اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970821327268708

رویداد رونمایی نسخه‌ی 69 مجله‌ی نشنال جئوگرافیک فارسی برگزار شد

کد: 13970821327268708

https://goo.gl/AFkZQL

، تهران , (اخبار رسمی): رویداد رونمایی نسخه‌ی 69 مجله‌ی نشنال جئوگرافیک فارسی در تاریخ 4 آبان 1397 در دفتر انجمن نشنال جئوگرافیک، نت جئو سنتر، برگزار شد.

رویداد رونمایی نسخه‌ی 69 مجله‌ی نشنال جئوگرافیک فارسی
رویداد رونمایی نسخه‌ی 69 مجله‌ی نشنال جئوگرافیک فارسی برگزار شد

در بخش اول رویداد، سرویراستار مجله، خاطره اکرمی، به معرفی دفتر انجمن پرداخت و گفت انجمن نشنال جئوگرافیک فارسی انجمنی علمی، فرهنگی است که به‌ منظور ترویج فرهنگ مطالعه، علم، ماجراجویی و تولید محتوای بومی راه‌اندازی شده است.

این انجمن علاوه بر برگزاری رویدادهای علمی، فرهنگی، ماجراجویی و تاریخی، و رویداد رونمایی کتب و نشریات، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز می‌پردازد. در آینده‌ای نزدیک، برگزاری تورهای آموزشی طبیعت محور از دیگر فعالیت‌های این انجمن خواهد بود».

وی افزود این رویداد با افتتاحیه‌ی آرت کافه‌ی انجمن نشنال جئوگرافیک همراه است که هنرهای دستی ایرانی در آن ارائه می‌شود.

اکرمی به این نکته اشاره کرد که این مرکز مختص اعضای انجمن است و افرادی که مایل به عضو شدن در انجمن هستند، می‌توانند با دریافت کارت عضویت، از تمامی امکانات این مرکز بهره‌مند شوند.

وی پس از معرفی انجمن نشنال جئوگرافیک و دفتر آن، نت جئو سنتر، خلاصه‌ای از مقاله‌ی اصلی این نسخه، «داستان یک چهره» را بیان کرد.

سرویراستار مجله نشنال جئوگرافیک به نقل از نویسنده‌ی مقاله گفت: نظاره‌ی این داستان دشوار است، با این حال از شما می‌خواهیم سفر جالب توجه زنی جوان برای انجام عمل پیوند صورت را دنبال کنید، چراکه نکته‌ای ژرف درباره‌ی انسانیت ما را آشکار خواهد کرد. صورت عضو حیرت انگیزی است، با ترکیبی جادویی از ویژگی‌های فیزیکی، روحی و روانی‌مان. صورت به ما هویت می‌بخشد، احساسات را نمایش می‌دهد و معناها را می‌سازد و عملکردهای ضروری برای حیات را اجرا می‌کند، و به ما این امکان را می‌دهد که دنیا را از طریق حواسمان تجربه کنیم».

در ادامه از دکتر فرزام پروا دعوت شد تا سخنرانی خود با موضوع «از صورت تا چهره، یک نگاه روانکاوانه» را ارائه کند. دکتر پروا «داستان یک چهره» را از دیدگاه روانپزشکی و روانکاوی بررسی کرد. او در این سخنرانی سعی کرد نقبی به درون شخصیت کیتی بزند و بگوید که در پس پرده‌ی ظاهری، چه مسائلی ممکن است وجود داشته باشد و اهمیت چهره و مرحله‌ی آینه‌ای در ساز و کارهای روح و روان انسان چیست.

در بخش دوم برنامه، مستند «صورت کیتی» نمایش داده شد و سپس دکتر کتایون نجفی‌زاده، فوق تخصص بیماری‌های ریوی و آی‌سی‌یو، و مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، به ایراد سخنرانی با عنوان « مرگ مغزی و اهدای عضو» پرداخت. او به اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت باید در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا در ایران نیز، با فرهنگ ایثاری که در مردم سراغ داریم، دیگر هیچ بیماری در لیست انتظار پیوند عضو، از دنیا نرود. در خاتمه مادر محمد طاها، که پیوند قلب روی کودک خردسالش انجام شده است، از رنج‌هایی که کودکش قبل از پیوند می‌برد، سخن گفت و از این‌که فرزندش دوباره به زندگی برگشته ابراز خوشحالی کرد. پیام این مادر به خانواده‌ی اهداکننده این بود که از این هدیه‌ی گرانقدری که به اعطا شده و  اکنون در بدن فرزند او می‌تپد، به نحو احسن نگهداری خواهد کرد.

در پایان این رویداد نیز، جلسه‌ی پرسش و پاسخ برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نشنال جئوگرافیک فارسی

مجله نشنال جئوگرافیک فارسی قاب زرد نمایی رو به گیتی. این نشریه، برگردان رسمی مجله‌ی نشنال جئوگرافیک است و از آبان ۱۳۹۱ برای اولین بار به فارسی ترجمه و منتشر شد. این نشریه اولین مجله‌ی بین‌المللی است که رسما در ایران منتشر می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها