اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970810325375904

قسمت دوم

مدت زمان کافی برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته

کد: 13970810325375904

https://goo.gl/TXMGCe

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه مقاله قبلی که در آن به بررسی مدت زمان کافی برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته پرداخته شد، به بیان توصیه‌های کاربردی کارشناسان به مشتریان سیستم امنیتی پرداخته خواهد شد.

 مدت زمان کافی برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته - قسمت دوم
مدت زمان کافی برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته - قسمت دوم

در قسمت گذشته یکی از مباحث مهم در سیستم‌های نظارت تصویری عنوان شد. گفته شد که طبق نظرسنجی انجام شده توسط IPVM، مدت زمان یک‌ماهه برای نگه‌داری تصاویر دوربین مداربسته کافی است و بسیاری از فروشندگان، پیمانکاران و حتی مشتریان، این زمان را به عنوان یک واحد استاندارد در نظر می‌گیرند.

برای نگهداری تصاویر دوربین مداربسته، چه مدت زمانی کافی است؟

در ادامه، به بیان توصیه‌های مهم و کاربردی کارشناسان به مشتریان سیستم‌های امنیتی پرداخته خواهد شد:

در زمان نصب تجهیزات دوربین مداربسته، به جای تمرکز روی این موضوع که تصاویر را برای چه مدتی می‌خواهید نگهدارید، به این نکته که پس از چه مدتی، گزارش یک تصادف یا حادثه به شخص می‌رسد باید دقت کرد و لازم است از تصاویر ضبط شده استفاده کرد.

معمولا، حداکثر تا یک هفته زمان لازم است تا از بروز یک واقعه مطلع شده و به فایل‌های آرشیوشده مراجعه کرد. به این ترتیب لازم است تصاویر را به یک حافظه ذخیره‌سازی با حجم بیشتر انتقال داد یا از آن بکاپ تهیه کرد.

ممکن است در مرحله نخست به اهمیت بالای این موضوع نتوان پی برد، اما باید دانست که ضبط تصاویر مربوط به یک حادثه تا چه حد مهم است و رجوع به فیلم‌های آن چقدر ارزش دارد.

متاسفانه بسیاری از افراد و سازمان‌ها، پس از اینکه دچار مشکل شدند به فکر پیدا کردن راه حل می‌افتند و تصمیم می‌گیرند که حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهند.

کمتر شدن قیمت هارددیسک و ارتقا قابلیت‌های فشرده‌سازی، می‌تواند کاربران را به نگهداری فایل‌های ویدئویی در دوره‌های طولانی‌تر، ترغیب می‌کند.

نگهداری طولانی مدت تصاویر ضبط شده برای برخی ارگان‌ها و تشکیلات، اهمیت بیشتری دارد. مثلا، موسسات مالی اعتباری و هتل‌ها، باید اطلاعات ضبط شده را به مدت بیشتری حفظ کرد. بنابراین به حافظه بیشتری نیاز خواهند داشت.

البته در برخی از کشورها، برای ضبط تصاویر دوربین‌های مدار بسته و دوره نگهداری آنها، قوانینی ثبت شده است. به عنوان مثال: در برخی از نقاط دنیا، برای نگهداری تصاویر محدودیت 30 روزه وضع شده است.

قوانین دولت جدید در کویت می‌گوید که اطلاعات دوربین‌های مداربسته باید به مدت 120 روز حفظ شوند. در بسیاری از کشورها، مشتریان سیستم‌های نظارت تصویری براساس قوانین موجود برای نگهداری تصاویر، به خرید هارددیسک اقدام می‌کنند. مثلا در کلرادو این زمان 40 روز و در واشنگتن 45 روز است.

بسیاری کشورها در مورد محیط‌های درمانی و بهداشتی نیز، زمان 30 روزه را برای حفظ اطلاعات تعیین کرده‌اند.

به عقیده برخی از فروشندگان، عوامل دیگری نیز در تعیین یک مدت زمان محدود برای حفظ اطلاعات دوربین مداربسته وجود دارند که بسیار مهم و تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به محدودیت‌های فیزیکی دستگاه رکوردر NVR یا DVR و قیمت تجهیزات ذخیره‌سازی مثل هارد دیسک اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایده برتر پارسیان

انواع کالای دیجیتال در فروشگاه آنلاین ماشین های اداری ایده برتر پارسیان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان