اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709103308410255

بازی جدید باب‌شده میان جوانان!

بازی گروهی شب مافیا چیست؟

کد: 139709103308410255

https://goo.gl/uapVxd

، تهران , (اخبار رسمی): حدودا یک سال است که بازی گروهی جدیدی میان جوانان باب شده است. این بازی که شب مافیا نام دارد، نسخه ی قانونی بازی قدیمی مافیا است که به صورت جزئی و کلی تغییرات زیادی داشته است. در این مطلب درباره نحوه بازی و مکان‌هایی که می‌توان این بازی را انجام داد، توضیحات مختصری داده شده است.

بازی گروهی شب مافیا چیست ؟
بازی گروهی شب مافیا چیست؟

بازی شب مافیا یک بازی گروهی است که حداقل تعداد نفرات شرکت‌کننده در بازی باید چهار نفر باشند. نسخه اصلی این بازی تشکیل شده از 40 شخصیت جذاب که شامل نقش‌های شهروندی، مافیا و مستقل است. بازی مذکور یک بازی کاملا استنباطی و استدلالی است و متشکل از دو بخش شب و روز در بازی است؛ به این صورت که هر تیمی برای برنده شدن، باید دیگر شخصیت‌های بازی را حذف کند که این حذف کردن اصلا آسان نیست. 

در اصطلاح، این بازی تشکیل شده از اقلیت آگاه که معمولا همان نقش‌های منفی بازی هستند و اکثریت نا آگاه که شامل شهروندان می‌شود. 

در ابتدا بازی که شروع می‌شود تمام افراد (برای مثال 20 نفر) خود را معرفی می‌کنند و شروع به تارگت زدن (صحبت کردن راجع به کسی که شک دارند مافیا است) به همدیگر می‌کنند. صحبت که شروع می‌شود مافیاها تلاش می‌کنند تا شهروندان را به عنوان مافیا از بازی حذف کنند. شهروندان چون کار سخت‌تری نسبت به مافیاها دارند، تعدادشان هم حداقل 2 برابر مافیا است. به این دلیل کارشان سخت‌تر است چون مافیاها همدیگر را می‌شناسند اما شهروندان هیچ کسی را نمی‌شناسند.

در این حین شهروندان باید از میان صحبت‌های دیگر بازیکن‌ها، گاف‌ها و سوتی‌های آنها را تشخیص دهند و باید دریابند که مافیاها چه کسانی هستند و آنها را از بازی حذف کنند. حذف کردن در روز با رای‌گیری و در شب با شلیک نقش‌های شلیک کننده در بازی صورت می‌گیرد (نقش‌های شلیک‌کننده مثل کلانتر، جانی، رئیس مافیا). البته تمام جذابیت بازی در این مطلب خلاصه نمی‌شود و از قدیم گفتند «شنیدن کی بود مانند دیدن»، پس پیشنهاد می‌شود حتما این بازی جذاب را یک‌بار امتحان کنید.

در آخر توجه شما را به تعدادی از نقش‌ها و کارایی آنها در بازی جلب می‌کنیم:

  • رئیس مافیا: سر دسته گروه مافیا که هر شب دستور قتل یک نفر از شهروندان را صادر می‌کند.
  • کارآگاه: نقش شهروندی که هرشب بیدار می‌شود و استعلام مافیا بودن یکی از بازیکن‌ها را می‌گیرد
  • دکتر: هرشب بیدار می‌شود و یک نفر را از مرگ نجات می‌دهد. 
  • فدایی: در هر لحظه از بازی (به جز در پایان رای‌گیری) می‌تواند یکی از بازیکنان بازی را انتخاب کند و با خودش از بازی بیرون ببرد، نقش آن شخص بلافاصله برای همه نمایان می‌شود.
  • گرگ نما: نقش مستقل است و هر 3 شب یک‌بار بیدار می‌شود و یک نفر را گرگ می‌کند. از شلیک مافیا و دیگر بازیکنان (به جز کشیش و شکارچی) در امان است.

این بازی عموما در کافه‌ها برگزار می‌شود و مدت زمان انجام این بازی، بسته به تعداد نفرات شرکت‌کننده، بین 1 تا 4 ساعت است. علاقه‌مندانی که تمایل دارند در این بازی شرکت کنند یا افرادی که صاحب کافه‌ هستند و تمایل به همکاری دارند می‌توانند، به صفحه گروه سرگرمی نت ایونت در اینستاگرام مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه سرگرمی نت ایونت

گروه نت ایونت برگزار کننده بازی های گروهی و جذاب در کافه های تهران برای اطلاع از رویدادها و بازی ها ، پیج اینستاگرام مارو دنبال کنید . اگر صاحب کافه هستید و تمایل به همکاری دارید ، با شماره تماس داده شده تماس بگیرید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح