اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708223274610213

لیفتراک، ستون فقرات صنعت

کد: 139708223274610213

https://goo.gl/8niDDe

، تهران , (اخبار رسمی): لیفتراک یک ماشین عملیاتی و محبوب برای انتقال محصولات در فواصل مسافتی کوتاه است،  لیفتراک، یکی از مهمترین نوآوری‌های صنعتی و در عین حال نادیده گرفته شده، در دوران مدرن است. امروزه بیش از 1.4 میلیون لیفتراک در هر سال به متقاضیان حمل و نقل مواد فروخته می‌شود.

لیفتراک ستون فقرات صنعت
صنعت لیفتراک

درباره صنعت لیفتراک

لیفتراک یک ماشین عملیاتی و محبوب برای انتقال محصولات در فواصل مسافتی کوتاه است،  لیفتراک، یکی از مهمترین نوآوری‌های صنعتی و در عین حال نادیده گرفته شده، در دوران مدرن است. امروزه بیش از 1.4 میلیون لیفتراک در هر سال به متقاضیان حمل و نقل مواد فروخته می‌شود.

شروع صنعت لیفتراک

لیفتراک‌ها  از بالابرهایی تکامل یافته‌اند، که در اواخر سال‌های دهه 1800، ابزار اصلی بلند کردن و جابجایی وسایل سنگین بودند. اساسا زنجیرها و وینچ‌های این بالابرها در حدود قرن بیستم به لیفتراک‌های چوبی تبدیل شدند. بلافاصله پس از آن، لیفتراک‌های چوبی و تریلرهای آنها موتورهای الکتریکی، احتراقی و اهرم‌های کششی را به وجود آوردند. در حدود زمان جنگ جهانی اول، ماشین‌ها با یک سیستم الکتریکی طراحی شده بودند که می‌توانست قدرت لیفتراک را افزایش یا کاهش دهد.

تاثیرات جنگ‌های جهانی در توسعه تولید لیفتراک

تلاش‌های جنگی نوآوری‌های جدید دیگری را به وجود آوردند، از جمله یک جرثقیل با مکانیسم بلند کردن قدرتی، برای بمب‌گذاری استفاده می‌شد که اولین کامیون الکتریکی محسوب می‌شود. مدل لیفتراک‌های اولیه بسیار ساده بود، بدون هیدرولیک و حتی شاخک. این قطعات اولیه از تجهیزات، برای بارگذاری تنها چند سانتی متر از سطح زمین طراحی شده بود، بنابراین زنجیر و کابل‌ها به اندازه کافی بلند نبودند و حتی با اینکه ظرفیت باربرداری بالایی نداشتند بسیار برای حمل ونقل و جابجایی کارآمد و آسان‌کننده کار بودند مخصوصا در زمان کمبود نیروی ناشی از جنگ ضروری بودند.

اولین شرکت تولیدکننده لیفتراک

آنچه که به طور کلی اعتبار دارد به عنوان پیشرونده  لیفتراک‌های اپراتور نشسته برقی بود که توسط شرکت کلارک آمریکا در سال 1917 ساخته شده است. این لیفتراک‌ها در ابتدا تنها برای استفاده در کارخانه محور کلارک طراحی شده بود اما بازدیدکنندگان کارخانه این دستگاه را مورد بررسی قرار دادند و از این مدل درخواست کردند. سپس در سال 1920 اولین لیفتراک صنعتی با استفاده از قدرت هیدرولیک برای بارگیری و حمل مواد معرفی شد. در سال 1923، شرکت ییل اولین لیفتراک برقی با شاخک و دکل بلند را تولید کرد که امروز اولین لیفتراک در نظر گرفته می‌شود .

 اختراع پالت

بلافاصله محبوبیت لیفتراک‌های جدید افزایش یافت توسعه استانداردها منجر به موفقیت بزرگ دیگر با اختراع پالت شد، پالت در اواخر سال 1930 ساخته شد که باعث شد بار به صورت یکنواخت انباشته شود و حمل آن امکان پذیرتر شود. این موضوع به طور مستقیم به افزایش تولید لیفتراک منجر شد.

باز هم جنگ جهانی 

جنگ جهانی دوم یکی دیگر از اساتید مهم در توسعه صنعت لیفتراک بود، زیرا کارگران نیازمند روش کارآمدتری برای بارگذاری مقادیر وسیع کالاهای جنگی به واگن و کشتی‌های متعدد بودند. تعداد جابجایی های یک شرکت از 500 واحد در سال 1939 به 23،500 واحد در سال‌های بعد از جنگ افزایش یافت. جنبش مداوم کالاها در طول این دوره نیز برای رشد لیفتراک‌های الکتریکی ضروری بود. این موضوع به مدت طولانی ادامه پیدا کرد و مدل‌ها توسعه یافتند تا توانستند با یک بار شارژ کامل باطری لیفتراک، دستگاه به مدت 8 ساعت مداوم کار کند.

انقلاب صنعت انبارداری

در دهه 1950 مشخص شد که روش‌های ذخیره‌سازی کارآمد تر مورد نیاز است زیرا انبارها شروع به گسترش در سطح و ارتفاع کرده‌اند. بنابراین، لیفتراک‌های قوی‌تر و قابل جابجایی بیشتر مورد نیاز بود. مدل‌های جدید می‌توانند در راهروهای باریک، مواد را بالا ببرند تا بیش از 15 متر بالاتر از سطح زمین بارگیری و تخلیه بار را انجام دهند. نسل لیفتراک‌های باریک به انقلاب در صنعت انبارداری کمک فراوانی کرد، زیرا باعث می‌شود قفسه‌های بیشتری در همان فضا قرار گیرد.

به کارگیری ایمنی و استاندارد در لیفتراک

با افزایش ارتفاع باربرداری لیفتراک، مشکلات ایمنی مشاهده شد. باری که از این ارتفاع افتد، می‌تواند به راحتی اپراتورهای لیفتراک یا دیگر کارگران را مجروح کند. در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960، تولیدکنندگان لیفتراک شروع به ارائه گزینه‌هایی برای قرارگیری وزنه عقب دستگاه و نصب کابین اپراتور کردند. این موارد در نهایت استاندارد شده و مسائل مربوط به ایمنی لیفتراک از بین رفته است. سیستم‌های محدود کننده اپراتور در اوائل دهه 1980 ساخته شده‌اند و امروزه ایمنی لیفتراک یک مساله مهم مهندسی باقی مانده است به عبارت دیگر تحولات جدید در تکنولوژی، متوقف نشده و متعادل‌کننده لیفتراک و بارگیری وسایل نقلیه روز به روز در حال پیشرفت و بهبود است.

بهینه‌سازی لیفتراک

علاوه بر نوآوری‌های ایمنی، لیفتراک‌ها به شیوه‌های دیگر تغییر می‌کنند. نگرانی‌های محیط زیست و انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به توسعه انواع موتورهای بهینه مختلف شده است. منابع انرژی برای لیفتراک‌ها همچنان از انرژی برق و سوخت‌های فسیلی مانند گاز طبیعی، گازوئیل و بنزین است که استفاده از سوخت‌های فسیلی درحال محو شدن در افق هستند.

آینده لیفتراک

این لیفتراک از زمان زنجیر و وینچ شروع شده است و تاکنون که تکنولوژی یک نیروی محرک در پشت این دستگاه است و در آینده نه چندان طولانی مطمئنا لیفتراک و تجهیزات انبارداری تکامل بیشتری خواهد داشت و به صنعت خواهد رسید تا راه را در این مسیر هموار سازد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پاورلیور مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجموعه مهندسی پاورلیور

ارائه ماشین آلات صنعتی از جمله لیفتراک

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید