اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709083306110313

پیش از رفتن به سفر خارجی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

کد: 139709083306110313

https://goo.gl/RH5ee6

، تهران , (اخبار رسمی): سفر کردن آن هم به یک کشور خارجی مستلزم دانستن نکات و قوانینی است که سبب می‏‎شود در کشور مقصد سفر راحتی را تجربه کنیم.

پیش از رفتن به سفر خارجی باید به چه نکاتی توجه کرد؟
پیش از رفتن به سفر خارجی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هر چقدر هم به خارج سفر کرده باشید و به کشورهای مختلف سرزده باشید، باز هم برای سفر بعدی خود به خارج از کشور باید رعایت مجموعه‌ای از نکات را مد نظر قرار دید و قوانین کشور مقصد را بررسی کنید تا به مشکل برنخورید. شاید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی آسان‌ترین مرحله سفر باشد. حتی اگر برای سفر به کشور مورد نظر نیازی به اخذ ویزا نداشته باشید، باز هم دلیل نمی‎شود به راحتی بتوانید وارد آن کشور شوید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود که پیش از عزیمت به فرودگاه برای سفر خارجی باید به آنها توجه کرد.

بررسی اعتبار پاسپورت

زمان باقی‌مانده از اعتبار پاسپورت هنگام سفر خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای ورود به بسیاری از کشورها، حتی آنها که نیاز به اخذ ویزا ندارند، باید چند ماه از اعتبار پاسپورت باقی‌مانده باشد. لازم است به این نکته توجه شود که قوانین اعتبار پاسپورت هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است. ممکن است کشوری پاسپورت مسافران با 3 ماه اعتبار را قبول کند اما کشوری دیگر محدودیت اعتبار 6 ماهه برای ورود داشته باشد. بنابراین حتما پیش از سفر بررسی کنید که پاسپورت شما برای ورود به کشور مقصد باید چقدر اعتبار داشته باشد.

همراه نبردن اقلام ممنوعه

معمولا هر ایرلاینی زمان خرید بلیط هواپیما، وسایلی که مسافران نباید با خود به داخل هواپیما حمل کنند را به آنها گوشزد می‌کند. اما باید به یاد داشت که برخی اقلام اگر چه برای ورود به هواپیما محدودیتی ندارند، ولی نمی‌توان آنها را وارد کشور دیگری کرد. دارو، خشکبار، پول و... از جمله مواردی هستند که برخی کشورها از ورود آنها جلوگیری می‌کنند یا اجازه نمی‌دهند بیشتر از مقدار مشخصی با خود همراه داشته باشید. تحقیق در مورد این موارد قطعا به راحتی و آرامش سفر کمک می‌کند.

آشنایی با موقعیت هتل

حتما پیش از رزرو هتل خارجی موقعیت آن را روی نقشه بررسی کنید. اینکه هتل چقدر به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی نزدیک باشد و با مکان‌های دیدنی شهر چقدر فاصله باشد بسیار مهم است. همچنین لازم است با بررسی موقعیت هتل بدانید چگونه می‏‌شود از فرودگاه به سرعت و با ارزان‌ترین حالت به محل اقامت خود برسید. همچنین قرار گرفتن هتل در یک منطقه خوب باعث می‌شود بتوانید در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید.

برنامه‌ریزی برای سفر

پیش از سفر کردن به یک کشور خارجی حتما برای مدت زمانی که آنجا اقامت دارید برنامه‌ریزی کنید. مکان‌‌های دیدنی، بازارها و رستوران‌های خوب آنجا را بشناسید و بدانید که قرار است برای سرزدن به هر کدام چقدر وقت بگذارید. البته بهتر است برنامه خود را کمی انعطاف پذیر بچینید تا در صورتی که نظرتان عوض شد یا مشکلی پیش آمد یا جاذبه توریستی جذاب‌تری را پیدا کردید، آن را در برنامه سفر جایگزین کنید و از سایر برنامه‌های خود عقب نیافتید. همچنین بهتر به ساعت پرواز برگشت و تحویل هتل نیز دقت داشته باشید.

دریافت بیمه مسافرتی

پیشنهاد می‌شود بدون داشتن بیمه مسافرتی به سفر خارجی نروید. با ورود به یک کشور جدید، که شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد و برنامه‌های تفریحی که برای خود در نظر گرفته‌اید، این امکان وجود دارد که در سفر مریض شوید و نیاز به خدمات درمانی داشته باشید. با توجه به اینکه هزینه‌های درمانی در کشورهای خارجی عموما بالا است، داشتن بیمه مسافرتی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های درمانی، جبران خسارت و تسهیل روند درمان داشته باشد.

خواندن راهنمای سفر

استفاده از تجربیات مسافران و گردشگران دیگری که پیش از شما به آن کشور سفر کرده‌اند راهنمای خوبی خواهد بود تا سفر بهتری را تجربه کنید. پیدا کردن رستوران‌های خوب و ارزان، روش‌های صرفه جویی در هزینه‌ها، رزرو هتل ارزان با کیفیت مناسب و معرفی مکان‌های دیدنی، که دیدنشان ارزشمند است، از جمله مواردی است که می‌تواند در سفر کمک کند.

سایت آیتورز با ارائه بهترین قیمت بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل خارجی در سراسر کشورهای جهان این امکان را به مسافران می‌دهد تا بتوانند پرواز و هتل مورد نظر خود را با قیمتی مناسب نسبت به سامانه‌های دیگر رزرو کنند و هزینه آن را با کارت‌های شتابی و به ریال بپردازند. همچنین تیم پشتیبانی آیتورز به صورت 24 ساعته آماده است تا مسافران را در انتخاب بهترین هتل خارجی و پرواز راهنمایی کند تا آنها مطمئن باشند که بدون مشکل به مقصد خود می‌رسند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آیتورز

آیتورز یک شرکت فنلاندی است که در حوزه گردشگری و فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل فعالیت می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی