خود را دوستدار محیط زیست معرفی کنند. برندهایی که سعی دارند، عملکردی بر پایه ارگانیک بودن داشته باشند، می‌توانند از رنگ سبز در لوگوی خود استفاده کنند. ساب وی (Subway) برند مربوط به مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای است که سالاد و ساندویچ برای مردم تهیه می‌کند با توجه به این که این شرکت روی سالم بودن غذاهای خود تاکید زیادی دارد، استفاده از رنگ سبز در لوگو و برند سازی کمک زیادی به او کرده است. سبز نماد صحیح و آزاد بودن و دقیقاً نقطه‌ی مقابل رنگ قرمز است به همین دلیل چراغ سبز راهنمایی و رانندگی برعکس چراغ قرمز که نشانه ایست و توقف است، نماینگر حرکت و آزاد بودن مسیر است.

انتقالات: سلامت، رشد، طبیعت، آرامش، پایداری، پرورش

سفید

در دنیای امروز رنگ سفید به نمادی از خلاقیت و نوآوری تبدیل شده است بنابراین شرکت‌های خلاق سعی می‌کنند که از رنگ سفید در طراحی لوگو خود استفاده کنند. به عنوان مثال شرکت اپل (Apple) که نمونه‌ای از یک شرکت خلاق و نوآور است، لوگویی به رنگ سفید دارد اما از آن جایی که رنگ سفید رنگی خنثی است، بهتر است، برای نمایش در پس زمینه رنگی دیگر قرار بگیرد.

انتقالات: سادگی، خلوص، خلاقیت، نوآوری، امید،پاکی

مشکی

اگر به دنبال فروش محصولات لوکس، مدرن و گران‌قیمت هستید، رنگ مشکی می‌تواند گزینه مناسبی برای برند باشد. رنگ مشکی به برند شما کمک می‌کند که بدون دخالت زمان برای همیشه کامل به نظر برسید. با انتخاب رنگ مشکی قدرت و اقتدار را به برند خود هدیه بدهید. لوگو نایک (Nike) می‌تواند مثالی مناسب برای انتخاب رنگ مشکی باشد.

انتقالات: قدرت، رسمیت، توانایی، مدرن، رسمیت، استحکام

علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند طراحی لوگو خود را به صورت مسابقه طراحی لوگو برگزار کنند. برای این کار کافی است به سایت دانادیزاین مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانا دیزاین

دانادیزاین یک جامعه طراحی است که به شما این امکان را خواهد داد تا پروژه های طراحی خود را میان طراحان سراسر کشور به صورت مسابقه برگزار کنید و از ایده ده ها طراح برای رسیدن به یک طراحی منحصر بفرد استفاده کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]