اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709083306510339

هنگام بازدید از خانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

کد: 139709083306510339

https://goo.gl/Z8a1Pb

، تهران , (اخبار رسمی): نکات بازدید از خانه مواردی هستند که میزان اشتباه را در بازدید و انتخاب خانه کاهش می‌دهند. با توجه به این نکات می‌توان با اعتماد به‌ نفس و سرعت بیشتری از خانه‌های مختلف بازدید کرد.

هنگام بازدید از خانه چه نکاتی را رعایت کنیم؟
نکات بازدید از خانه

بازدید از خانه یکی از مهم‌ترین مراحل تصمیم‌گیری برای خرید یا اجاره‌ خانه است. همه‌ی چیزهایی که از مشاور املاک می‌شنویم یا در اینترنت می‌خوانیم یک طرف و بازدید حضوری از خانه‌ی موردنظر یک طرف دیگر!

درباره‌ی نکات بازدید از خانه چه چیزهایی می‌دانیم؟ شما هم فکر می‌کنید برای بازدید از خانه باید به نکات خاصی توجه شود؟

بازدید از خانه یکی از مهم‌ترین و فنی‌ترین مراحل تصمیم‌گیری برای خرید یا اجاره‌ خانه است. همه‌ی چیزهایی که از مشاور املاک می‌شنویم یا در اینترنت می‌خوانیم یک طرف و بازدید حضوری از خانه‌ی مورد نظر یک طرف دیگر! وقتی سراغ خانه‌ای می‌رویم، عوامل مختلفی در انتخاب دخیل می‌شوند که بعضی از آن‌ها به راحتی قابل‌مشاهده‌ هستند، اما فهمیدن عوامل دیگر به این آسانی‌ها نیست. کار راحتی نیست که در یکی دو بازدید کوتاه، هم به خانه، محله و همسایه‌ها توجه شود و هم دسترسی خانه در نظر گرفته شود و همزمان شرایط خانه را با وضعیت اقتصادی‌ تطبیق داد. بررسی فوری همه‌ی این مسائل باعث می‌شود این روزها دغدغه‌ی زیادی داشته باشیم و بعضی از نکات را نادیده بگیریم، مخصوصاً اگر تجربه‌ی زیادی در این کار نداشته باشیم. نکات بازدید از خانه مواردی هستند که کمک می‌کنند در این مرحله میزان اشتباه را کم کنیم. با توجه به این نکات می‌توان با اعتمادبه‌نفس و سرعت بیشتری از خانه‌های مختلف بازدید کرد.

مهم‌ترین نکات بازدید از خانه

با چه کسانی به بازدید از خانه برویم

در هنگام بازدید از خانه بهتر است تنها نباشیم. البته در صورتی که بخواهیم برای بار اول از خانه‌ای بازدید کنیم تنها رفتن ایرادی ندارد. اما اگر خانه‌ای از نظرمان امتیاز معقولی به دست آورد و ارزش بررسی‌های بیشتری داشت، بهتر است در بازدیدهای بعد با فرد باتجربه‌ای برویم. در بازدید از خانه نکات نهفته‌ای وجود دارند که افراد باتجربه بیشتر به آن‌ها توجه می‌کنند و اهمیت آن‌ها را در انتخاب خانه می‌شناسند.

همچنین بهتر است تمام کسانی که قرار است در خانه‌ی جدید زندگی کنند حداقل یک بار از خانه‌‌ی موردنظر دیدن کنند، حتی کودکان و نوجوانان. در واقع هر کس به نکاتی اهمیت می‌دهد که ممکن است از دید بقیه پنهان بماند. بررسی و توجه به این نکات به ما کمک می‌کند که دیدی همه‌جانبه به این انتخاب مهم داشته باشیم و میزان اشتباه را کاهش دهیم.

چه زمانی از خانه بازدید کنیم

برای بازدید از خانه حتماً باید با مشاور املاک یا صاحب‌خانه هماهنگ شد، مخصوصاً اگر در حال حاضر کسی در خانه زندگی می‌کند باید خود را آماده کرد تا با زمان‌بندی او کنار بیاییم. اما کم‌ترین کاری که می‌توانیم بکنیم این است که یک بار در روز و یک بار در شب از خانه‌ی موردنظر بازدید کنیم. علاوه بر آن بد نیست در یک روز تعطیل هم به خانه سری بزنیم و شرایط همسایه‌ها و محله را بسنجیم.

نکته‌ای کلیدی که باید به هنگام بازدید از خانه به خاطر داشته باشیم این است که ما فقط با خانه‌ی جدید سروکار نداریم، بلکه با آدم‌ها، محله و حتی فرهنگی متفاوت روبه‌رو هستیم، بنابراین باید زمان و دقت زیادی برای این انتخاب صرف کنیم. بهتر است قبل از این‌که تصمیم نهایی را بگیریم چندباری در ساعت‌ها و روزهای مختلف مثل روزهای کاری و روزهای تعطیل در محله‌ی جدید بگردیم و با فضای حاکم بر آن آشنا شویم. با توجه به نکات بازدید از خانه می‌توان مطمئن شد که همه‌ی چیزهایی را که تحت کنترل‌مان هستند بررسی کرده‌ایم و احتمال ریسک و اشتباه را پایین آورده‌ایم.

به هنگام بازدید از خانه چه چیزهایی همراهمان داشته باشیم

بهتر است از قبل برای بازدید از خانه آمادگی داشته باشیم تا همه‌ی نکات را به طور سنجیده بررسی کنیم. برای این کار به چیزهایی نیاز داریم که کمکان می‌کنند دقت بازدید را افزایش دهیم:

متر یا ابزار اندازه‌گیری

برای اندازه‌گیری ابعاد مختلف فضاها بهتر است متر یا خط‌‌کش داشته باشیم. حتی می‌توان از اپلیکیشن‌هایی که ویژگی اندازه‌گیری دارند استفاده کنیم تا کارمان راحت‌تر شود.

دوربین یا موبایل دوربین‌دار

خوب است که از فضاهای مختلف خانه عکاسی یا فیلمبرداری شود تا بعداً در آرامش آن‌ها را بررسی کنیم. البته برای این کار به اجازه‌ی ساکن فعلی خانه یا مشاور املاک احتیاج داریم.

وسایلی برای یادداشت‌برداری

ممکن است نکات یا سؤالاتی در بازدید از خانه به ذهن خطور کند که خیلی زود فراموش شود. بهتر است برای سهولت کار از یک کاغذ و خودکار استفاده کرد تا چیزی از قلم نیافتد. البته اگر بیشتر اهل موبایل هستیم، می‌توانیم از اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل کیپ استفاده کنیم و تمام نکات را به صورت چک‌لیست یا یادداشت در آن نگه داریم.

لیست نکات نهفته‌ بازدید از خانه

بهتر است نکات نهفته در بازدید از خانه را جایی ثبت کنیم و در هنگام بازدید از خانه توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم. در این لیست به عواملی مثل رطوبت، نور، سیستم گرمایش و سرمایش، فضاهای عمومی، دسترسی خانه و مسائل مهم دیگر توجه می‌کنیم که ممکن است در نگاه اول به چشم نیایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت آدرس

آدرس، دغدغه‌های کنونی رهن و اجاره خانه را کاهش داده و همراهی‌تان می‌کند تا بعد از دریافت اطلاعاتی جامع به بازدید خانه بروید. تصور کنید اگر قرار باشد بصورت حضوری به هریک از محله‌های تهران مراجعه کرده و خانه به خانه در جستجوی ملک دلخواه باشید به چه میزان زمان احتیاج دارید. در آدرس بستری فراهم کرده‌ایم تا مشخصات کامل و دقیق هر خانه را بررسی کرده و انتخابی مطمئن داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان