اطلاعات تماس
  • 021660*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708223274710211

خرید تعاملی آینده ایکامرس را متحول خواهد کرد

شبکه اجتماعی شاپگرام، تحولی در خرید آنلاین مد و فشن

کد: 139708223274710211

https://goo.gl/ZDc8vA

، تهران , (اخبار رسمی): شاپگرام استارتاپ جدیدی در حوزه خرید آنلاین مد و فشن و یک شبکه اجتماعی خرید است. ماموریت شاپگرام سامان دادن به بازار اینستاگرام و ساختن یک شبکه اجتماعی مخصوص خرید و فروش با هدف توانمندسازی کارآفرینان خرد است. شاپگرامی‌ها اعتقاد دارند با خرید تعاملی می‌توانند در بازار ایکامرس ایران تحولی ایجاد کنند.

شبکه اجتماعی شاپگرام، تحولی در خرید آنلاین مد و فشن
شاپگرام، خرید آسان از فروشگاه های اینستاگرامی

ماموریت شاپگرام سامان دادن به بازار اینستاگرام و ساختن یک شبکه اجتماعی خرید و فروش با هدف توانمندسازی کارآفرینان خرد و چشم‌انداز آن ایجاد بازاری بزرگ‌تر از بازار فعلی شبکه‌های اجتماعی در شاپگرام است

بهمن ماه سال 96 تیمی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های کامپیوتر و MBA دانشگاه شریف استارتاپی با نام «شاپگرام» را در حوزه خرید مد و فشن راه‌اندازی کردند. شاپگرام یک شبکه اجتماعی با محوریت خرید و فروش است. خریداران در این شبکه اجتماعی می‌توانند محصولات زیبا و منحصربه‌فردی را در دسته‌بندی‌های لباس زنانه و لباس مردانه، کیف و کفش و دکوراسیون منزل مانند میز و مبلمان خریداری کنند که به سختی در جاهای دیگر بتوانند آنها را بیابند. اغلب این محصولات دست‌دوز و دست‌ساز و طراحی کارآفرینان و هنرمندانی است که در خانه یا کارگاه خود به کارآفرینی اشتغال دارند و سمت فروشندگان این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

همان‌طور که می‌دانید در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بازارهای بزرگ خرید و فروش محصولات و خدمات شکل گرفته است که بنا به گفته رئیس جمهور، حدود 100 هزار شغل به این واسطه ایجاد شده است. این بازارها به دلیل رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و عضویت حدود 40 میلیون ایرانی در این شبکه‌ها شکل گرفته‌اند. اما با توجه به اینکه این شبکه ها ماهیتاً اجتماعی هستند و برای خرید و فروش طراحی نشده‌اند، این بازارها دچار محدودیت‌ها و مشکلاتی در حوزه پرداخت، حمل و نقل و جست‌و‌جوی محصول و ... هستند. اینجا دقیقا جایی است که شاپگرام برای حل آن به وجود آمده است و قصد دارد با حل این مشکلات به ارزش آفرینی بپردازد. 

اما مهم‌تر از این‌ها بحث اعتماد‌زایی است. در خرید Peer to Peer یا شخص به شخص، چالش اصلی اعتماد طرفین به یک‌دیگر است که باعث می‌شود این بازار به اوج شکوفایی خود نرسد. فروشنده ترجیح می‌دهد ابتدا پول را دریافت کند و ترجیح خریدار بر این است که ابتدا محصول را دریافت کند و سپس هزینه را بپردازد. خریدار برای اطمینان از خرید باید به نظرات دیگران بسنده کند و احتمالا باید قید خدمات پس از فروش و یا مرجوعی را بزند. اما شاپگرام با واسط قرار گرفتن بین این دو و اعتبارسنجی فروشگاه‌ها و ارائه خدمات پشتیبانی از خرید، این اعتمادسازی را بر عهده می‌گیرد و بدین‌گونه ظرفیت کل بازار خرید و فروش شخص به شخص افزایش می‌یابد.

ماموریت شاپگرام سامان دادن به بازار اینستاگرام و تلگرام و ساختن یک شبکه اجتماعی خرید و فروش با هدف توانمندسازی کارآفرینان خرد است و چشم انداز آن ایجاد بازاری بزرگ‌تر از بازار فعلی شبکه‌های اجتماعی در شاپگرام است. 

شاپگرام با تمرکز بر خرید تعاملی قصد دارد تجربه نوینی در بازار تجارت الکترونیک ایران ایجاد کند و بدین وسیله آینده ایکامرس ایران را متحول سازد. خرید یک تجربه اجتماعی است که در آن خریدار و فروشنده با هم به کنش‌های اجتماعی و تبادل اطلاعات و کالا می‌پردازند. تجربه خرید از سایت‌های فروش فعلی بیشتر شبیه یک حرکت مکانیکی و اجرای یک الگوریتم برنامه‌نویسی شده است. جست‌و‌جوی محصول، خواندن اطلاعات موجود و اضافه کردن به سبد خرید و پرداخت پول و نهایتا دریافت کالا دقیقا یک الگوریتم است که می‌توان از ربات‌ها خواست که این کار را برای ما انجام دهند. اما تجربه خرید تعاملی، یعنی دو انسان با هم‌دیگر بر سر محصول و ارزش آن به گفت‌و‌گو می‌پردازند، چانه زنی و اعتمادسازی می‌کنند و از پیشنهادهای هم استفاده می‌کنند و در مورد خدمات پس از فروش مانند مرجوعی و نحوه پرداخت پول به توافق می‌رسند. این تجربه‌ی یک خرید واقعی است که شاپگرامی‌ها به آن خرید تعاملی می‌گویند.

البته شاپگرام در ابتدای کار خود است و بازار استارتاپی هم یک بازار نوآور و طبیعتا پر ریسک است. باید ببینیم این تیم جوان و پرانرژی چگونه از عهده چالش‌های این حوزه بر می‌آید و چه محصولی را به بازار عرضه می‌کند و استقبال کاربران آنها چگونه خواهد بود. برای این استارتاپ و سایر کارآفرینان جوان این مرز و بوم آرزوی موفقیت و کامیابی داریم و امیدواریم روز به روز شاهد چنین موفقیت‌هایی در کشورمان باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شاپگرام

تیم شاپ‌گرام فعالیت خود را با هسته‌ای متشکل از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف، از پاییز ۹۶ آغاز کرده‌است. این تیم در حال فعالیت در فضای تجارت الکترونیک کشور است و قصد دارد تا فرآیند خرید و فروش را برای فروشندگان و خریداران مختلف آسان‌تر کند. در این مسیر، بیشتر تلاش خود را متوجه فضای دیجیتال و فروشندگان و خریداران فعال در این فضا کرده‌ است.

اطلاعات تماس
  • 021660*****
[نمایش اطلاعات]