اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709123312410281

همه آنچه باید برای خرید کیسه خواب بدانید

کد: 139709123312410281

https://goo.gl/T2hvJk

، تهران , (اخبار رسمی): احتمالا برای خیلی‌ها پیش آمده که به سفر طبیعت‌گردی رفته باشند و برای شب‌مانی با مشکل بزرگ خوابیدن مواجه شده باشند. در این مواقع یک کیسه خواب می‌تواند شب آرام و گرمی را برای آنها به ارمغان آورد.

همه آنچه باید برای خرید کیسه خواب بدانید
همه آنچه باید برای خرید کیسه خواب بدانید

در این مقاله که توسط فروشگاه اینترنتی پرانا تهیه شده است، در خصوص بهترین مدل‌های کیسه خواب صحبت خواهد شد.

انواع عایق کیسه خواب

کیسه خواب پر

کیسه خواب پر اولین گزینه کوهنوردان است چون عایق حرارتی بسیار بالایی دارد. در کیسه خواب پر خیلی زود گرم می‌شوید و رطوبت و سرما به داخل نفوذ نمی‌کند.

کیسه خواب پر، یک عیب بزرگ دارد و آن این است که قدرت جذب رطوبت پر بسیار بالا است و این موضوع باعث می‌شود پرها گلوله گلوله شوند و خیلی دیر خشک شوند. به همین دلیل امکان شستشوی کیسه خواب توسط هر کسی فراهم نیست و این کار باید حتما به خشکشویی ماهر سپرده شود. 

کیسه خواب الیاف

کیسه خواب الیاف عایق حرارتی کمتری از پر دارد ولی 70 درصد عایق رطوبت است و نکته خوب دیگرش این است که سریع خشک می‌شود و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

قیمت کیسه خواب و سبکی و سنگینی آن بستگی به میزان الیاف یا پری است که در آن استفاده شده است. برخی از کیسه خواب‌های الیاف به دلیل استفاده زیاد از الیاف مناسب از کیسه خواب پری که در آن پر اردک استفاده شده گران‌تر و سنگین‌تر هستند و برعکس. به همین دلیل مطالعه درباره جنس عایق کیسه خواب اهمیت زیادی دارد.

وزن و سایز کیسه خواب

وزن کیسه خواب یکی از مهمترین پارمترهای انتخاب است. وزن کیسه خواب و حجم آن برای حمل مهم است. هنگام خرید کیسه خواب باید نیاز خود را به صورت دقیق دانست. در صورتی که اغلب سفرهای صعود و کوهنوردی دارید باید کیسه خواب سبک پر انتخاب کنید و در صورتی که اهل سفرهای طبیعت گردی و آفرودی هستید و پیاده‌روی طولانی ندارید کیسه خواب الیاف و سنگین‌تر گزینه بهتری خواهد بود.

دمای کیسه خواب

چهار عدد بر روی هر کیسه خوابی بیانگر بازه دمایی قابل استفاده افراد است.

Maximum Comfort Temperature: حداکثر دمایی که یک مرد عادی بدون اینکه به شدت عرق کند در کیسه خواب می‌تواند بخوابد و در این حالت باید زیپ کیسه خواب کاملا باز باشد، دست‌ها بیرون کیسه خواب باشد و کلاه کیسه خواب نیز باز باشد.

Comfort Temperature: دمایی که در آن یک زن عادی درون کیسه خواب تمامی شب را با آرامش بخوابد.

Lowest Comfort Temperature: کمترین دمایی که یک مرد عادی در شب به مدت هشت ساعت درون کیسه خواب بخوابد بدون اینکه از خواب بیدار شود.

Extreme Temperature:  کمترین دمایی که کیسه خواب می تواند از یک زن عادی در مقابل از دست دادن دمای عمومی بدن محافظت کند.

این حالت اجازه شش ساعت خواب غیر راحت را بدون اینکه دمای داخلی بدن تا مرحله خطرناک پایین بیاید به فرد می‌دهد. در واقع کامفورت بالا بیانگر این است که تا چه درجه‌ای می توان گرما را تحمل کرد و تا چه درجه‌ای از سرما در آن زنده می‌مانید.

پس برای انتخاب کیسه خواب باید به این اعداد، میزان تحمل دمایی بدن خود و محلی که قرار است در آن شب مانی داشته باشید دقت کنید.

مدل کیسه خواب

مومیایی

کیسه خواب مومیایی شبیه آناتومی بدن انسان در حالت خوابیده است یعنی سرشانه‌های پهن و پایین باریک. این طراحی به دلیل حفظ دمای بیشتر داخل کیسه است تا فضای آزاد کمتری داشته باشد و بیشتر به حفظ دما کمک کند. با این حال این مدل زیاد راحت نیست ولی اغلب کیسه خواب‌های کوهنوردی و پر از این مدل ساخته می‌شوند.

مستطیلی

کیسه خواب مستطیلی برای افرادی مناسب است که به راحتی در خواب اهمیت می‌دهند. این کیسه‌ها اغلب سنگین‌تر هستند و بسته بندی بزرگ‌تری دارند. عایق کمتری دارند ولی راحتی یک رختخواب را به شخص می‌دهند.

در این مدل‌ها اغلب با باز شدن کامل زیپ یک زیر انداز یا پتو خواهید داشت. در صورتی که طراحی زیپ‌ها به شکلی باشد که یکی از چپ و دیگری از راست زیپ بخورد امکان اتصال دو کیسه خواب به هم و تبدیل به کیسه خواب دو نفره نیز امکان‌پذیر است.

دو نفره

کیسه‌های  دو نفره یا دابل واید همانطور که از اسم‌شان پیدا است برای خواب دونفره طراحی شده‌اند. این نوع کیسه‌ها اگر با یک تشک بادی یا تشک فوم ترکیب شوند خوابی راحت و آرام را برای شخص به ارمغان می‌آورند.

بد نیست بدانید اکثر کیسه‌های دابل واید دارای دو بخش انفرادی هستند که توسط یک زیپ از هم جدا شده‌اند.

نکاتی درباره کیسه خواب:

این را باید بدانید که کیسه خواب گرما تولید نمی‌کند، بلکه تنها گرمای موجود را نگه می‌دارد.  پس بنابر همین موضوع حتما از تشک‌های بادی یا زیرانداز برای زیر کیسه خواب استفاده کنید تا از هدر رفت گرما در حین استراحت جلوگیری کنید.

به اندازه کافی لباس بپوشید؛ همانطور که گفتیم کیسه خواب قابلیت ایجاد گرما ندارد تنها گرما را نگه می‌دارد. بنابراین به اندازه کافی لباس بپوشید تا دمای درون کیسه خواب حفظ شود.

به اندازه کافی غذا بخورید زیرا زمانی که می‌خوابید از شدت فعالیت بدن کاسته می‌شود پس با کاهش متابولیسم گرمای بدن هم کاهش پیدا می‌کند بنابراین لازم است که غذای کافی بخورید تا بدن گرمای لازم را داشته باشد.

به اندازه کافی آب بنوشید؛ بدن بی آب نمی‌تواند گرما تولید کند به همین دلیل باید حتما به مقدار نیاز بدن آب نوشید.

با لباس‌های خشک به کیسه خواب بروید، حتی اگر بدنتان هم عرق کرده است حدالامکان سعی کنید که پس از تعویض لباس وارد کیسه خواب شوید.

یک آستر کیسه‌خواب (که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد) بین ۸ تا ۱۵ درجه فارنهایت به دمای کیسه‌خواب اضافه می‌کند و از کثیف شدن داخل کیسه جلوگیری می‌کند .علاوه بر آن اگر جایی توقف کرده‌اید که هوا گرم است، می‌توانید با کنار گذاشتن کیسه‌خواب، تنها از همین آستر برای گرم نگه‌داشتن خود استفاده کنید‌.

سعی کنید همیشه کیسه خواب را در حالت آزاد نگهداری کنید. کیسه خواب را فقط برای مدت زمان کوتاه مثل طول اجرای برنامه به صورت فشرده نگهداری کنید.

علاقه‌مندان برای مشاهده انواع کیسه خواب در تمام مدل‌ها و عایق‌ها می‌توانند به بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات کمپینگ و کوهنوردی فروشگاه اینترنتی پرانا مراجعه کنند و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص انتخاب کیسه خواب مناسب با شماره 02157852 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی پرانا

فروشگاه اینترنتی پرانا، مرجع تخصصی خرید اینترنتی لوازم سفر وتجهیزات حرفه ای جهان گردی ، طبیعت گردی، لوازم کوه نوردی،کمپینگ ، کوچینگ و کوله گردی است. گستره محصولات فروشگاه آنلاین پرانا شامل انواع لوازم کمپ مانند: چادر مسافرتی ، کیسه خواب، زیرانداز، اجاق مسافرتی، بالش مسافرتی، تخت خواب سفری، سرشعله کوهنوردی، صندلی تاشو، پتو مسافرتی، ظرف مسافرتی، قمقمه، چاقو کوهنوردی، میز و صندلی سفری، تخت آویز و انواع لوازم کوهنوردی شامل: باتوم کوهنوردی، چراغ قوه، عصای کوهنوردی، جی پی اس، کوله پشتی، کیف کمری، هدلامپ، فلاسک، انواع لباس ورزشی و کوه نوردی شامل: کاپشن، شلوار،تی شرت، سویشرت، دستکش، پانچو، بادگیر، عینک، کلاه و کفش می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]